هورمون ملاتونین که در درمان کرونا موثر است، چیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره هورمون ملاتونین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دانشمندان آمریکایی معتقدند مصرف هورمون ملاتونین پس از تنظیم سن، نژاد، عادت‌ های بد و بیماری ‌های مختلف، احتمال بهبودی ویروس کرونا را افزایش می ‌دهد!

به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق پژوهش ‌های دانشمندان آمریکایی مصرف ملاتونین (هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می ‌کند) ممکن است در درمان کووید ۱۹ مفید باشد. نتیجه گیری متخصصان بر اساس داده ‌های بیماران کلینیک کلیولند است؛ در این آزمایش مشخص شد که مصرف هورمون ۳۰ درصد پس از تنظیم سن، نژاد، عادت ‌های بد و بیماری‌ های مختلف، احتمال بهبودی را افزایش می‌ دهد.

قابل ذکر است در میان آفریقایی آمریکایی ها، این میزان از ۳۰ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافته است که برای متغیر‌های مشابه در نظر گرفته شده است.

فیسینگ چن یکی از نویسندگان این تحقیقات می گوید:

بسیار مهم است که توجه داشته باشیم این نتایج به این معنی نیست که افراد باید بدون مشورت با پزشک خود ملاتونین را شروع کنند.

دانشمندان خاطرنشان کردند که برای تایید علمی فواید ملاتونین به تحقیقات گسترده ‌ای نیاز است.

توجه داشته باشید مقدار بسیار کمی از ملاتونین در غذاهایی مانند گوشت‌ ها، حبوبات، میوه‌ ها و سبزی ‌ها وجود دارد. ملاتونین همچنین به صورت مکمل غذایی در بازار وجود دارد، هر چند ارزش تغذیه ‌ای شناخته ‌شده ‌ای ندارد!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا