راهنمای خرید عطر مردانه و راز انتخاب ادکلن برای آقایان

در این مقاله قصد داریم درمورد انتخاب عطر و ادکلن برای اقایان شما را راهنمایی کنیم. همچنین چندی از عطر های انتخابی خودمان را برای شما لیست خواهیم کرد تا بهترین عطر را برای عزیزان خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید. لازم به ذکر است از منابع زیادی برای جمع آوری این مطلب استفاده شده است اما منبع اصلی و نسخه کامل آن راز انتخاب عطر مردانه است.

مقدمه عطر برای آقایان

لازم است بدانید که یک عطر خوب فواید بی شماری، از جذابیت بیشتر شما گرفته تا احساس عدم استرس و افزایش اعتماد به نفس را به شما هدیه می دهد. اما با همه این ها هنوز ۸۰٪ مردان به طور منظم از ادکلن یا عطر استفاده نمی کنند. شاید دلیل اصلی آن، کمبود اطلاعات و آموزش اساسی باشد. بیشتر مردانی که از ادکلن و عطر استفاده می کنند، معمولا پدر یا الگویی داشتند که آنها را به این عمل تشویق می کرد. خوشبختانه دلایل زیادی برای استفاده از عطرها در دسترس است و ما امروز قصد داریم تا آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا آقایان باید از عطرها استفاده کنند؟

می دانیم که استفاده از انواع خوشبوکننده ها، علاوه بر افزایش جذابیت و اعتماد به نفس، نشان از ارزش قائل شدن شما برای خود و دیگران است. بنابراین این عادت پسندیده، می تواند جز ویژگی های هر آدم قابل احترامی باشد. اما در قسمت زیر مشخصا به دلایل استفاده از ادکلن برای آقایان می پردازیم.

استفاده از رایحه ها باعث می شود دیگران و مخصوصا خانوم هارا بیشتر تحت تاثیر قرار دهید

در یک مطالعه اروپایی، نشان داده شد که علایم بصری برای مردان در انتخاب همسر، مهمترین فاکتور است. از طرفی رایحه خوش، قویترین عامل در انتخاب همسر برای خانوم ها می باشد. در واقع یک مرد قبل از هر چیز، از چشمان خود استفاده می کند، در حالیکه یک زن، از بینی خود استفاده می کند (حتی اگر خودشان این را ندانند). علاوه بر این، خانوم ها حس بویایی بهتر و دقیق تری نسبت به آقایان دارند.

می دانید عطر چیست و عطر مناسب شما چیست؟

عطر یا پرفیوم، ترکیبی پیچیده از مواردی است که متخصصان صنعت عطر، از آن به عنوان مواد اولیه یاد می کنند مواد اولیه ساخت عطر. این مواد اولیه می توانند عصاره هایی از منابع طبیعی یا مواد اولیه مصنوعی باشند. به عبارتی روغن های معطر، در یک حلال (معمولا الکل) حل می شوند، تا مخلوط مطبوعی را ایجاد نمایند. همچنین غلظت بالاتر روغن ها، معمولا به معنای رایحه قوی تر است. قدرت عطر نیز به معنای این است که، مدت زمان ماندگاری آن روی پوست شما چقدر می تواند باشد. توجه به این نکته ضروری است که رایحه هر عطری، در هر فرد متفاوت است. بنابراین آقایان می بایست نسبت به عطر مناسب خود، اندکی کاشف باشند.

تفاوت عطر ادکلن ادوپرفیوم ادوتویلت را می دانید؟

 

عطر یک اصطلاح عمومی و واحد است که برای درصد ماده معطر از آن استفاده می شود. کلمه عطر به اشکال مختلفی وجود دارد و به نام های متفاوتی نیز خوانده می شود. بطور کلی می توان آن را در دسته های زیر قرار داد:

  • Eau Fraiche (اُفرش) رقیق ترین نسخه عطر بوده که معمولا با ۱ تا ۳٪ روغن عطر در الکل و آب تشکیل می شود. مدت زمان ماندگاری آن نیز معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد.
  • Cologne (ادکلن) قدیمی ترین اصطلاح برای پرفیوم بوده و در آمریکای شمالی برای رایحه های مردانه استفاده می شود. ادکلن ها، سبک، تازه و میوه ای بوده، که معمولا از ۲ تا ۴٪ روغن پرفیوم در الکل و آب، تشکیل شده اند. افراد جوان تمایل بیشتری به استفاده از این عطرها دارند. مدت زمان ماندگاری آن نیز معمولا حدود ۲ ساعت به طول می انجامد.
  • Toilette (ادوتویلت) یک ترکیب اسپری سبک، با ۵ تا ۱۵٪ جوهر پرفیوم خالص و محلول در الکل می باشد. معمولا مدت زمان ماندگاری، حدود ۳ ساعت طول می کشد.
  • Perfume (ادوپرفیوم) از نظر تاریخی پرفیوم ها برای جنسیت بخصوصی ساخته نشده و برای توصیف محصولات زنانه و مردانه استفاده می شود. این کلمه بهترین اصطلاح برای توصیف عطر می باشد. پرفیوم ها بطور معمول حاوی ۱۵ تا ۲۰٪ اسانس عطر خالص هستند و حدودا ۵ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند.
  • Parfum (پرفیوم) غلیظ ترین و گرانترین گزینه در بین انواع عطرها می باشد. با کمی روغن، پارفوم از ۲۰ تا ۳۰٪ اسانس پرفیوم خالص، تشکیل شده است. مدت زمان ماندگاری آن می تواند حداکثر تا ۲۴ ساعت طول بکشد.

منبع: تفاوت پرفیوم ادوپرفیوم ادوتویلت ادکلن چیست

 

راهنما و قوانین استفاده از عطر ها

همه ما در اطراف مردانی بوده ایم که، بیش از حد از ادکلن استفاده کرده اند. در این موقعیت ها، ما معمولا رایحه بسیار طاقت فرسا و نامطبوعی را تجربه می کنیم. با یادگیری نحوه صحیح و منطقی استفاده از عطرها، می توان به راحتی از این اشتباه رایج جلوگیری نمود.

  • عطر را ترجیحا درست بعد از دوش گرفتن، روی پوست خشک شده خود بپاشید. هنگام استفاده از نازل اسپری، آن را به اندازه ۳ تا ۶ اینچ از پوست خود فاصله بدهید.
  • اگر تازه استفاده از عطر را شروع کرده اید، با یک اسپری روی سینه، کار را آغاز کنید. همانطور که در مورد چگونگی استفاده صحیح از ادکلن آگاهتر می شوید، می توانید آن را در مناطق مختلف اسپری نمایید.
  • عطر را در مناطق گرم بدن اسپری کنید. گرمای بدن شما باعث می شود تا عطر در طول روز فعال مانده و یک رایحه خوب که sillage نامیده می شود، بوجود آورد. با گرمترین قسمت های بدن خود شروع کنید، برای مثال قفسه سینه، گردن، زیر گلو، مچ دست، بازو، آرنج داخلی و شانه. البته روی همه این نقاط به طور همزمان اسپری نکنید. با یکی شروع کرده و سپس ۲ تا ۳ نقطه دیگر را اسپری نمایید.
  • فقط در صورت لزوم، اسپری مجدد نمایید. بسته به دوام بیشتر بو، می توانید اسپری بیشتری به مچ دست خود اعمال کنید. بیشتر موارد افراد در نیمه دوم روز، این کار را انجام می دهند.
  • رایحه را از بین نبرید. شاید مالیدن عطرها به پوست، یک کار منطقی بنظر برسد اما در واقع، پیوند مولکولی موجود را شکسته و باعث ضعیف شدن عطر می شود.
  • به محض اسپری کردن، راه نروید. پاشیدن رایحه در هوا و راه رفتن از میان آن، بی ارزش است. زیرا بیشتر عطرها مستقیما به زمین می ریزند.
  • عطرها را روی لباس های خود اسپری نکنید. در این حالت عطرها، مجاز به مخلوط شدن با چربی پوست شما نیستند و بنابراین نمی توانند بطور طبیعی مراحل رایحه ها را آنطور که باید طی کنند. علاوه بر آن، روغن های موجود در عطرها، بسیاری از پارچه ها را لکه دار می کنند.
  • عطرها باید کشف شوند، نه اینکه تبلیغ شوند. افرادی که نزدیک شما هستند باید بوی ادکلنی که استفاده کرده اید را حس کنند، اما نباید از بوی آن دچار دلزدگی شوند.

جمع بندی انتخاب عطر

همانطور که دیدیم، حس بویایی در واقع قوی ترین حس ماست. زیرا به حافظه متصل است و می توانیم بوسیله آن ارتباطات عمیقی با احساسات خود برقرار نماییم. استفاده از عطر، یک روش متمایز برای بیان شخصیت خود، فراتر از دیده شدن است. این امر باعث به یاد ماندنی شدن هر چه بیشتر شما نیز می شود. می توان گفت، هنگامی که بتوانید عطرهایی را پیدا نمایید که با استفاده از آنها احساس راحتی کنید، آن زمان در دنیای جالب عطرها، یک کاشف خوش ذوق شده اید.

 

معرفی سه عطر مردانه انتخابی ما

برای خرید انواع عطر اورجینال مردانه و مشاهده لیست کاملی از پر فروش ترین عطر های ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

ادوتویلت مردانه اسندنت اوریفلیم

ادوتویلت مردانه اسندنت اوریفلیم عطری مردانه با رایحه‌ای کلاسیک و شرقی با ماندگاری بالا. نمادی از قدرت و انرژی با رایحه گرم و سنگین مناسب محافل رسمی می باشد. عطر پرشور مردی جذاب، پرانرژی و پرماجرا با ترکیب هماهنگ نتهای تازه ترنج ، رازیانه شیرین و وانیل

ادوپرفیوم مردانه مابوسین ایکولایز

ادو پرفیوم مردانه مابوسین ایکولایز نخستین بار در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد. به عنوان عطری مردانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . از ویژگی های این عطر رایحه بسیار جذاب و طبع گرم آن می باشد و در دسته عطر های شرقی چوبی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به لیمو ترش، رزماری ، زنبق ، دانه تونکا ، چوب صندل سفید ، سدر اشاره کرد.

پرفیوم مردانه اکلت استایل اوریفلیم

عطر مردانه اکلت استایل جدید اوریفلیم  چوبی، آروماتیک و کهربایی. طراحی شده در سال ۲۰۱۹ توسط طراحان بزرگ دنیا. این رایحه خاص و بی زمان با عطر گریپ فروت تازه و اصیل، هل و رزماری آغاز میشود، در میانه نوت ملایم چرمی De Laire Sellier Accord پیچیده در نوت تازه زنبق زرد و گرانیوم دارد و در پایان با نوت یک ساختار گرم از Vetyver، Incense و Amber خاتمه می یابد…این تعبیر مدرن از کلاسیک است که توسط دو عطر استاد ساخته شده است. در قلب این عطر و منحصر به فرد آکورد De Laire Sellier قرار دارد. این آکورد عمق عنبیه سفید را با شکوه چرم ترکیب می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا