مشخصات بالگرد ۲۱۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره مشخصات بالگرد ۲۱۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. تیپ ۲۲۳ نیروهای مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اقتدار ۹۹ این نیرو عملیات متحرک هوایی را با موفقیت انجام دادند.

نیروهای تیپ ۲۲۳ پس از تغییر ماهیت از تیپ تکاور به نیروهای مخصوص واکنش سریع در آخرین مرحله از رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برای نخستین بار ماموریت خود را متناسب با ساختار جدید انجام دادند. تیپ ۲۲۳ نیروی مخصوص در جریان این رزمایش عملیات متحرک هوایی را با پشتیبانی ۱۰ فروند بالگرد ۲۱۴ انجام دادند و پس از هلی برد نسبت به طرح ریزی و اجرای عملیات تاخت و انهدام پایگاه های ساحلی اقدام و اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند. نیروهای مخصوص تیپ ۲۲۳ پس از اجرای ماموریت در نوار ساحلی به سرعت توسط بالگردهای هوانیروز منطقه هدف را ترک و به نقطه مبدا ماموریت بازگشتند.

اما درباره بالگرد ۲۱۴ بد نیست بدانید بل ۲۱۴ (Bell 214) یک بالگرد چندمنظوره سایز متوسط با پروانه دوپره از خانواده یواچ-۱ ایروکوای است که بر اساس بدنه پروازی بالگرد بل ۲۰۵ و با استفاده از یک موتور پرقدرت ‌تر ساخته شده است و نخستین پیش ‌نمونه آن در سال ۱۹۷۰ میلادی به پرواز درآمد!

در مدل اولیه این بالگرد که با نام مدل ۲۱۴ HueyPlus معرفی شده ‌بود، موتور استاندارد ۱۴۰۰ اسب بخاری T-53-L13 با یک موتور ۱۹۰۰ اسب بخاری لیکومینگ T53-L-702 جایگزین شده است، بدنه پروازی تقویت شده است و پروانه اصلی و پروانه دم آن از مدل ۳۰۹ کینگ ‌کبرا دیگر مدل تازه خانواده یواچ-۱ اقتباس شده ‌بود. این تغییرات باعث شده ‌بود تا بل-۲۱۴ قدرت بارگیری بیشتر، سرعت بهتر و صدای کمتری داشته باشد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا