ماجرای ترور رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای ترور رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رستم قاسمی ، وزیر نفت در دولت محمود احمدی نژاد و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که زمزمه هایی درباره احتمال کاندیداتوریوی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به گوش می رسد، در مصاحبه ای تاکید کرده است که هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته است ولی در پاسخ به این سوال که در صورت کاندیداتوری، نماینده کدام یک از گروه های سیاسی است؟ می گوید: رستم کاندیدای همه مردم ایران است.

وی همچنین در گفت وگویی در مورد تهدید شدن خود به ترور گفت:

اخیرا در یکی از مصاحبه ها جزئیاتی را بیان کردم و از نظر امنیتی امکان بیان جزئیات بیشتر از ترور وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از عملیات ترور، هشداری از سوی دستگاه های امنیتی دریافت کرده بودید، گفت: روز قبل از ترور به شکل مکتوب ممنوع السفر شده بودم! ولی هم کار مهم بود و هم اینکه این جور چیزها برای من اصلا اهمیت ندارد. مگر قرار است ما از ترور بترسیم. اگر از ترور می ترسیدیم که هفت سال در خط مقدم جبهه مقاومت کار نمی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علت ترور شما به خاطر جایگاهی بود که در یکی از بخش های اقتصادی سپاه برای دور زدن تحریم ها داشتید؟ می گوید:

به هر حال مهم ترین مولفه ای که دشمنان ما می توانند در مسیر پیشرفت ملت ایران خلل ایجاد کنند، مسئله اقتصادی است! چرا که در این ۴۰ سال همه مسیرها را امتحان کرده اند و در همه آنها نیز شکست خورده اند. در همین راستا نیز دشمنان ما به دنبال این هستند که عوامل موثر در حوزه اقتصادی کشور را ساقط کنند ولی من معتقدم جان من ارزشی  در برابر فدارکاری ها و بزرگواری مردم عزیز کشورم ندارد.

رستم قاسمی معتقد است دو نیاز اصلی کشور برای حکمرانی مناسب، اقتدار و سازوکار است و در عین حال بر این مسئله تاکید دارد که لازمه تحقق عدالت و رفع تبعیض ها در کشور، تغییر ریل ساختارهای اقتصادی از جمله نظام مالیاتی و بانکی است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا