ساده ترین زبان های دنیا — معرفی ۱۰ زبان ساده و پرکاربرد در سراسر جهان

در این بخش از مطالب وبلاگ جدولیاب، مقاله‌ای تحت عنوان ساده ترین زبان های دنیا را برای شما آماده کرده‌ایم. تقریباً ۷۱۱۷ زبان در سراسر جهان صحبت می شود که یادگیری هر زبانی غیرممکن است، بنابراین بسته به محل زندگی خود به زبان صحبت می کردیم. سپس نقش بیشترین و ساده ترین زبان های دنیا مطرح می شود.

ساده ترین زبان های دنیا

مردم به زبانی صحبت می کنند تا با یکدیگر برای بحث روزانه ارتباط برقرار کنند و تنها زمانی زبان گفتاری افراد را می فهمند که یکدیگر به یک زبان صحبت کنند.

هر کشوری زبان رسمی خود را دارد، بنابراین مردم آن‌ها می‌توانند تنها با زبان رسمی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، این زبان باعث می‌شود که زبان رسمی توسط دولت تصمیم‌گیری شود که اکثریت مردم به کدام زبان صحبت می‌کنند.

اگر بخواهیم به کشورهای دیگر برویم باید زبان آنها را بدانیم پس برای رفتن به آنجا ابتدا باید زبان آنها را یاد بگیریم. همه ما می دانیم که انگلیسی زبان جهانی است، اما به دلیل نرخ سواد کمتر در بسیاری از کشورها، مردم زبان انگلیسی را نمی دانستند.

انگلیسی زبان جهانی است، بنابراین ما همه مقالات را به زبان انگلیسی می نویسیم.

در اینجا، ما فهرستی از ساده ترین زبان های دنیا را تهیه کرده‌ایم که به این ترتیب شما بازدیدکنندگان باهوش هیچ مشکلی نداشته باشید که کدام زبان به طور ساده صحبت می‌شود.

در فرادرس، آموزش گرامر زبان انگلیسی سطح پایه A1 به زبان فارسی ارائه شده است. شما مخاطب محترم می‌توانید با کلیک کردن روی لینک پایین وارد سایت فرادرس شده و از این آموزش لذت ببرید:

۱- زبان انگلیسی

انگلیسی به وضوح زبان ارتباطات بین المللی در سطوح مختلف است. در میان ده زبان بزرگ دنیا، انگلیسی به عنوان زبان رسمی با ۴۱۵ میلیون گویشور در ۱۲ کشور، پس از چینی با حدود ۸۰۰ میلیون گویشور و بالاتر از روسی با ۲۸۲ میلیون، اسپانیایی، عربی و آلمانی در رتبه دوم قرار دارد. انگلیسی پرکاربردترین زبان جغرافیایی است و برای حدود ۴۰۰ میلیون تحصیلکرده در سراسر جهان، انگلیسی زبان دوم آنهاست. صدها میلیون نفر از جمله بسیاری از رهبران جهان تا حدی دانش انگلیسی دارند زیرا انگلیسی برای مصاحبه در تلویزیون جهانی ضروری است. علاوه بر این، انگلیسی به زبان جهانی علم و فناوری و زبان اصلی رایانه ها تبدیل شده است. جذابیت بزرگ انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی این است که یکی از ساده ترین زبان های دنیا است. یکی از مقامات گفت که بیش از یک پنجم کل مردم جهان در حال حاضر تا حدی انگلیسی صحبت می کنند.

۲- زبان عربی

زبان عربی زبانی است که بیشتر توسط زبان شناسان غربی و بیش از ۲۷۴ میلیون سخنور در سراسر جهان استفاده می شود. بی شک زبان عربی یکی دیگر از ساده ترین زبان های دنیا می باشد

بیش از ۲۲ کشور عربی را به عنوان زبان رسمی دارند مانند عربستان سعودی، الجزایر، مصر، عراق، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی، یمن، سودان، لیبی و غیره.

چند کلمه در زبان عربی وجود دارد که به نظر می رسد در زبان های دیگر وجود ندارد مانند “ح” و غیره. سیستم اعدادی که امروزه استفاده می شود توسط بازرگانان عرب به اروپایی ها معرفی شد و بسیاری از کلمات انگلیسی مانند الکل منشأ عربی دارند. ، جبر، الگوریتم، قلیایی، آب نبات، قهوه، پنبه، غول، خطر، لیمو، و غیره.

دو شکل عربی، عربی کلاسیک و عربی استاندارد مدرن (MSA) وجود دارد که در آن عربی استاندارد مدرن، زبان رسمی همه کشورهای اتحادیه عرب همراه با بیشتر کتاب‌های چاپی اتحادیه عرب، روزنامه‌هایی است که به زبان MSA نوشته شده‌اند. حرف جبری “X” که نشان دهنده یک عدد ناشناخته است از کلمه عربی “شای” نشات گرفته است.

ساده ترین زبان های دنیا 2

۳- زبان فارسی

  زبان فارسی پرگویش‌ترین عضو شاخه ایرانی زبان‌های هند و ایرانی، زیر خانواده زبان‌های هند و اروپایی است. فارسی امروزه عمدتاً در ایران و افغانستان صحبت می‌شود، اما از نظر تاریخی زبانی است که در منطقه‌ای از خاورمیانه تا هندوستان به طور گسترده‌تری قابل درک است. فارسی زبانان را میتوان در بیشتر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل امارات قطر و اردن کویت یافت.

تعداد افرادی که به فارسی صحبت می‌کنند زیاد است: بیش از ۳۰ میلیون فارسی زبان (حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران). بیش از ۷ میلیون فارسی دری زبان در افغانستان (۲۵ درصد جمعیت)؛ و حدود ۲ میلیون فارسی دری زبان در پاکستان. واژه‌های انگلیسی منشأ فارسی عبارتند از: شال، پیژامه، تافته، خاکی، کیوسک، دیوان، یاس بنفش، یاس، جولپ، شغال، کاروان «بازار»، «مانتو» و «درویش».

فارسی در ایران با انواع خط عربی به نام فارسی – عربی نوشته می شود که دارای ابداعاتی برای توضیح تفاوت های واجی فارسی است. این خط پس از فتح اسلام در قرن هفتم در ایران مورد استفاده قرار گرفت.

۴- زبان فرانسه

زبان فرانسوی یک زبان رومی از خانواده هند و اروپایی است و بیش از ۷۶.۸ میلیون زبان مادری در سراسر جهان دارد. تولد زبان فرانسه در گال و به طور خاص از گال شمالی است.

حدود ۴۵ درصد از کلمات مدرن انگلیسی منشاء فرانسوی دارند و یکی از ساده ترین زبان های دنیا برای یادگیری است.

مردم بیش از ۲۹ کشور فرانسوی را به عنوان زبان رسمی صحبت می کردند مانند بلژیک، بنین، بوروندی، کانادا، فرانسه، نیجر، سوئیس، توگو و غیره.

زبان فرانسه نیز در کنار انگلیسی به عنوان یک زبان تأثیرگذار در دنیای دیپلماسی به شمار می رود. این زبان توسط بسیاری از نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد، صلیب سرخ، اتحادیه اروپا، کمیته بین‌المللی المپیک و غیره و دادگاه های بین المللی که از زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان های رسمی خود استفاده می کنند، پذیرفته شده است.

هیچ کلمه فرانسوی واقعی وجود ندارد که از حرف “w” استفاده کند و رایج ترین حرف در فرانسه “E” است. برخی از کلمات رایج انگلیسی مانند کافه، بورژوا، دژاوو و غیره در زبان فرانسوی استفاده می شود.

در فرادرس آموزش مکالمه زبان فرانسه در سفر برای شما فراهم شده است . می توانید با کلیک بر روی لینک پایین وارد شوید:

۵- زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی یک زبان عاشقانه زیبا است که از شبه جزیره ایبری اروپا سرچشمه گرفته و عمدتاً در اسپانیا همراه با قاره آمریکا صحبت می شود.

بیش از ۴۸۳ میلیون نفر آن را به دومین زبان مادری پرتکلم شده تبدیل کرده است و با ۵۳۷.۹ میلیون گویشور، در رده چهارم پرتکلم ترین زبان ها در فهرست جهان قرار دارد.

۲۱ کشور وجود دارند که اسپانیایی را به عنوان زبان رسمی عمدتاً در سراسر اروپا، آفریقا، مرکزی، جنوبی و آمریکای شمالی دارند. اسپانیایی دارای دو نام Castellano است که کلمه اسپانیایی برای Castilian و Español است.

اسپانیایی نیز برخی از کلمات را از انگلیسی وام گرفته است مانند siesta، tapas، cava و tortilla، اما تفاوت زیادی بین زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد.

اسپانیا همیشه برای سفر و مقصد تحصیل خارجی محبوب بوده است، بنابراین مدارس و دانشگاه‌هایی که زبان اسپانیایی می‌خوانند نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. بیشتر اسپانیایی زبان ها در آمریکای اسپانیایی تبار هستند و پس از انگلیسی و چینی سومین زبان پرگویش در جهان هستند.

EP10630 - ساده ترین زبان های دنیا

۶- زبان روسی

زبان روسی یک زبان اسلاوی شرقی است که از خانواده زبان های هند و اروپایی و زبان رسمی در روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و غیره است.

به طور گسترده این زبان در اروپای شرقی، کشورهای بالتیک، قفقاز و آسیای مرکزی استفاده می شود.

زبان روسی تا زمان انحلال آن در ۲۶ دسامبر ۱۹۹۱، زبان واقعی اتحاد جماهیر شوروی است. این بزرگترین زبان مادری در قاره اروپا است که بیش از ۱۴۴ میلیون زبان مادری دارد.

زبان روسی به عنوان هفتمین زبان پر صحبت در جهان توسط افراد بومی شناخته می شود. این ششمین زبان رسمی سازمان ملل متحد و دومین زبان رایج در اینترنت پس از انگلیسی است.

برخی از کلمات انگلیسی وام گرفته شده از زبان روسی مانند knout، kadet، glasnost، vodka و غیره. فضانوردان خارجی باید به زبان روسی صحبت کنند زیرا در مواقع اضطراری دستورالعمل ها به زبان روسی به فضانوردان داده می شود.

۷- زبان پرتغالی

زبان پرتغالی یک زبان رومی غربی است که از شبه جزیره ایبری اروپا سرچشمه می‌گیرد و عمدتاً در پرتغال، کیپ، کریول ورد و پاپیمنتوس صحبت می‌شود.

پرتغالی زبان رسمی ۹ کشور مانند برزیل، آنگولا، پرتغال، تیمور شرقی، ماکائو و غیره است. اکثریت پرتغالی زبانان اهل پرتغال نیستند که تنها ۵ درصد پرتغالی زبانان در پرتغال زندگی می کنند.

بر اساس گزارش یونسکو، زبان پرتغالی پس از انگلیسی، زبان اروپایی در حال رشد سریع در جهان است.

انگلیسی چندین کلمه پرتغالی مانند embarrassing، cobra، fetish و غیره را وام گرفته است و هر زمان فعل زبان پرتغالی دارای شش پایان مختلف است. قبل از سال ۲۰۰۹، حروف “k”، “y” و “w” بخشی از الفبای پرتغالی نبودند اما بعداً در ژانویه ۲۰۰۹ به الفبا اضافه شدند.

پرتغالی بسیار شبیه به اسپانیایی است، بنابراین افرادی که پرتغالی صحبت می کنند می توانند به راحتی اسپانیایی را بفهمند. صدها کلمه از زبان پرتغالی از زبان عربی گرفته شده است و ۱۵ درصد از جمعیت اروگوئه به زبان پرتغالی صحبت می کنند.

۸- زبان هندی

هندی یک زبان هند و آریایی است که از هندوستان سرچشمه گرفته است و بیش از ۶۳۷.۳ نفر به زبان هندی صحبت می کنند. هندی بیشتر تحت تأثیر زبان سانسکریت است و نام آن از کلمه فارسی «hind» گرفته شده است.

زبان انگلیسی برخی از کلمات هندی مانند آواتار، bandanna، bungalow، guru، jungle، karma، loot، mantra، shampoo، typhoon، Yoga و غیره را از زبان هندی وام گرفته است. هر حرف از الفبای هندی صدای مجزا و مستقل خود را دارد.

زبان هندی دارای طیف وسیعی از گویشوران ( گویشوَر (Speaker)در اصطلاح زبان‌شناسی، به افرادی که به زبان یا گویشی تکلم می‌کنند گویـِشوَران آن زبان یا گویش گفته می‌شود.)  است و اکثریت هندی زبانان در هند، نپال، ترینیداد، توباگو، سورینام، گویان، موریس، فیجی و چندین کشور دیگر به همراه ایالات متحده و بریتانیا یافت می شوند.

این زبان در قرن نوزدهم همراه با اردو استاندارد شد و شباهت های زیادی در این دو زبان دارد. این خط از خط دوانگاری استفاده می کند که بر روی خط براهمی که بین قرن های ۱ و ۴ توسعه یافته بود الگوبرداری شده بود.

جدول الفبایی زبان هندی وارنمالا یا گلدسته حروف نام دارد و در زبان هندی ۱۱ مصوت و ۳۳ صامت دارد.

۹- ماندارین چینی

ماندارین گروهی از زبان های سینیتی (چینی) است که بیشتر در شمال و جنوب غربی چین صحبت می‌شد. بیش از ۱.۱۲۰ میلیارد نفر به چینی ماندارین صحبت می کنند که عمدتاً از شمال چین سرچشمه می گیرد.

چینی ماندارین از نظر زبان مادری در جایگاه اول و در پرتکلم ترین زبان های دنیا در جایگاه دوم قرار دارد.

چینی ماندارین زبان رسمی سرزمین اصلی چین، سنگاپور و تایوان است، همچنین یکی از زبان‌های کاری سازمان ملل متحد است.

ماندارین زبان تونالیستی است که به معنای تغییر معنای کلمه بر اساس نحوه تلفظ ما است. این زبان از ۵۰۰۰۰ کاراکتر مختلف تشکیل شده است که آن را به یکی از پیچیده ترین زبان ها برای یادگیری نیز تبدیل می کند. ماندارین ۱۰۰۰ سال پیش شروع به توسعه کرد و یکی از چندین گویش چینی است.

تا سال ۱۹۵۵ در ستون‌های عمودی، از راست به چپ نوشته می‌شد، اما اکنون جمهوری خلق چین زبان نوشتاری را غربی کرده است، بنابراین از چپ به راست، افقی نوشته می‌شود.

۱۰- زبان اندونزیایی

اندونزیایی یک زبان استرالیایی است که زبان رسمی اندونزی و کشورهای عضو آسه‌آن است.

زبان اندونزیایی تا سال ۱۹۲۸ همراه با نسخه استاندارد مالایی آن وجود نداشت و تنها برای اهداف سیاسی به عنوان یک زبان جداگانه در نظر گرفته می شد.

بیش از ۱۹۹.۰ میلیون گوینده به زبان اندونزیایی مسلط هستند، اما تنها ۲۰ میلیون نفر از آنها در واقع از آن به عنوان زبان اول خود استفاده می کنند که به این معنی است که اکثر سخنرانان اندونزیایی احتمالاً چند زبانه هستند. اندونزیایی ساختار زبانی ساده ای دارد که نوشتن و تلفظ آن را نیز برای یادگیری آسان می کند. بنابراین یکی دیگر از ساده ترین زبان های دنیا می باشد.

بیش از ۴۳ میلیون گویشور بومی زبان اندونزیایی وجود دارد و سیستم نوشتاری زبان اندونزیایی لاتین (الفبای اندونزیایی) و بریل اندونزیایی است.

کلماتی در اندونزیایی وجود دارد که از سانسکریت، عربی، هلندی، انگلیسی و زبان محلی برگرفته شده‌اند که معمولاً بی‌شمار هستند.

اگر شما هر یک از زبان‌های بالا را می‌دانید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید و این زبان‌های ساده در دنیا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دوستان خود را نیز مطلع بکنید. 

در فرادرس آموزشی تحت عنوان آموزش ؛خط تحریری انگلیسی؛ قرار گرفته است . شما کاربر محترم می توانید با کلیک کردن بر روی لینک پایین ، از این آموزش زیبا بهره ببرید:

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا