خسارت قطع برق را چگونه و از کجا بگیریم؟ + آدرس سامانه بیمه توانیر

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره چگونگی دریافت خسارت ناشی از قطع برق خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حدود یک ماهی است که خاموشی‌ های گسترده‌ ای در نقاط مختلف کشور آغاز شده است، اما این هفته خاموشی‌ های کشور بی‌ سابقه بوده است و برخی از مشترکان از خاموشی‌ های سه‌ باره و چهار‌ باره در برخی از نقاط کشور خبر دادند و در برخی نقاط کشور، ساعات خاموشی‌ گاهی به ۸ ساعت در روز رسیده است! متاسفانه این خاموشی های گسترده، مشکلات بسیاری نیز به دنبال داشته است.

به طور کلی، خاموشی به هر دلیلی که باشد، صدمات جبران ناپذیری هم به اقتصاد کشور و هم به زندگی روزمره مردم وارد می‌ کند. اما عبدالامیر یاقوتی ، مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر در گفت و گویی تلویزیونی، با بیان اینکه مشترکین خانگی می‌ توانند با مراجعه به سامانه بیمه توانیر به آدرس bime.tavanir.org.ir خسارات ناشی از قطع برق را اعلام کنند، افزود: شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشی‌ ها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت می‌ شود، گفت: برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمی‌ شود، اما در کاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشی‌ ها سبب خسارات به وسایل شود، بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

این سامانه از سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده است و مشترکین می‌ توانند همه حوادث را در آنجا ثبت کنند و اگر وسیله‌ ای سوخت، مشترک می‌ تواند آن را تعمیر نماید و رسید هزینه انجام شده را در سامانه بارگذاری کند. انتظار می‌ رود طبق برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده خسارات سال ۱۴۰۰ شمسی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شمسی پرداخت شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا