سردار دکتر حسین دهقان اولین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره سردار دکتر حسین دهقان اولین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سردار حسین دهقان ، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در گفتگویی تصویری و با تشریح اهداف خود، به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شمسی کرد.

 

اما شاید این سوال پیش آید که سردار دکتر حسین دهقان کیست؟

حسین دهقانی پوده مشهور به حسین دهقان ، سیاست‌ مدار، معاون ریاست جمهوری، رئیس سابق بنیاد شهید و فرمانده نظامی که پیشتر در دولت یازدهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود، متولد ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۳۵ شمسی در روستای پوده واقع در استان اصفهان می باشد.

سردار دکتر حسین دهقان هم‌ اکنون به‌ عنوان مشاور فرمانده کل قوا (رهبر جمهوری اسلامی ایران) در صنایع دفاعی فعالیت می‌ کند. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران و دانش ‌آموخته دکتری مدیریت از دانشگاه تهران است.

سردار حسین دهقان فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۵۸ شمسی با عضویت در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. وی از ۱۳۶۵ شمسی تا ۱۳۶۹ شمسی، جانشینی فرمانده نیروی هوایی سپاه و از ۱۳۶۹ شمسی تا ۱۳۷۰ شمسی نیز فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او در فاصله سال های ۱۳۷۱ شمسی تا ۱۳۷۵ شمسی، جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود.

حسین دهقان در دولت هفتم به عنوان قائم‌ مقام وزیر دفاع و در دولت‌ های هشتم و نهم؛ به عنوان معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌ کرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا