حمید استیلی سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران شد

سمت سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران کیست ؟ را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه شوید :

حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال انتخاب شد. قرار است وی به زودی امور سرپرستی تیم ملی را بر عهده دارد.

پیش از این مجتبی خورشیدی در این پست فعالیت می‌کرد که او روز گذشته از سمتش استعفا کرد.

حمید استیلی در محلهٔ چهارصد دستگاه نازی‌ آباد تهران به دنیا آمد و اصالت او به روستای اسطلو در شهرستان سراب (استان آذربایجان شرقی) می‌رسد. وی از دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و با امکانات اندک در آن زمان، وارد این رشته شد و توانست به تدریج در رده‌های سنی گوناگون تیم ملی فوتبال ایران حضور پیدا کند.

استیلی متولد ١٢ فروردین ١٣۴۶ بازیکن و مربی فوتبال ایران است.

او ۸۲ بازی ملی در کارنامه خود دارد و بیشتر فعالیت‌های باشگاهی خود را در پرسپولیس گذرانده است. گلی که استیلی برای تیم ملی ایران به تیم ملی آمریکا (در رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸) زد، ماندگار شد و بازتاب فراوانی یافت.این گل بعدها به عنوان گل قرن انتخاب شد. حمید استیلی در ۸۲ بازی ملی با ۱۶ گل زده (۱۲ گل ثبت شده در فیفا) که در پست او (هافبک)، آمار گل خوبی به حساب می‌آید، یکی از بازیکنان تأثیرگذار در تیم ملی ایران به شمار می‌رود. او بعد از کریم باقری بهترین هافبک دفاعی پرسپولیس است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

همسر اسحاق قویدل کوه عضله ایران کیست ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا