مشخصات پهپاد مهاجرM-6 ؛ پهپاد نیروی دریایی سپاه

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره مشخصات پهپاد مهاجرM-6 به عنوان پهپاد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دوم مهر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، در طی مراسمی ۱۸۸ فروند پهپاد به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.

مشخصات پهپاد مهاجرM-6

در جریان این تحویل‌ دهی، پهپادهای ابابیل۳ و اطلس ، پهپاد مهاجر۶ ، مهاجر۲ و سه پهپاد عمودپرواز شهاب۲ ، هدهد۴ و سپهر تحویل یگان پهپادی ندسا شدند. آنچه در این بین از اهمیت بیشتری برخوردار است، تجهیز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پهپادهای عمودپرواز و همچنین تجهیز قایق‌ های تندرو به پهپادهای انتحاری ابابیل۲ است!

مشخصات پهپاد مهاجرM-6

مهاجر (مرصاد)، نام دسته ‌ای از پهپادها است که در ایران تولید شده‌ اند و توسط ایران و حزب ‌الله لبنان استفاده می ‌گردند. ششمین پرنده کوچک و چابک از نسل مهاجر برای نخستین بار در فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی در جریان بازدید رئیس‌ جمهور از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد رونمایی قرار گرفت و پس از آن در نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۷ میلادی کشور روسیه به معرض دید جهانیان گذاشته شد.

پهپاد مهاجرM-6 که توسط سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، طراحی و به تولید انبوه رسیدهاست، در اختیار سپاه و ارتش قرار گرفت. این پهپاد در دسته پهپادهای تاکتیکی و رزمی قرار می ‌گیرد و قابلیت به کارگیری در انواع ماموریت ‌های نظامی و غیرنظامی را دارد.

پهپاد مهاجرM-6 ، آخرین عضو خانواده پهپادهای مهاجر، یک پهپاد رزمی – شناسایی با برد عملیاتی ۲۰۰۰ کیلومتر است که در سال ۱۳۹۶ شمسی تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد.

مشخصات پهپاد مهاجرM-6

مهاجرM-6 توانمندی انجام ماموریت ‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را با قابلیت اطمینان مناسب دارا می باشد و می تواند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

این پهپاد از بمب‌ های هوشمند و نقطه ‌زن قائم استفاده می‌ کند که در دو نوع با جست‌ و جوگرهای اپتیکی و حرارتی تجهیز شده ‌اند؛ و مهاجر۶ می‌ تواند ۴ بمب قائم را زیر بال‌ های خود حمل کند.

این پهپاد همچنین با استفاده از سامانه اپتیکی پیشرفته می ‌تواند در شب و روز و شرایط نامساعد جوی پرواز کند و به اجرای عملیات بپردازد. از دیگر ویژگی ‌های این پهپاد می ‌توان به نشست و برخاست آن در باندهای کوتاه اشاره کرد.

مشخصات پهپاد مهاجرM-6

در طول سه سالی که این پهپاد در اختیار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است، آزمون و خطای خود را پس داده است و برخی ایراداتی که در حوزه اویونیک و همچنین ارابه‌ های فرود این پهپاد وجود داشت نیز برطرف شده است. مهاجر۶ از یک موتور ۴ زمانه آب خنک (موتورهایی که مجهز به رادیاتور است و با آب خنک می ‌شوند) بهره می ‌برد. پرواز این پهپاد در شرایط جغرافیایی دریا و اصطلاحا sea level راندمان کاری موتور آن را نسبت به مناطق مرتفع شمال ‌غرب بالاتر می ‌برد.

علاوه بر این، پهپاد M-6 مجهز به بمب‌ های هوشمند و نقطه ‌زن قائم است که گزینه خوبی برای انهدام پل فرماندهی ناوهای هواپیمابر آمریکایی است؛ موضوعی که در رزمایش پیامبر اعظم۱۴ سپاه آن را با موفقیت تمرین کرد!

مشخصات پهپاد مهاجرM-6

برد ۲۰۰۰ کیلومتری این پهپاد نیز برای پوشش تمام منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار مناسب است؛ و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را قادر می ‌سازد شناورهای متخاصم را در سراسر منطقه مورد هدف قرار دهد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا