خلاصه داستان فیلم هندی چلنگ (پرش) + اسامی بازیگران و معرفی نقش ها

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی، فیلم هندی چلنگ (پرش) یک فیلم کمدی ورزشی هندی به کارگردانی هانسال مهتا و با بازی راج کومار رائو و نوشرات باروچا است. آجی دیوگان و لاو رانجان تهیه کنندگی این فیلم مهیج هستند. این فیلم ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ از طریق آمازون پرایم ویدئو، مصادف با دیوالی (عید هندی ها) پخش شد. ساخت این فیلم اواخر سال ۲۰۱۸ کلید خورد و قرار بود در ژانویه ۲۰۲۰ اکران شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده بعد از چندین تغییر مکرر در تاریخ پخش این فیلم نهایتا ۱۳ نوامبر منتشر شد.

فیلم هندی چلنگ

معرفی بازیگران و نقش‌هایشان

راج کومار رائو در نقش مهیندر « مونتو» سینگ هودا
نوشرات باروچا در نقش نیلیما «نیلو» مهرا
محمد زیشان ایوب در نقش ایندر موهان سینگ
سورب شوکلا در نقش آقای شوکلا
نامان جین در نقش بابلو

خلاصه داستان فیلم هندی چلنگ

مهیندر سینگ هودا مونتو یک مربی ورزش تنبل، غیرحرفه‌ای و ناکارآمد در یکی از مدارس هاریانا است. او این شغل از هم به واسطه نفوذ پدرش که وکیل است بدست آورده است. مهیندر با پدر و مادر و برادرش زندگی می کند و بیشتر زمان خود را با یکی از همکارانش به نام آقای شوکلا که رابطه دوستی نزدیکی با او پیدا کرده است می‌گذراند. یک معلم جدید به نام نیلیما مهرا به عنوان مععلم کامپیوتر جدید وارد مدرسه آنها می شود. مهیندر به خودش می‌آید و متوجه می‌شود که عاشق نیلیما شده و این دو بعد از مدتی رابطه نزدیکی با هم پیدا می‌کنند و نیلیما به مهیندر می‌گوید که نام مستعار او «نیلو» است و می‌تواند او را نیلو صدا کند. در کمال تعجب ، مونتو مهیندر متوجه شد که این مدرسه PTI (یک مقام سیاسی) جدیدی به نام موهان سینگ استخدام کرده است، زیرا دولت از PTI ها خواسته که دارای مدرک تربیت بدنی باشند، که مونتو آن را نداشت. مونتو با اکراه و در حالی که هیچ تمایلی ندارد دستیار ایندر موهان می‌شود.

مونتو خیلی زود متوجه می‌شود که ایندر موهان نسبت به او معلم خیلی بهتری است و زمانی که می‌بیند نیلو رابطه نزدیک و خوبی با او ایندر موهان پیدا کرده بیشتر عصبی می‌شود. یک روز ایندر موهان، برادر مونتو،‌ بابلو را به خاطر توجه نکردن در کلاس، تنبیه می کند و این مسئله باعث ایجاد اختلاف و درگیری میان ایندر و مونتو می‌شود و به همین خاطر موتنو شغل خود در مدرسه را ترک می‌کند. اما مونتو متوجه می‌شود که نمی‌تواند شغلش را ترک کند و به همین خاطر به مدرسه برمی‌گردد و ایندر موهان را با ترتیب دادن سه رقابت ورزشی به مبارزه می‌طلبد. این سه رقابت شامل بسکتبال، مسابقات ۴۰۰ متر و کبدی می‌باشد. مونتو و ایندر کومار دو گروه ورزشی مجزا از دانش آموزان را مدیریت می‌کنند. هر تیمی که در این رقابت‌ها پیروز شود معلم پی تی می‌ماند و مربی بازنده باید مدرسه را ترک کند. ایندر موهان این رقابت را می‌پذیرد. مونتو در کمال حماقت اجازه می‌دهد ایندر موهان اول تیمش را انتخاب کند و هدف او از این کار تحت تاثیر قرار دادن نیلو مثلا با نشان دادن تواضع و انسانیتش بوده است اما نتیجه معکوسی می‌گیرد چون تیم ضعیفی برای او باقی می‌ماند.

مونتو در حال از دست دادن امیدش است که نیلو در کنار او قرار می‌گیرد و به او در مربی گیری تیمش کمک می‌کند. نیلو به مونتو پیشنهاد مید‌هد از میان دختران چند نفر را برای تیمش انتخاب کند و مونتو می‌پذیرد و این کار را انجام می‌دهد. سپس، نیلو به او کمک می کند تا برنامه‌ های تمرینی بسیار غیرمعمولی مانند فرار کردن از سگ های نگهبان برای افزایش سرعت، گرفتن جوجه های سست برای افزایش چابکی و دریبل یک توپ بسکتبال از طریق مین سرگین گاو برای افزایش توانایی دریبل زدن استفاده کند. تلاش آنها نتیجه می‌دهد، اما والدین دانش آموازن شروع به اعتراض می کنند و می گویند که این رقابت فرزندان آنها را از تحصیل دور می کند. در این راستا پدر مونتو با کمک نیلو موفق می‌شود با استفاده تهدید کردن والدین به بازگشایی پرونده های حقوقی علیه آنها، به نحوی آنها را قانع کند که این مسیر ادامه پیدا کند.
در مسابقات، تیم ایندر موهان به سختی تیم مونتو را در بسکتبال شکست داد، اما تیم مونتو در رقابتی نزدیک در مسابقه ۴۰۰ متر و کبدی برنده رقابت‌ها شد. ایندر موهان شکست تیمش را می‌پذیرد و به مونتو تبریک می‌گوید. اما مونتو که می‌داند ایندر نسبت به او مربی بهتری است به ایندر موهان پیشنهاد می‌دهد که با هم کار کنند چون می‌داند که باید چیزهای زیادی از او یاد بگیرد. مونتو از دانش‌آموزان و والدین آنها تشکر می‌کند که به او اعتماد کردند و تا این اندازه با او همکاری کردند. در آخر مونتو عشقش را به نیلو ابراز می‌کند و نیلو پیشنهاد او را می‌پذیرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا