عکس های دیدنی از همایون شجریان و مادرش همسر سابق محمدرضا شجریان

همایون شجریان موسیقی دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شده است. وی پسر محمدرضا شجریان است. همایون فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده، از آلبوم های ایشان می توان به یاد ایام، شب وصل و ناشکیبا اشاره کرد. به تازگی همایون شجریان عکس جدیدی از خود در کنار مادرش منتشر کرده است.

همایون شجریان و مادرش

عکسی که به تازگی همایون شجریان از خود در کنار مادرش منتشر کرد.

مادر همایون شجریان

زندگی هنری همایون شجریان

از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم در او نمایان بود تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد. از ده ‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به‌صورت فشرده فراگرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

همایون شجریان

او از سال ۱۳۷۰ به‌ همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت.

اولین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن اثر همایون شجریان تنبک نوازی را بر عهده داشته ‌است. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا