عالیم قاسم ‌اف کیست؟ + دانلود آهنگ مشترک عالیم قاسم اف و علیرضا قربانی

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره عالیم قاسم ‌اف ، خواننده و موسیقیدان آذربایجانی خواهیم داشت! همچنین امکان دانلود اولین آهنگ مشترک عالیم قاسم اف و علیرضا قربانی در این مطلب فراهم شده است! با ما همراه باشید. عالیم قاسیم ‌اُف ، خواننده و موسیقیدان آذربایجانی در سال ۱۹۹۹ میلادی جایزه IMC یونسکو (که به جایزه نوبل موسیقی مشهور است) را به دلیل شناساندن موسیقی مقامی آذربایجان با عنوان بهترین خواننده، از آن خود کرد! جایزه ای که قبل از او به کسانی چون نصرت فاتح علیخان ، فون کارایان ، شوستاکوویچ ، برنشتاین ، راوی شانکار و… تعلق گرفته بود.

بسیاری از موسیقی شناسان جهان از تکنیک ‌های بی نظیر او در آواز ابراز شگفتی نموده اند و او را یکی از افسانه ‌های موسیقی شرق خوانده ‌اند. عالیم قاسم ‌اف تاکنون ۹ آلبوم موسیقی مقامی منتشر کرده است،. او تاکنون کنسرت ‌هایی در کشورهای فرانسه، ایران، انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک، برزیل و ایالات متحده برگزار کرده ‌است.

اولین آهنگ مشترک عالیم قاسم ‌اف و علیرضا قربانی روز جمعه بیست و یکم آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی از پلتفرم ‌های صوتی معتبر جهان منتشر خواهد شد. این اثر با آهنگسازی و مدیریت هنری حسام ناصری تولید شده است. هنرمندی که پیش از این هم سابقه همکاری مستقل با هر کدام از دو خواننده سرشناس این آهنگ را داشته است.

لازم به بیان است قطعه ‌ای که قرار است با صدای عالیم قاسم ‌اف و علیرضا قربانی منتشر شود، رَبابی نام دارد. شعر این کار برای حضرت مولانا است که به زبان ترکی هم ترجمه شده است. این قطعه فرم تصنیف و آواز دارد. در بخشی فرم تصنیف دارد و در میانه قطعه، زمانی را برای آواز این دو عزیز که به صورت سوال و جواب است اختصاص داده‌ایم.

در بخش سازهای ایرانی این آهنگ، سامان صمیمی و میلاد محمدی حضور دارند. نوازنده پرکاشن ما هم آن دارش دس از کشور مجارستان است که بخش مربوط به او هم در اروپا ضبط شده است. نبیل یوسف شریداوی هم به عنوان نوازنده دف در این اثر حضور دارند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا