زندگینامه کامل احسان پهلوان بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ + آدرس اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره احسان پهلوان بازیکن شماره ۱۴ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر خلیج فارس ، بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ و معروف به پسر یحیی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چیزی در حدود یک سال و نیم از حضور احسان پهلوان در تیم فوتبال پرسپولیس تهران می گذرد و با قاطعیت می‌ توان او را پسر یحیی نامید! چرا که به نظر می‌ رسد یحیی گل‌ محمدی علاقه ویژه ای به مدل فوتبال او دارد…

احسان پهلوان در تیم‌ های گسترش فولاد، ذوب‌ آهن، سپاهان و تراکتورسازی تبریز نیز بازی کرده‌ است. همچنین او برای ایران در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان (یک مسابقه)، به میدان رفته‌ است!

اما درباره احسان پهلوان بد نیست بدانید وی متولد ۳ مرداد ماه سال ۱۳۷۲ شمسی در شهر بجنورد استان خراسان شمالی می باشد. احسان پهلوان خرید تیم گسترش فولاد تبریز در سال ۱۳۹۰ شمسی بود. وی نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۲–۱۳۹۱ شمسی را به‌ طور قرضی در تیم باشگاه فوتبال ذوب‌ آهن توپ زد! وی در فصل ۹۳–۱۳۹۲ شمسی توانست با گرفتن رضایت‌ نامه از باشگاه گسترش فولاد تبریز با قراردادی ۳ ساله به تیم ذوب آهن اصفهان بپیوندد. احسان پهلوان نیم فصل به‌ طور قرضی در سال ۱۳۹۲ شمسی برای سپاهان اصفهان توپ زد. در سال ۱۳۹۳ شمسی با اتمام قرارداد خود با سپاهان مجددا به ذوب آهن اصفهان بازگشت.

در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، احسان پهلوان با قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس تهران، قهرمان فصل قبلی لیگ برتر فوتبال ایران، پیوست! نخستین بازی او برای پرسپولیس، در ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ میلادی در ورزشگاه بنیاد قطر در مسابقه‌ ای برابر التعاون بود که با پیروزی ۱ بر ۰ پرسپولیس همراه شد.

احسان پهلوان در بدو ورود به تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ فیکس شد و در هر شش بازی تیم خود در ترکیب اصلی بود. او یک بار مقابل التعاون دقیقه ۹۱ و یک بار هم در مقابل شارجه که پاس گل داد دقیقه ۸۷ و در مصاف سرنوشت‌ ساز با السد هم در دقیقه ۸۴ تعویض شد! احسان پهلوان مقابل النصر هم در ترکیب اصلی بود و آنقدر تعویض نشد که دقیقه ۱۰۴ با کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و فینال آسیا را از دست داد!

درباره آمار بازی های وی در تیم فوتبال پرسپولیس بد نیست بدانید وی در مجموع و در کل بازی‌ های پرسپولیس در لیگ برتر (۲۵)، جام حذفی (۲)، لیگ قهرمانان آسیا (۱۳) و سوپرجام (۱) که ۴۱ مسابقه می‌ شود، در ۴۰ بازی حضور داشته است و فقط فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ میلادی را آن هم به خاطر محرومیت از دست داده است! از طرفی او در این ۴۰ بازی، ۳۵ مسابقه در ترکیب اصلی بوده است و فقط پنج بار کار را از روی نیمکت شروع کرده است! ضمن اینکه در ۳۵ مسابق ه‌ای که او فیکس بوده است، ۱۱ بار تعویض شده است که ۷ بار آن در ده دقیقه پایانی یا وقت‌ های تلف شده بوده است.

جالب است بدانید احسان پهلوان از جمله معدود بازیکنانی است که در تمامی رده‌ های تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران شامل تیم ملی نونهالان در سال های ۱۳۸۱، ۱۳۸۲، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ شمسی در تیم ملی نوجوانان در سال ۱۳۸۵ شمسی، تیم ملی جوانان در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰، تیم ملی زیر ۲۲ سال و تیم ملی امید در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ و تیم ملی المپیک ایران در ۱۳۹۴ برای کشور ایران بازی انجام داده‌ است که در سال ۱۳۹۴ شمسی به همراه این تیم به قهرمانی مسابقات غرب آسیا رسید.

گل او در تیم ملی جوانان در سال ۱۳۹۱ شمسی برابر کویت با پشت سر گذاشتن چندین نفر از مدافعین این تیم از زیباترین گل های او است! سردار آزمون بازیکن حال حاضر تیم ملی ایران اذعان دارد که او به همراه احسان پهلوان و بهنام برزای در مقطعی که در تیم ملی جوانان ایران بازی می‌ کردند از تیم‌ های خارجی پیشنهاد داشتند!

احسان پهلوان در سال ۱۳۹۵ شمسی توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران دعوت شد، اما به دلیل عدم حضور در اردوی تیم ملی (به دلیل حضور در جام باشگاه‌ های آسیا و عزیمت به ازبکستان جهت دیدار با بنیادکار) از لیست کارلوس کی روش حذف شد!

افتخارات احسان پهلوان

جام حذفی

  • قهرمانی در جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳ به همراه تیم ذوب‌ آهن اصفهان
  • قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم ذوب‌ آهن اصفهان

تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران

  • قهرمانی در غرب آسیا ۲۰۱۵ به همراه تیم تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران

سوپر جام

  • قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۵ شمسی به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
  • قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۹ شمسی به همراه تیم فوتبال پرسپولیس

لیگ قهرمانان آسیا

  • بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ میلادی (نظرسنجی)
  • نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ میلادی با تیم فوتبال پرسپولیس تهران

احسان پهلوان در اینستاگرام

https://www.instagram.com/ehsan_pahlavan_10

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا