علت عدم حضور آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟ + ماجرای خانه نشینی وی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت عدم حضور محمد جواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و خانه نشینی وی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماجرای عدم حضور محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه را تایید کرده است، ولی با رد صریح دلایل ذکر شده توسط کانال ‌های تلگرامی گفت:

” وزیر ارتباطات در دو هفته گذشته به‌ دلیل کسالتی که داشتند و به منظور رعایت حال سایر همکاران خود، نتوانستند در محل کار خود حاضر شوند. وزیر ارتباطات نه قهر کرده و نه سایر موارد؛ بلکه با قدرت به کار خود ادامه داده و بعد از برطرف شدن کسالت نیز مجددا در جلسات خود حاضر خواهند شد. “

بدین‌ ترتیب و با اتکا به اخباری که پیش ‌تر مبنی بر ابتلای وزیر ارتباطات به کرونا منتشر شده بود، می ‌توان اعلام کرد که عدم حضور آذری‌ جهرمی در جلسات دو هفته اخیر شورای عالی فضای مجازی و هیات دولت و… به ‌دلیل ابتلا به این ویروس بوده است و خبری از قهر و خانه‌نشینی نیست.

چندی پیش برخی کانال ‌های تلگرامی با انتشار مطالبی یکسان و هماهنگ، خبر از قهر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این وزارتخانه داده بودند و مدعی شده بودند دلیل این مهم، احضار محمدجواد آذری ‌جهرمی به دادستانی و اثبات تخلفات او بوده است! خبری که پیش از آنان نیز چند باری در مقاطع مختلف از جانب کاربران موسوم به ارزشی شبکه اجتماعی توییتر مطرح شده بود و البته هربار به نوعی تکذیب شده بود؛ ولی این‌ بار ماجرا از آن جهت حائز‌ اهمیت بود که بخشی از روایت ارایه شده توسط آنان واقعیت داشت که البته با تحریفی آشکار، همراه شده بود؛ تحریفی که می ‌تواند ریشه در مشکلات پیشین این نهادها با وزیر ارتباطات و به ‌طور کلی مقوله اینترنت در ایران داشته باشد.

کانال ‌های تلگرامی مدعی احضار وزیر ارتباطات به دادسرا شده بودند و به نقل از منابع خود نوشته‌ بودند که طبق خبرهای رسیده، آذری‌ جهرمی به‌ خاطر تخلفات گسترده در وزارت ارتباطات جهت پاسخگویی به دادستانی تهران احضار شده است. آذری‌ جهرمی بعد از سوالات مستند دادستان، نمی ‌تواند نسبت به تخلفات صورت گرفته، پاسخ دهد. دادستان با توجه به وزیر بودن او دستور بازداشت آذری ‌جهرمی را صادر نمی ‌کند ولی به او هشدار می ‌دهد که باید تخلفات را اصلاح کند، وگرنه با او برخورد خواهد شد.

این کانال ‌ها که در فضای فیلتر شده تلگرام به انتشار اخبار مدنظر خود به ‌شدت فعال هستند؛ حاضر به ذکر جزییات تخلفات صورت گرفته ازسوی وزیر ارتباطات نشده ‌اند ولی به نظر می‌ رسد منظور آنان همان اخباری باشد که چندین ‌ماه پیش توسط رسانه‌ های اصولگرا مطرح شده بود؛ اخباری که بنابر آنها، بزرگ ‌ترین تخلف جهرمی پرهیز از قطع سراسری اینترنت ایران در روزهای اعتراضات آبان‌ ماه ۹۸ بود؛ اعتراضاتی که اثرات آن همچنان پابرجاست و در جریان آن، در اقدامی که خسارت‌ های اقتصادی و غیراقتصادی بسیاری برجای گذاشت، اینترنت تمامی ایرانیان با دستور شورای امنیت کشور – که ریاست آن برعهده عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور است – قطع شد. چنان‌ که از شواهد و قرائن پیداست و همچنین با استناد به اخبار منتشر شده در پایگاه‌های خبری نزدیک به اصولگرایان، وزیر ارتباطات آن روزها به دادسرا رفته و گفت‌ و گوهایی را نیز انجام داده ولی هرگز قرار بر بازداشت او نبوده است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا