طرز تهیه سوهان کنجدی به روشی فوق العاده آسان

یکی از شیرینی ها و تنقلات سنتی کشورمان سوهان کنجدی است که شما می توانید تنها با سه ماده که در همه جا یافت می شود تهیه کنید ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب طرز تهیه سوهان کنجدی به روشی فوق العاده آسان را به شما آموزش خواهیم داد ، با ما همراه باشید :طرز تهیه سوهان کنجدی به روشی فوق العاده آسان

سوهان کنجدی از شیرینی های سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا در کنار نوشیدنی های داغ مثل چای سرو می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوهان کنجدی را در زیر خواهید دید :

مواد لازم سوهان کنجدی
کنجد۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سوهان کنجدی

مرحله اول

برای تهیه سوهان کنجدی خوشمزه ابتدای کار یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کنجد را به آن اضافه می کنیم و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به آرامی تفت می دهیم تا کمی برشته شود.

مرحله دوم

پس از اینکه عطر خشبو کنجد بلند شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه دیگر انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شکر را به تابه  اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شود.

طرز تهیه سوهان کنجدی به روشی فوق العاده آسان

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شکر به طور کامل ذوب شده و کاراملی شود. توجه داشته باشید در حین  ذوب شدن شکر نیازی به مخلوط کردن آن نیست. وقتی شکر کاملا کاراملی شد، کره را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به آرامی ترکیب شکر و کره را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود. در ادامه کنجد بو داده را به تابه اضافه می کنیم و با قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا یک کاغذ روغنی روی سطح کار قرار می دهیم یا درون یک قابلمه نچسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه سوهان را سریع روی کاغذ روغنی یا درون قابلمه می ریزیم، سپس به قطر دلخواه پهن می کنیم.

طرز تهیه سوهان کنجدی به روشی فوق العاده آسان

مرحله ششم

در نهایت با چاقو سوهان را به فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و سفت شود. در آخر سوهان را درون ظرف مورد نظر قرار دهید و با چای میل کنید. نوش جان.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

طرز پخت شیرینی نخودچی به دو روش بدون فر و با فر شیرینی نوروزی خوشمزه

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا