در فصل زمستان به کجا سفر کنیم؟

کدام کشوری را می‌شناسید، در اوج زمستانی سرد، علاوه بر تن کردن رخت سفیدی از برف، سواحلی زیبا و مزین به گردنبدی از امواج دریای تابستانی را داشته باشد؟

به جزء ایران زمین خودمان، معدود کشورهایی در سراسر جهان وجود دارند که دارای چنین طبیعت نفس گیری هستند! طبیعتی که بتوان در تمامی طول سال، آب و هوای ۴ فصل را در گوشه به گوشه‌اش تجربه کرد. تا همین چند ساله گذشته که خیلی از مردم به خصوص کلان شهرنشین‌ها، تنها مقاصد جنوبی را مناسب سفرهای زمستانی می‌دانستند و به گزینه‌های آشنا بسنده می‌کردند؛ اما بیایید پا فراتر بگذاریم و نگاهی به سراسر ایران زمین بیندازیم و کمی بیشتر با مقاصد سفرهای زمستانی آشنا شویم.

اگر فکر می‌کنید در این شرایط اقتصادی، سفر رفتن جایز نیست و هزینه‌های آن سرسام آور است، سخت در اشتباهید! زمستان را به هیچ وجه از دست ندهید که سفر رفتن در این فصل بی‌نهایت ارزان‌تر از دیگر فصول است و امکان گشت و گذار فراوان‌تر؛ در واقع می‌توان گفت با هوزاس هزینه‌ی سفر شما به حداقل خواهد رسید.

 

صدای امواج جنوب

جنوب ایران، مرکز شگفتی‌هاست!

همین که به ساحل می‌رسید، جادوی آب‌های نیلگون و زیبای خلیج همیشه پارس شما را با خود به دنیایی می‌برد که جزء آرامش چیزی بر آن حکم فرما نیست و صد البته که اینجا بهشتی رویایی و معتدل برای سرما گریزان محسوب می‌شود!

هرمزگان

محال است به جنوب ایران سفر کنید و حداقل سری به یکی از جزایر زیبای هرمزگان نزنید! بندرعباس و مردمان خونگرمش، کیش و شب گردی‌های وقت و بی‌وقتش، قشم و عجایب هفتگانه بی‌نهایت زیبایش، ناز و تلاطم امواج خروشانش و …، محاله بتوان از این همه جذابیت گذشت.

خوزستان

۹ هزار سال تمدن در تار و پود خوزستان نهفته است که ارزش یکبار دیدن را دارد. شما را نمی‌دانم اما نام خوزستان برای من، تداعیگر آفتاب درخشانی‌ست که گرمای مطبوعی را از لا به لای برگ‌های درختان سر به فلک کشیده و تنومند نخل بر تن خاکی غرورآمیز می‌تابد و سرمای طاقت فرسای زمستان را تبدیل به هوایی دلپذیر می‌کند.

این استان مملو از شهرهایی‌ست که جاذبه‌های فراوانی را دل خود جای داده‌اند؛ از شوشتر و سازه‌های آبی خارق العاده گرفته تا آبشار رویایی شوی دزفول و هزاران جاذبه‌ دیگر! پس بد نیست در زمستان هم که شده، سری به این استان زیبا بزنیم و از دیدن جاذبه‌هایش لذت ببریم!

سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان از آن دسته از استان‌هایی‌ست که با وجود کم لطفی‌های مسئولین، همچنان مانند نگینی کمیاب و مملو از اسرار می‌درخشد. در این نقطه از ایران هوا ندرتاً به ۰ درجه سانتیگراد نزدیک می‌شود و به همین دلیل بهشتی‌ست برای دوستداران آب و هوای معتدل! هر کدام از جاذبه‌ های سیستان و بلوچستان، دنیایی از شگفتی را به همراه خود دارند! از درک گرفته که مرزی‌ست بین صحرا و دریا، تا کوه‌های مریخی چابهار شگفت انگیز و …

 

سفر به ریه‌های ایران زمین

در هر فصل از سال، خطه‌ی شمالی کشورمان، رختی رویایی بر تن می‌کند و زیبایی خیره کننده‌ای را به تصویر می‌کشد اما زمستان در شمال‌ ایران حال و هوای دگری دارد و از شلوغی‌های بهار و تابستان خبری نیست.

مازندران

به جرات می‌توان گفت مازندران، با داشتن شهرهایی همچون رامسر و کلاردشت، نور و …، همچون نگینی زمردین و گرانبها در میان استان‌های ایران می‌درخشد. معدود آدمی در ایران زمین وجود دارد که آوازه‌ی زیبایی‌های این استان را نشنیده و ندیده باشد.

گلستان

استانی سبز و خرم و به دلنشینی نامش در شمال شرقی ایران آرمیده که هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی‌ست. جدایی از زیبایی‌های طبیعی مناظر متنوع این سرزمین، نمی‌توان از تاریخچه‌ی آن غافل شد. از لحاظ تاریخی، ۱۰ هزار سال است که هنرهای اصیلی چون بافندگی، سفالگری و ساخت ابزار در این منطقه رونق دارد.

گیلان

اگر بخواهند نام دیگری برای گیلان انتخاب کنند، قطعا سرزمین جاده‌های رویایی مناسب‌ترین نام برای این استان است. گیلان خرم علاوه بر داشتن جاده‌های سرسبز و رویایی مانند اسالم به خلخال، بهشتی برای شکم گردان نیز به شمار می‌آید. یکی از تجربه‌های لذت بخش سفر به گیلان، دیدن و گشتن و اقامت در روستاهای باصفای این استان است.

 

مشرق زمین

در شرق ایران زمین می‌توان هر نوع آب و هوایی را در هر استانی پیدا کرد! از برف و باران فراوان گرفته تا کویری خشک و آفتابی و غیره، در این ناحیه پیدا می‌شود.

خراسان شمالی

این استان خرم میزبان تنها ماسوله‌ی شرق ایران است که یکی از بکرترین و متفاوت‌ترین مناظر را داراست. در این فصلی که سرما سراسر کشور را در برگرفته، تجربه‌ی شنا در حوضچه‌های آبگرم، جزء یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات زمستانی‌ست. چشمه‌ی ایوب پیامبر در شمال روستای حاجی عبدالوهاب خراسان شمالی، به دلیل برخوردار بودن از خواص درمانی معجزه‌آسا، میزبان گردشگران فراوانی‌ست که زمستان را بهترین فصل برای سفر به این آبگرم می‌دانند.

خراسان رضوی

بدیهی است که برای فرار از گرمای طاقت فرسای خراسان رضوی، بهترین فصل برای سفر به این استان، پاییز و زمستان است. اگر بعد از زیارت امام رضا (ع) قصد کردید که از جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی هم استفاده کنید، جنگل جیغ و شاندیز زیبای این استان را از دست ندهید.

خراسان جنوبی

خراسان جنوبی میزبان شهرهایی‌ست که در دل خود، تعداد زیادی از پرطرفدارترین مناطق کویرگردی ایران را جای داده‌اند. جدایی از کویرگردی‌های جذاب این استان، نمی‌توان از عجایبش غافل شد! طبس بیابانی و باغ گلشن خرمش، روستایی که به سرزمین لی لی پوت‌های ایران معروف است و غیره، از جاذبه‌های استثنایی خراسان شمالی هستند که در هیچ جای کره‌ی خاکی یافت نمی‌شوند.

 

مغرب زمین

تا اکنون تنها از مناطق خوش آب و هوا و فرار از دست ننه سرما سخن گفتیم، اما بد نیست اشاره‌ای به ناحیه‌ای بکنیم که دوستداران سرما و ورزش‌های زمستانی را به خود جذب کرده است. اگر احیاناً دلتان برای تجربه‌ی یه برف بازی درست و حسابی تنگ شده و یا انسان ماجراجویی هستین و سرمای زیر ۰ درجه برایتان معنا ندارد! کوهپایه‌ها و ارتفاعات شمال و شمال غرب ایران را از دست ندهید.

آذربایجان شرقی

تبریز و مرند و پیست جذاب اسکی پیام، میزبان اسکی بازان قدیمی‌ست که بر خلاف سن و سالشان، دلی جوان و ماجراجو دارند! جدایی از برف سپیدی که در این فصل سراسر آذربایجان شرقی را پوشانده، نمی‌توان از جاذبه‌های جذاب این استان چشم پوشی کرد.

آذربایجان غربی

سپیدی برف همچون ذرات الماسی‌ست که بر روی جاذبه‌های دیدنی و طبیعی استان آذربایجان غربی قرار گرفته و جذابیت‌ آنها را دو چندان کرده است. در این فصل می‌توانید در تک تک شهرها و شهرستان‌های این استان برف بازی دلپذیری را تجربه کنید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا