منصور بهرامی تنیسور حرفه ای و افسانه ای ایرانی کیست؟ + اینستاگرام

توضیحاتی درباره منصور بهرامی ، تنیسور افسانه ای و حرفه‌ ای ایرانی‌ الاصل مقیم فرانسه در این مطلب از جدولیاب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. منصور بهرامی ، تنیس‌ باز ایرانی‌ الاصل مقیم فرانسه که امروز به صورت نمایشی تنیس بازی می‌ کند، متولد ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۵ شمسی در شهر اراک می باشد.

[toc]

جالب است بدانید او از سن ۲ سالگی با توپ تنیس آشنا شد! زیرا پدر او در ورزشگاه امجدیه کار می‌ کرد (پدر او باغبان زمین های تنیس قبل از انقلاب بود). منصور بهرامی در آغاز کار به دلیل نبود امکانات و راکت با جارو و ماهی‌ تابه تمرین تنیس می‌ کرده است و هیچ گاه مربی تنیس نداشته‌ است! وی در مصاحبه ای در این باره می گوید: ” پدر من کارگر ورزشگاه امجدیه بود. می توانم بگویم بازیکنان تیم ملی تنیس آن موقع ۹۹ درصد پدرشان در امجدیه کار می کردند. من تنیس را تنهایی یاد گرفتم و هیچ وقت مربی نداشتم! با خاک‌ انداز و ماهیتابه شروع کردم، شاید رازش این است و علاقه من به این که مردم را به وجد بیاورم راز دیگری ندارد که بخواهم پنهان کنم. من از ۶ یا ۷ سالگی می خواستم تنیس باز شوم و شدم. “

او همچنین در مصاحبه ای با ورزش سه در باره آن دوران از زندگی خود می گوید: ” شیرزاد اکبری دوست من و یکی از قهرمانان سابق تنیس ایران است. من برایش در زمین تنیس توپ جمع می کردم. او ۱۰ سال از من بزرگ تر است و وقتی ۱۲ ساله بودم، هم بازی می کرد و هم تنیس درس می داد. من هم توپ جمع کن بودم و اولین راکت تنیس را هم از او هدیه گرفتم؛ اگرچه یک روز بیشتر دوام نیاورد و فردای آن روز شکسته شد! شیرزاد اکبری الان دیگر خودش را بازنشسته کرده است و تنیس هم درس نمی دهد. “

منصور بهرامی و آغاز دوران تنیس حرفه ای وی

او تمرینات جدی خود را در زمینه تنیس از سن ۱۳ سالگی شروع کرد و در سن ۱۵ سالگی، به عنوان قهرمان جوانان ایران شناخته شد! او به همراه محرم خدائی ، قهرمان دو نفره آسیا در رده جوانان شد و در سن ۱۶ سالگی نیز به عضویت تیم ملی بزرگسالان در جام دیویس درآمد.

منصور بهرامی در سال ۱۳۵۳ شمسی در بازی‌ های آسیایی شرکت کرد و در مسابقات دو نفره نیز قهرمان آسیا شد؛ همچنین وی در مسابقات متعدد و گوناگون بین‌ المللی از جمله مسابقات گالیا کاپ در کشور چکسلواکی به همراهی علی مدنی و محرم خدائی با شکست دادن تیم‌ های تنیس هلند ، رومانی و فرانسه به همراه تیم تنیس کشور چکسلواکی در شهر ماریا نسک لازنه به فینال مسابقات راه یافت!

بد نیست بدانید یکی از بدترین شکست های منصور بهرامی در مسابقات بین‌ المللی تهران در سال ۱۳۵۶ شمسی شهر تهران با باب هیوت در مسابقات انفرادی بود! او مقصر اصلی آن را فدراسیون وقت می‌ داند. منصور بهرامی در همان سال قهرمان مسابقات جام دنیای ورزش شد.

در سال‌ های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ شمسی، ورزش تنیس یک ورزش سرمایه‌ داری شناخته می شد! بنابراین زمین‌ های تنیس بسته شدند! منصور بهرامی برای مدت سه سال با بازی تخته نرد سر خود را گرم کرد؛ اما سرانجام به کشور فرانسه رفت.

مهاجرت بهرامی به فرانسه

منصور بهرامی در سال ۱۳۵۹ شمسی در مسابقات جام انقلاب که برای نخستین بار در استادیوم تازه تاسیس مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، شرکت نمود و به همراه علی مدنی به فینال مسابقات راه یافت و در پایان برنده مسابقه شد! جالب است بدانید جایزه آن مسابقه، یک بلیط رفت و برگشت به آتن بود. اما منصور بهرامی آن را با بلیط رفت و برگشت به فرانسه عوض کرد و بدین ترتیب به فرانسه رفت…! منصور بهرامی در پاریس با سختی‌ های فراوان توانست خود را بین تنیس بازان فرانسوی مطرح نماید!

وی در این باره در مصاحبه ای می گوید:

” متاسفانه در بهترین سال های عمرم یعنی ۲۱ تا ۳۰ سالگی نتوانستم بازی کنم! یکی، ۲ سال که تنیس در ایران کاملا بسته شد و نتوانستم بازی کنم. یکی از دلایلی که من از ایران رفتم، همین بود چون کاری نداشتم. کار من تنیس بود و پولی که داشتم هم تمام شده بود! بعد از آن هم به فرانسه آمدم، اما بعد از آن هم کسی به من ویزا نمی داد. به همین دلیل من در مجموع ۹ سال در مسابقات بین المللی بازی نکردم. البته ۶ سال در فرانسه تنیس بازی می کردم، اما حرفه ای نبود. از ۳۰ سالگی دیگر اجازه رفتن بیرون از فرانسه را داشتم و هر کاری هم در تنیس کردم بعد از این بوده است… “

در کشور فرانسه هنگامی که منصور بهرامی موفق شد خود را وارد تور تنیس‌ بازان حرفه‌ ای کند، سن او از ۳۰ سال گذشته بود و نمی‌ توانست در مسابقات انفرادی با تنیس‌ بازان جوان تر از خود رقابت کند! به جای آن به بازی‌ های دو نفره پرداخت و در جمع بازیکنان این رشته، سرشناس شد.!اوج تنیس حرفه ای او در سال ۱۹۸۹ میلادی بود که در مسابقات تنیس جام آزاد فرانسه به فینال مسابقات دوبل رسید!

منصور بهرامی در کشور فرانسه به مدت ۶ سال پیاپی در مسابقات بسیاری شرکت کرد؛ او در سن ۳۰ سالگی توانست در مسابقات انجمن تنیس حرفه‌ ای شرکت کند و در انفرادی نیز توانست به رده ۱۸۰ دنیا دست یابد. او در مسابقات دو نفره، برنده ۵ مسابقه ی انجمن تنیس حرفه‌ ای و ۱۲ بار نیز فینالیست شد که مهم‌ ترین آنها مسابقه آزاد فرانسه سال ۱۹۸۹ میلادی ، مونت‌کارلو سال ۱۹۸۷ میلادی و پاریس اپن سال ۱۹۸۶ میلادی می باشند.

اوج محبوبیت منصور بهرامی از سال ۱۹۹۳ میلادی آغاز شد که انجمن حرفه‌ ای تنیس ، تور قهرمانان را برای بازیکنان بالای ۳۵ سال راه انداخت! او در این تور شانه به شانه نامدارانی چون ایلی ناستازی ، بیورن بوری و جان مک‌ انرو سراسر جهان را درنوردید و در رقابت‌ های گوناگون درخشید! او در سال ۲۰۰۰ میلادی به جایگاه نفر نخست جهان رسید!

او اکنون یک بازیکن فوق ستاره ی نمایشی است و بیشتر بازی های وی با حرکات نمایشی می باشد!

ماجرای بازگشت منصور بهرامی به ایران

منصور بهرامی دو سال پیاپی به ایران سفر کرد و به اجرای تنیس نمایشی در مجموعه انقلاب پرداخت! اما پس از مدتی مشکلاتی را سر راه دید و دیگر به ایران بازنگشت…

ماجرای دعوت دونالد ترامپ از منصور بهرامی چه بود؟

در سال ۲۰۰۲ میلادی، دونالد ترامپ از منصور بهرامی و چندین تنیس‌ باز سرشناس دیگر دعوت کرد تا برای جمع‌ آوری کمک مالی برای درمان سرطان پروستات، در خانه شخصی او تنیس بازی کنند! در پایان این برنامه، ۱/۷ میلیون دلار آمریکا پول جمع شد! منصور بهرامی در سال ۲۰۱۹ میلادی گفت که دیگر حتی با دریافت نیم میلیون دلار هم به خانه دونالد ترامپ نمی رود!

زندگی شخصی منصور بهرامی

منصور بهرامی در سال ۱۹۸۱ میلادی و وقتی ۲۵ سال سن داشت، بصورت اتفاقی در ترافیک پاریس با دختری فرانسوی بنام فردریک آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد! این زوج هم اکنون دو فرزند پسر بنام های سم و آنتونیو دارند.

منصور بهرامی تنها چهره ورزش ایران است که با بزرگ ترین اسطوره های تنیس جهان از جمله بورگ ، مکنرو، تیم هنمن، جیم کوریر و… در ارتباط است و روابط دوستانه نزدیکی دارد! او همچنین در مسابقات رسمی، باکس مخصوص به خود را دارد. صفحه اینستاگرام منصور بهرامی پر است از عکس هایی که با قهرمانان امروز و دیروز تنیس گرفته شده است و اغلب کامنت هایی از نواک جوکوویچ زیر عکس های وی قابل مشاهده است…

منصور بهرامی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/mansourbahramiofficial

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا