لحظه وارد شدن نفتکش فورچون با پرچم ایران به آب های ونزوئلا + ویدیو

در این مطلب از جدولیاب، توضیحات و ویدیویی از لحظه وارد شدن نفتکش فورچون با پرچم ایران به آب های ونزوئلا را خواهیم دید! با ما همراه باشید. سفارت ایران در ونزوئلا در توییتی از ورود این نفتکش که توسط نیروهای نظامی ونزوئلا اسکورت شده بود، خبر داد.

رویترز روز جمعه به نقل از آمار رفینیتیو آیکان گزارش کرده بود نفتکش فورچون که با پرچم ایران در حرکت است، نخستین نفتکش از پنج نفتکش ایرانی حامل سوخت به مقصد ونزوئلا است که روز جمعه به دریای کارائیب نزدیک شد. وب سایت تانکر ترکرز که در زمینه ثبت و رصد تردد نفتکش ها فعالیت دارد، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

” به نظر می ‌رسد نفتکش فرچون با پرچم ایران رسما وارد آب های ونزوئلا شده است. “

بسیاری از وبسایت‌ های اطلاعات دریانوردی دیگر نیز ورود نفتکش فرچون به آب‌ های ونزوئلا را تایید کرده ‌اند. این نفتکش پس از عبور از کانال سوئز، با سیگنال ماهواره ای روشن در حرکت بود و چهار کشتی دیگر مسیر مشابه فورچون را در اقیانوس آتلانتیک طی می کنند. همچنین یک گروه از تکنسین های ایرانی در راستای کمک فنی ایران به ونزوئلا، در حال حاضر سرگرم کار در پالایشگاه های کوردون و آموای شرکت نفتی دولتی PDVSA هستند.

شرکت PDVSA با دریافت مواد شیمیایی از ایران که با هواپیما ارسال شده بود، در تلاش است تا واحدهای کرکینگ کاتالیتیکی که برای تولید بنزین ضروری است را در پالایشگاه ال پالیتو به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز و پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز راه اندازی کند!

ونزوئلا ، بزرگ ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد اما به دلیل سال ها سوء مدیریت و این اواخر تحریم های ایالات متحدخ آمریکا، با کمبود شدید بنزین مواجه شده است! مقامات این کشور طی دو ماه گذشته بنزین را جیره بندی کرده بودند و کنترل جایگاه های سوخت را به ارتش سپرده بودند. ونزوئلا به دلیل عرضه ناکافی از سوی پالایشگاه های شرکت نفتی دولتی PDVSA، با کمبود شدید بنزین مواجه شده است و جایگاه های سوخت در این کشور به دلیل نبود سوخت، چندین هفته است که به وضعیت نیمه تعطیل درآمده اند. پالایشگاه های PDVSA که ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید دارند، تا مارس با حدود ۱۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کردند.

طارق العیسمی ، وزیر نفت  ونزوئلا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که یکی از پنج نفتکش‌ ایران روز شنبه با اسکورت کشتی های نظامی ونزوئلا وارد آب‌ های این کشور شد و در حال حاضر در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا قرار دارد.

لحظه وارد شدن نفتکش فورچون با پرچم ایران به آب های ونزوئلا:

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا