سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر اثر کرونا درگذشت، که بود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام و همچنین نماینده حوزه انتخابیه قم در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. «سید محمد میرمحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(دوشنبه) در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

بد نیست بدانید خواهر آیت‌ الله شبیری زنجانی ، همسر مرحوم آیت‌ الله میرمحمدی (ره) و مادر سید محمد ، ۸ اسفند ماه سالجاری چشم از جهان فروبست.

میرمحمدی متولد سال ۱۳۲۷ شمسی در شهر قم می باشد. وی فرزند سید ابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری است. او فارغ التحصیل مقطع دکترای رشته مدیریت می باشد. در کارنامه ی فعالیت های میرمحمدی ، نماینده حوزه انتخابیه قم در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین دبیرکل استخدامی کشور دیده می شود. علاوه بر این، وی به مدت ۱۲ سال در دو دولت آیت الله سید علی خامنه‌ ای و دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهور بوده است.

میرمحمدی در تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ شمسی به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

رئیس دفتر ویژه آیت الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور وقت (آیت الله هاشمی رفسنجانی)، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری به مدت ۱۴ سال و دبیرکلی حزب تمدن اسلامی تنها بخشی از سوابق سیاسی و اداری میرمحمدی در طول سالیان گذشته است.

میرمحمدی از همان سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی با عضویت در دفتر سیاسی حزب  جمهوری اسلامی خود را به عنوان یکی از چهره‌های فعال در عرصه سیاسی کشور مطرح کرده بود. میرمحمدی در سالهای دهه شصت و هفتاد مسئولیت‌های مهمی از جمله ریاست دفتر نهاد ریاست جمهوری در دوره  آیت‌الله خامنه‌ای و تداوم این سمت در دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی را در کارنامه سیاسی خود دارد. البته در چهار سال دوم دولت سازندگی با واگذاری مسئولیش به حسین مرعشی، به عنوان رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ادامه فعالیت داد.

سید ابوالفضل میرمحمدی ,

از راست: علی دانش‌منفرد، آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی امام جمعه همدان و سید محمد میرمحمدی در همدان

او که در دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر انقلاب به عنوان یکی از اعضای حقیقی این مجمع انتخاب شده بود، در سالهای اخیر بیشتر زمان خود را صرف فعالیت در حزب تمدن اسلامی کرده بود که  پس از انحلال حزب جمهوری اسلامی، توسط اعضای به‌جامانده از آن حزب تشکیل شده بود و وی دبیرکلی آن را برعهده داشت. میرمحمدی همچنین در ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قم در خانه ملت بود.

این عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  که در دی ماه سال ۹۶ به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی مهمان خبرگزاری تسنیم بود، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران سیاسی تسنیم،  علی‌رغم اینکه عملکرد دولت سازندگی در دوران پس از جنگ را مثبت ارزیابی کرده بود ولی درباره عواقب برخی سیاسی‌های تعدیل اقتصادی دولت مرحوم هاشمی گفته بود: “اصلاح نظام اداری و تشکیلاتی و توجه به ابعاد هویتی و معیشتی کارمندان دولت و بازنشستگان و تنوع و تسهیل روشهای ارائه خدمات از آثار خوب دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود اما در مورد سیاستهای اقتصادی باید بگویم وقتی سیاستهای تعدیل اقتصادی به اجرا درآمد، یکسان سازی نرخ ارز، آزادسازی اعتبارات بانکی، آزاد سازی تجارت خارجی، آزادسازی نسبی قیمتها موجب گسترش تورم و  افزایش قابل توجه واردات براثر افزایش قابل توجه درآمدهای ارزی شد”.

گفتنی است که در روزهای گذشته مادر وی (خواهر آیت‌الله شبیری زنجانی) نیز به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفته بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا