جزئیات عرضه اولیه شرکت زغال سنگ طبس با نماد کزغال

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه شرکت زغال سنگ طبس با نماد کزغال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش خبری مبنی بر عرضه اولیه شرکت زغال سنگ طبس با نماد کزغال در فرابورس ایران منتشر شد! در بیان جزئیات بایستی گفت بزرگ ترین شرکت زغال سنگ ایران سوم دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به عنوان دویست و بیست و نهمین نماد معاملاتی و شصت و پنجمین شرکت در بازار اول در فهرست نرخ های فرابورس ایران با نماد کزغال در گروه استخراج زغال سنگ و زیر گروه استخراج و انبار زغال سنگ درج شد.

اما درباره شرکت زغال سنگ طبس بد نیست بدانید این شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت زغال سنگ ایران در منطقه طبس مشغول به فعالیت است. شرکت زغال سنگ پروده طبس با ۶۹ درصد رشد سود خالص در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شمسی نسبت به دوره مشابه سال قبل به سود بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان دست یافته است که این ارقام بیانگر اهمیت و جایگاه پروده طبس در کشور است!

زغال طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰،۰۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵/۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگ ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود. ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱/۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگ ترین منطقه زغال سنگ کک شو ایران است.

شرکت زغال سنگ پروده طبس در طول حدود ۱۲ سال فعالیت معدنکاری مکانیزه، با انجام بیش از ۶۰ کیلومتر حفریات زیرزمینی و استخراج موفق ۷ کارگاه لانگوال، تا پایان سال ۱۳۹۸ شمسی بالغ بر ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ تن زغال خام و ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تن کنسانتره تولید کرده و ضمن تأمین عمده نیاز بازار داخلی، زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

شرکت زغال سنگ پروده طبس ۷۵% تولید منطقه ای و ۴۲% تولید ملی زغال سنگ را  به خود اختصاص داده است و به تنهایی ۵۰% نیاز باتری های کک سازی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان قطب فولادسازی کشور، را تأمین می کند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا