خلاصه داستان فیلم هندی کولی نامبر وان + اسامی بازیگران و بیوگرافی

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: فیلم هندی کولی نامبر وان (باربر شماره یک) یک فیلم کمدی محصول سال ۲۰۲۰ سینمای هند به کارگردانی دیوید داوان می‌باشد. واشو و جکی بغنانی تهیه کنندگان این فیلم مفرح هندی هستند. این فیلم بازسازی شده فیلمی با همین عنوان است که در سال ۱۹۹۵ میلادی با بازی گویندا و کاریشما کاپور ساخته شده بود. وارون داوان، سارا علی خان و پریش راوال، جاوید جفری و جانی لیور بازیگران سری جدید این فیلم هستند. این فیلم قرار بود یکم می ماه ۲۰۲۰ اکران شود اما ب خاطر بسته بودن سینماها، اکران آن به تعویق افتاد و ۲۵ دسامبر در طول کریسمس از طریف آمازون پرایم ویدئو پخش شد. در سال ۱۹۹۵ دیوید داوان سری اول این فیلم را حضور گویندا در نقش باربری فقیر ساخت که عاشق دختری ثروتمند می شود. پدر این دختر ثروتمند که می‌خواهد دختر عزیزش فقط با یک شاهزاده تمام عیار ازدواج کند مانع بر سر راه آنها می‌شود اما هیچ پدری در فیلم‌های هندی نتوانسته مانع عشق واقعی شود.

فیلم هندی کولی نامبر وان

این فیلم که فاکتورهای مثبتی داشت به یکی از موفق ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۹۹۵ بالیوود بود. دیوید داوان دو دهه بعد با بازی پسرش وارون داوان سری دوم این فیلم را ساخت درحالیکه ظاهرا فراموش کرده که دنیا و همچنین بالیوود تغییر کرده است و این فیلم فرمول‌هایی خسته کننده دارد و وارون داوان رنگی ندارد. سارا علی خان در این فیلم نقش یک دختر مدرن شهری را بازی کرده است. سری جدید این فیلم در خلق صحنه‌های کمیک و خنده دار موفقیت سری قبل را ندارد. گاردین درمورد این فیلم دیوید داوان در مقایسه با سری قبل آن را فیلم بزرگتر دانسته اما آن را کار بهتری ندیده است. منقدین سینما نسبت به این فیلم نظر در حد میانگین متوسط داشتند اما به طور کلی از نظر مخاطبین این فیلم، کار موفقی دیده شده است درحالیکه انتظارات را نتوانسته برآورده کند.

خلاصه داستان فیلم هندی کولی نامبر وان

پاندیت جی کیشان (جاوید جفری) بعد از آنکه یک بیزنس‌من ثروتمند به نام روزاریو به او توهین می کند تصمیم می‌گیرد به او درس خوبی بدهد و از او انتقام بگیرد. به همین خاطر پاندیت جائی کیشن خانواده ای را برای ملاقات با دختر جفری روزاریو (پریش راوال) که مردی پول دوست است می‌آورد که او را تحقیر کند زیرا جفری می‌خواهد که دخترش با یک میلیاردر و فردی ثروتمند ازدواج کند.

راجو (وارون داوان) یک باربر فقیر قطار است که پاندیت طی یک عملیات توطئه چینی برای رسوایی جفری، خانواده دختری زیبارو و مدرن به نام سارا (سارا علی خان) به کار گرفته شده است. خیلی زود هویت واقعی راجو مشخص می‌شود اما او از خودش یک داستان می‌سازد و وانمود می‌کند که یه برادر دوقلو ثروتمند کثیف دارد تا مورد توجه دختر مورد علاقه رویایی‌اش قرار بگیرد. در این بین، سارا و راجو هم واقعا به یکدیگر علاقه مند می شوند اما یک دروغ باعث می شود دروغ‌های دیگری گفته شود و این روال باعث می‌شود اوضاع خارج از کنترل شود.

بیوگرافی سارا علی خان

سارا علی خان: مادرم بزرگترین منتقد من است؛ و بزرگترین تاثیر را روی من دارد

سارا علی خان یکی از محبو‌بترین و باهوش‌ترین بازیگران تازه نفس و نسل جدید سینمای هند است که باعث شده نسبت به بسیاری از بازیگران هم نسل خود موقعیت بهترین داشته باشد. درحالیکه دو سال از حضور این چهره موفق و پرانرژی در سینما می‌گذرد و تاکنون ۴ فیلم از او اکران شده خان جوان هند، حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد. اما دلیل این میزان محبوبیت چیست که حتی بازیگران هم دوره‌ی او همچون جانوی کاپور و عالیا فرنیچروالا او را تحسین می‌کنند! سارا با اطرافیانش، رسانه‌ها، پاپاراتزی‌های رفتاری دوستانه دارد و در دید عموم بودن را به اندازه حضور جلوی دوربین مهم می‌داند. خیلی‌ها معتقد او در مقایسه با پدر و مادرش، ستاره بزرگتری خواهد شد و به اندازه مادرش بزرگش شرمیلا تاگور که در روزهای اوجش محبوبیت داشت موفق خواهد بود.

او دختر دو چهره برجسته و مطرح سینمای هند سیف علی خان و آمریتا سینگ است. سارا فرزند طلاق است و وقتی کودک بود مادر و پدرش از هم جدا شدند و او با مادر و برادرش زندگی کرده و می‌کند. سارا علی خان در حال حاضر فیلم کمدی «کولی نامبر وان» را در اکران دارد که در این فیلم مفرح با وارون داوان همبازی شده است. این بازیگر سرزنده و مطرح هندی که رابطه بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با مادرش دارد او را یکی از بهترین بازیگران بالیوود می‌داند و می‌گوید مادرش بزرگترین منتقد اوست. سارا در گفتگویی اظهار داشت که مادرش بخش قابل توجهی از هویت او را شکل داده و او را دلیل اصلی شخصیت استوارش می‌داند. او به صراحت اعلام کرد که نظرات مادرش برای او بسیار اهمیت دارند. او با مادرش زندگی میکند و در همه مسائل به شدت تحت تاثیر مادرش قرار دارد.

او می‌گوید مادرش سعی داشته او و برادرش ابراهیم را به شیوه‌ای درست تربیت کند. سارا علی خان می‌گوید اصلا دوست ندارد او را یه ستاره زاده بدانند و دلش می‌خواهد با تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های خودش مورد توجه قرار بگیرد و به او کار داده شود. درواقع نمی‌خواهد زیر سایه پدر و مادرش در ین عرصه فعالیت داشته باشد.
او از ۴ سالگی دوست داشته بازیگر شود اما پس از فارغ التحصیل شده از دانشگاه کلمبیا، دو چندان شیفته و مسحور سینما و بازیگری شد. او در این باره چنین گفته است: «وقتی ۴ ساله هستید و آرزوی بازیگر شدن دارید، مسئله متفاوت است. ما واقعا در آن سن نمی‌دانیم چه می خواهیم. اما وقتی رشد می کنید و بزرگتر می‌شوید بهتر می‌دانید که چه می خواهید و مطمئن‌تر می شوید. وقتی به دانشگاه می‌روید و مدرک می گیرید و برمیگردید و هنوز می خواهید که یک بازیگر شوید این دیگر یک سرگرمی نیست بلکه علاقه شدید محسوب می‌شود.»

اودر ادامه در مورد مادرش صحبت می‌کند و می‌گوید: «مادرم بخش مهمی از شخصیت وجودی من است. من خیلی به او نگاه می کنم. این لزوما به معنی یک ستاره زاده بودن نیست بلکه به مفهوم دختر او بودن می‌باشد. مادرش همیشه زندگی بسیار ساده و واقعی‌ای را داشته و همه اینها به خاطر بازیگر بودن او نیست بلکه قبل از بازیگر شدن هم او آدم باحال و درستی بوده است. من ۲۴ سال با او زندگی کرده‌ام و امیدوارم بخشی از روحیات او به من منتقل شده باشد.»
جالب است بدانید سارا علی خان رابطه بسیار دوستانه و نزدیکی با برادرش ابراهیم هم دارد. ابراهیم نیز که در حال حاضر تمرکزش روی ادامه تحصیل است قصد دارد پیشه خانوادگی‌اش را دنبال کند و در آینده نزدیک وارد حیطه بازیگری شود. سیف علی خان پدر سارا و ابراهیم اخیرا در گفتگویی اظهار کرده بود دوست دارد همه بچه‌هایش وارد سینما شوند و در این حیطه فعالیت کنند.

معرفی پروژه‌های آتی سارا علی خان:

سارا علی خان در حال حاضر مشغول بازی در فیلمی عاطفی درام به نام «Atrangi Re»‌ به کارگردانی آناند رای است. او در این فیلم با آکشی کومار، دنوش و نیمرت کور همبازی شده است. سارا در این فیلم برای اولین بار در دو نقش بازی می کند و مقابل اکشی کومار قرار گرفته است. این فیلم در حال حاضر در حال فیلمبرداری است و ولنتاین ۲۰۲۱ به عنوان تاریخ اکران این فیلم اعلام شده است. ای آر رحمان، آهنگساز برجسته هندی، موسیقی این فیلم را می‌سازد.
همچنین گفته می‌شود سارا علی خان قرار است در فیلم اکشن «The Immortal Ashwatthama» ساخته آدیتیا دهر نقش مقابل ویکی کوشال را بازی کند. این فیلم، یک اثر سه گانه سوپر قهرمانی است که ریشه آن در افسانه مهابهاراتا یافت می‌شود. گفته می‌شود فیلمبرداری این فیلم آپریل ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. ویکل کوشال پیش از این در فیلم «اوری» با آدیتیا دهر همکاری کرده بود و این فیلم دومین همکاری مشترک آنها خواهد بود. ویکی کوشال به یک دوره سه ماهه آموزش دیدن و آمادگی برای کاراکترش در این فیلم نیاز دارد و فیلمبرداری این فیلم حدود ۳ ماه به طول خواهد انجامید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا