مزرعه بیت کوین چیست؟ راه اندازی یک مزرعه بیت کوین چقدر هزینه دارد؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره مزرعه بیت کوین و همچنین هزینه موردنیاز برای راه اندازی یک مزرعه بیت کوین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یکی از راه های کسب درآمد در دنیای دیجیتال که ارزهای دیجیتال نیز بر آن فرمانروایی می کنند، استخراج یا ماینینگ بیت کوین است. این روش کسب درآمد، بسیاری از سرمایه گذاران را در سراسر دنیا به سمت خود کشانده است و آن ها را مشتاق کرده است تا به این حوزه وارد شوند و سودهای کلان کسب کنند!

استخراج بیت کوین فرآیندی است که از طریق آن تراکنش های شبکه بیت کوین تایید می شوند و در پی آن بیت کوین های جدید تولید می شوند. تایید تراکنش های بیت کوین توسط ماینرها انجام می شود. در واقع ماینر یک دستگاه است که عملیات تایید تراکنش ها را انجام می دهد! اما شخصی که این دستگاه ها را خریداری می کند به همراه دستگاه استخراج خود، در مجموع ماینر نامیده می شود.

ماینرهای بیت کوین به ازای هر بلاکی که ماین یا استخراج می کنند، از شبکه ۱۲٫۵ بیت کوین جایزه می گیرند! اینکه برای این کار نام ماین یا استخراج انتخاب شده است به این دلیل است که استخراج بیت کوین مانند استخراج طلا در معدن کاری سخت و ارزشمند است! و جایزه ی شبکه به ماینرها هم دقیقا به پاس تلاشی است که برای شبکه انجام می دهند.

توجه داشته باشید نمی توان تعداد زیادی از دستگاه های ماینینگ را در کنار هم و در یک منزل مسکونی نگهداری کرد! بنابراین سرمایه گذاران در مقیاس های بزرگ تر، سوله هایی را برای این کار در نظر می گیرند که معمولا خارج از شهر هستند که صدای تولیدی آن، کسی را اذیت نکند و همچنین در هزینه برق صرفه جویی شود. مزرعه بیت کوین یا همان مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ، به تعداد قابل توجهی از دستگاه های استخراج جهت استخراج ارزهای دیجیتال (بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری) می گویند که در یک مکان بزرگ و خارج شهر جمع شده اند.

استخراج بیت کوین نوعی سرمایه ‌گذاری است که درآمد ارزی مشخص و قابل ‌محاسبه‌ ای را برای سرمایه ‌گذار فراهم می‌ کند. تامین برق موردنیاز مزرعه بیت کوین مهم ‌ترین دغدغه سرمایه‌ گذاران است. دستگاه‌ های استخراج رمزارز برق بسیار زیادی مصرف می‌ کنند. میزان مصرف برق در دستگاه‌ های ماینینگ مختلف متفاوت است! ولی به هیچ ‌وجه کم نیست. به عنوان مثال دستگاه‌ های رایج در ایران حدود یک ‌و نیم تا ۲ کیلووات ساعت برق مصرف می ‌کنند. با توجه به مدل و تعداد دستگاه‌ ها می ‌توان میزان برق لازم را محاسبه کرد!

برای راه ‌اندازی مزرعه بیت کوین باید فضایی با گرد و خاک کم، رطوبت متعادل و دمای خنک فراهم کرد که اینترنت پایدار نیز در دسترس باشد. دستگاه‌ های ماینینگ از طریق اینترنت به استخرهای استخراج و شبکه بیت‌کوین متصل می ‌شوند؛ لازم نیست این ارتباط از نوع پرسرعت باشد و با یک اینترنت ADSL معمولی هم می‌ توان بیت ‌کوین استخراج کرد، ولی پایداری این ارتباط و اتصال دائم به شبکه اینترنت از ضروریات است؛ هر بار قطع شدن اینترنت به معنی از دست رفتن بخشی از درآمد فارم است.

تجهیزات ماینینگ مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر در مقابل گردوغبار آسیب‌پذیر هستند. قرار گرفتن در معرض خاک و آلودگی عمر مفید دستگاه را کاهش داده و استهلاک آن را افزایش می‌دهد. معمولا هنگام طراحی فضا این نکته در نظر گرفته می‌شود و تجهیزات لازم برای ایجاد هوای تمیز مهیا می‌شود. دستگاه‌ های استخراج بیت‌کوین به نحوی طراحی‌ شده اند که در رطوبت ۵ تا ۹۵ درصد کار کنند اما باید توجه داشت هرقدر رطوبت بالاتر باشد، استهلاک دستگاه نیز بیشتر خواهد شد. به همین علت کارشناسان توصیه می‌ کنند برای راه ‌اندازی فارم رطوبت محیط نیز در نظر گرفته شود!

راه اندازی یک مزرعه بیت کوین چقدر هزینه دارد؟

راه ‌اندازی فارم استخراج بیت ‌کوین یا یک مزرعه بیت کوین شامل هزینه‌ های ثابت تأمین تجهیزات و راه ‌اندازی خواهد شد و هزینه‌ های جاری نیز وجود دارند که صرف هزینه برق، دستمزد نیروی انسانی و نگهداری از دستگاه‌ ها می‌ شوند. در بخش هزینه ‌های راه‌ اندازی، نیز بایستی مبلغی را برای تجهیزات اعلام حریق و مانیتورینگ و سیستم‌ های نظارتی کنار بگذارید.

اگر هزینه نگهبان پرداخت نکنید و خاطرتان از تأمین امنیت مکان فارم جمع باشد، برای راه‌اندازی این دستگاه‌ ها باید حدود ۵۰ میلیون نیز به نیروی متخصص راه‌اندازی فارم بپردازید. با یک جمع ساده حدود ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان هزینه راه ‌اندازی یک مزرعه بیت کوین با ۳۲۰ دستگاه می ‌شود. تأکید توجه داشته باشید می ‌توان با اعداد خیلی کم نیز یک مزرعه بیت کوین راه ‌اندازی کرد، اما از آنجا که برخی هزینه ‌های ثابت متناسب با تعداد دستگاه تغییر نمی ‌کنند این اعداد و ارقام بهینه‌ ترین حالت سرمایه‌ گذاری هستند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا