علت توقیف رمان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی زاد چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت توقیف رمان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی زاد خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمود حسینی‌ زاد ، داستان‌ نویس و مترجمِ شناخت شده‌ پیش از این کتاب‌ های موفقی چون این برف کی آمده؟ و آسمان، کیپِ ابر و سرش را گذاشت روی فلز سرد را نوشته است. روایت‌ هایی مملو از شگفتی و اجسام و ارواح و مرگ… اما رمانِ بیست زخمِ کاری اثری‌ است به‏ کل متفاوت در کارنامه‌ ی کاری او!

بیست زخم کاری ، یک رمانِ تریلر بی نظر است! رمانی درباره‌ی کُشتن و هراس. گناهانِ کبیره‌ ای که ذهنِ شکسپیر دوستِ محمود حسینی زاد آن ها را بازخوانی‌ می‌ کند و آن ها را به ‏هم پیوند می‌ زند. رمان داستان مردی ا‌ست که می‌ خواهد سلطه‌ گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می‌ دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌ کند اما این تازه آغاز ماجراست…

محمود حسینی زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته است که به‏ تدریج روحِ قهرمان‌ های او را فاسد می‌ کند… ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ ‌بودن در جای‏جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی مُحرکه‏ ی قهرمان‌ های اصلی اوست. اما در تاریکی و سایه‏ ی دیگران، آن زخم‌ خورد‌گانِ ساکت بی‏کار ننشسته‌ اند و منتظر فرصت هستند! نویسنده رمانِ خود را با ریتمی سریع و در دلِ تهران روایت می‌ کند و البته مکان‌ هایی دیگر. اما محور تهران است و شاید ویلایی در شمال که نفرین اصلی آنجا رقم می‌ خورد… بیست زخمِ کاری ، تجربه‌ یک رئالیسمِ پُرشتاب، قرار است مخاطب را مجذوب خود کند.

محمود حسینی زاد درباره این رمان می گوید: تم کلی رمان برگرفته از مکبث شکسپیر است. اینجا در جنگ بر سر منافع اقتصادی با پس‌ زمینه‌ فساد اقتصادی، زیردستی بالادست را می‌ کشد، چون فکر می‌ کند حق وی پایمال شده است، زن او را وسوسه می‌ کند، بعد انتقام و انتقام‌ گیری به کمک قدرت‌ های پشت پرده…

لازم به بیان است رمان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی‌ زاد در سال ۱۳۹۵ شمسی و پس از انتظاری ده‌ ساله برای کسب مجوز نشر در نشر چشمه منتشر شد.

اما به تازگی خبری عجیب در فضای مجازی منتشر شده است! رمان بیست زخم کاری از آذر و دی‌ ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و همراه با شروع تهیه سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی لغو مجوز شده است. البته محمود حسینی‌ زاد می گوید پس از توقیف رمان بیست زخم‌ کاری ، حالا اسم آن هم از تیتراژ سریال زخم‌ کاری حذف شده است.

محمود حسینی زاد درباره توقیف این رمان که سریال خانگی زخم ‌کاری با اقتباس از آن ساخته شده است، می گوید: این رمان از آذر و دی‌ ماه سال گذشته (۱۳۹۹) با شروع تهیه سریال لغو مجوز شد. الان هم برای پخش این سریال ظاهرا گفته شده اسن اسم کتاب از روی آن برداشته شود و از بخش چهارم دیگر اسم کتاب در تیتراژ سریال نیست.

در خلاصه داستان سریال زخم کاری به تهیه‌ کنندگی محمدرضا تخت کشیان و با بازی جواد عزتی ، رعنا آزادی‌ ور ، هانیه توسلی ، سعید چنگیزیان ، الهه حصاری و… این چنین آمده است:

مالک مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌ شود. نعمت ریزآبادی، مالک مالکی را مأمور می‌ کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ ها بعد از عقد قرارداد، می‌ خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است؛ را به حساب شرکت واریز کنند ولی…

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا