ویرایش متن در فتوشاپ ــ راهنمای گام به گام و تصویری

در این بخش از مطالب وبلاگ جدولیاب، برای شما مقاله‌ای درباره ویرایش متن در فتوشاپ آماده کرده‌ایم. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که یک متنی را در فتوشاپ نوشته‌اید و می خواهید آن را ویرایش کنید ولی نمی دانید چگونه ؟ و یا اینکه متنی را از جایی در فتوشاپ کپی و پیست نموده‌اید ولی سردرگم هستید که چگونه آن را ویرایش نمایید. هیچ نگران نباشید . با ما همراه باشید تا به صورت مرحله به مرحله و تصویری ویرایش متن در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

ویرایش متن در فتوشاپ

یک خط متن ایجاد کنید

۱- به پنل ابزار رفته و ابزار Horizontal Type را انتخاب کنید. (طبق تصویر پایین)

 روی تصویر خود در جایی که می‌خواهید متن را وارد کنید کلیک کنید و عبارتی را تایپ کنید. وقتی کارتان تمام شد، دکمه Escape را روی کیبورد فشار دهید تا از قسمت متن خارج شوید. توجه داشته باشید که یک لایه جدید با متن شما در پنل لایه ها ظاهر شده است.

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- گزینه های متنوعی را در بالای فضای کاری فتوشاپ ببینید. متن را با استفاده از گزینه هایی که شامل انتخاب فونت، اندازه نوع، تراز و رنگ است، سفارشی کنید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۳- برای تغییر متن، مطمئن شوید که ابزار Type را انتخاب کرده اید. نشانگر را روی متن قرار دهید و یک بار کلیک کنید. متن را ویرایش کنید. Escape را برای پایان فشار دهید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۴- اگر تصمیم دارید که متن را جابجا کنید، ابزار Move را از پنل ابزار انتخاب کنید. برای جابجایی متن کلیک کرده و بکشید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۵- از این تکنیک ویرایش متن در فتوشاپ برای ایجاد کارت پستال، هدر وب سایت، دعوت نامه و موارد دیگر استفاده کنید. برای ایجاد ترکیب بندی های منحصر به فرد، عکاسی، سبک های تایپ و ترکیب رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید. وقتی کارتان تمام شد، سند خود را با رفتن به File > Save ذخیره کنید.

برای ایجاد یا ویرایش تصاویر خود نیازی به استفاده از طیف کامل ویژگی های فتوشاپ ندارید. یکی از ساده ترین کارها اضافه کردن یا ویرایش متن در فتوشاپ است.

اضافه کردن متن در فتوشاپ

۱- در سمت چپ پنجره فتوشاپ، نوار ابزار قرار دارد، با یک لیست افقی از ویژگی ها و ابزارهایی که می توانید برای دستکاری تصویر خود از آنها استفاده کنید.

برای افزودن متن، روی نماد T کلیک کنید یا T را در صفحه کلید خود فشار دهید. این ابزار استاندارد و افقی تایپ متن را به طور پیش فرض انتخاب می کند.

برای تغییر ابزار ویرایش متن، روی فلش در گوشه سمت راست پایین نماد T کلیک کنید. این یک منوی جانبی را با گزینه های دیگر، از جمله متن عمودی و ماسک های متنی باز می کند.

گزینه ای را برای تغییر به آن انتخاب کنید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- اکنون ناحیه ای از بوم تصویر را که می خواهید متن خود را در آن قرار دهید انتخاب کنید. روی ناحیه کلیک کنید تا یک کادر متنی در آن موقعیت قرار گیرد. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

ویرایش متن در فتوشاپ

۱- نسخه‌های جدیدتر فتوشاپ، «جمله‌هایی که نوشته‌اید» را به‌ عنوان متن نگهدارنده در جعبه متن شما درج می‌کنند. این به شما امکان می دهد رنگ و فونت فعلی را ببینید. اگر از آن راضی هستید، متن نمونه را حذف کنید و آنچه را که می خواهید وارد کنید تایپ کنید.

اگر می خواهید قالب بندی را تغییر دهید، روی کادر متن درج شده کلیک کنید (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- نوار گزینه در بالا تغییر می کند و گزینه های قالب بندی را نمایش می دهد.

برای تغییر متن از افقی به عمودی، کادر متن خود را انتخاب کنید و سپس روی نماد T با فلش های افقی و عمودی کلیک کنید.

فونت متن جدید را از یکی از منوهای کشویی انتخاب کنید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۳- در سمت راست، روی فلش کنار نماد T کوچک و بزرگ کلیک کنید تا اندازه متن جدید را از منوی کشویی انتخاب کنید.

روی فلش کنار نماد دوتایی A کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود و میزان واضح یا صاف بودن متن خود را تغییر دهید. در سمت راست، روی فلش کنار نماد T کوچک و بزرگ کلیک کنید تا اندازه متن جدید را از منوی کشویی انتخاب کنید.

روی فلش کنار نماد دوتایی A کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود و میزان واضح یا صاف بودن متن خود را تغییر دهید. (طبق تصویر پایین)

ویرایش متن در فتوشاپ

۴- همچنین می توانید تراز و رنگ متن را از نمادها و منوهای سمت چپ گزینه های صافی متن انتخاب کنید.

اگر تمایل داشتید متن را به نوع دیگری “warp” کنید، روی T با نیم دایره زیر آن در سمت راست نوار گزینه‌ها کلیک کنید.

در منوی “Warp Text”، سبک و خم مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی “OK” کلیک کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

 حذف متن در فتوشاپ

۱- اگر می خواهید متنی را در فتوشاپ حذف کنید، کافی است کادر متن را انتخاب کنید تا مکان نما چشمک زن زیر لایه متن ظاهر شود. سپس، Backspace را فشار دهید تا متن حذف شود.

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- برای حذف کامل جعبه متن، باید به پنل “لایه ها” دسترسی داشته باشید که معمولاً در منوهای سمت راست قرار دارد. با این حال، اگر پانل “لایه ها” را نمی بینید، روی Window > Layers کلیک کنید یا F7 را فشار دهید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۳- لایه های فتوشاپ تکه های مختلف بوم تصویر شما هستند. متن، شکل‌ها و لایه‌های دیگر جدا باقی می‌مانند، اما روی هم چیده می‌شوند. این به شما این امکان را می دهد که در یک جنبه از تصویر خود تغییراتی ایجاد کنید در حالی که عناصر دیگر را به حال خود رها کنید.

یک لایه متن دارای نماد T خواهد بود و معمولاً با متنی که دارد نامگذاری می شود.

اگر می‌خواهید در حین ویرایش سایر قسمت‌های یک تصویر، یک لایه متن را از دید پنهان کنید، روی نماد چشم در کنار لایه متن در پانل «لایه‌ها» کلیک کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۴- برای حذف کامل یک لایه از عکس یا متن خود، روی آن در پانل “لایه ها” کلیک راست کرده و سپس “حذف لایه” را انتخاب کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۵- اگر به طور تصادفی لایه ای را حذف کردید، یا لایه اشتباهی را حذف کردید، کافی است Ctrl+Z (Cmd+Z در مک) را فشار دهید تا آن را بازیابی کنید. همچنین می توانید برای بازیابی یک لایه حذف شده روی Edit > Undo کلیک کنید.

چگونه با فتوشاپ متن را در تصویر ویرایش کنیم؟

در این آموزش من روشی سریع و زیبا در مورد نحوه ویرایش متن در تصویر JPEG در فتوشاپ را به شما نشان می دهم. من به سادگی با استفاده از ابزار Rectangle یک رنگ پس زمینه برای متن اضافه می کنم.

بنابراین این تصویر JPEG با متنی است که قابل ویرایش نیست. همانطور که می بینید متن و تصویر با هم ادغام شده اند بنابراین متن قابل ویرایش نیست.

برای جایگزینی متن، می‌توانید از قسمت متن انتخاب کنید و از Content Aware Fill برای مخفی کردن متن استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزار Clone Stamp استفاده کنید.

سپس می توانید متن دیگری را با ابزار Type اضافه کنید.

جلوه های متنی فتوشاپ

روش‌های زیادی برای ترسیم طرح کلی متن در فتوشاپ وجود دارد، و برخی از آنها مستلزم شطرنجی کردن متن هستند، که خوب نیست، زیرا اگر بعداً متوجه شدید که اشتباه کرده‌اید، باید تمام مراحل را دوباره انجام دهید. با استفاده از Layer Styles، ترسیم متن در فتوشاپ بسیار آسان می شود و این روشی است که امروز به شما نشان خواهم داد.

لطفاً توجه داشته باشید که مقادیر نشان داده شده در اینجا فقط برای آسان کردن مراحل تنظیم شده اند، می توانید از هر مقداری که می خواهید برای سند و اندازه و رنگ طرح استفاده کنید.

۱- فتوشاپ را باز کنید و به File > New بروید. نام سند را به عنوان “متن طرح شده”، عرض ۸۰۰ پیکسل، ارتفاع ۳۶۰ پیکسل تنظیم کنید و “سفید” را برای محتوای پس زمینه انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- در مرحله بعد ابزار Text (T) را انتخاب کرده و متن خود را تایپ کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۳- با انتخاب لایه متن، به Layer > Layer Style > Stroke رفته و تنظیمات زیر را اعمال کنید:

نکته  جانبی: موقعیت stroke را می توان روی Inside، Center یا Outside تنظیم کرد، از Blend Mode برای تعیین نحوه تعامل رنگ استروک با رنگ زیر استروک استفاده می شود و Opacity برای تنظیم مقدار شفافیت stroke استفاده می شود. در قسمت Fill Type، می توانید Color، Gradient یا Pattern را انتخاب کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۴- علاوه بر این، می توانید فقط با پایین آوردن لایه پر شده تا ۰ درصد، متن مشخص شده را بدون پر کردن رها کنید. برای انجام این کار، لایه متن را انتخاب کنید و در پنل لایه ها، مقدار Fill را روی ۰ درصد قرار دهید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۵- در مرحله آخر: یک سبک لایه مشخص که می تواند روی اشکال یا متن استفاده شود می تواند منبع بسیار مفیدی برای داشتن در جعبه ابزار شما باشد. در نمونه زیر، من همان روشی را که در این نکته سریع دنبال کردیم، انجام دادم، اما Fill را روی ۲۵% تنظیم کردم، رنگ استروک را تغییر دادم و یک لایه ماسک به لایه متن اضافه کردم.

منحنی متن در فتوشاپ با استفاده از Warp Text

۱- راه آسان برای ایجاد افکت متن منحنی در فتوشاپ استفاده از ابزار Warp Text است. اگر برای انجام سریع کار به چیزی نیاز دارید، این روش خوبی خواهد بود. خود ابزار ممکن است متن شما را تغییر شکل دهد، اما اگر آنطور که می‌خواهید به نظر می‌رسد، یک گزینه خوب و ساده است.

ابتدا، می‌خواهید پروژه خود را باز کنید و متن خود را تایپ کنید، یا لایه‌ای از متنی که قبلاً تایپ شده را در پروژه خود انتخاب کنید که می‌خواهید منحنی باشد. وقتی لایه انتخاب شد، به دنبال نماد Warp Text در نوار گزینه ها بگردید. به نظر می رسد یک نیم دایره با یک T در بالا، در کنار رنگ قلم شما.

ویرایش متن در فتوشاپ

۲- این ابزار را انتخاب کنید، پنجره Warp Text باز می شود. چند گزینه مختلف برای دستیابی به متن منحنی وجود دارد، اما Arc احتمالا بهترین نتیجه را به شما خواهد داد. هنگامی که یک گزینه را انتخاب کردید، باید Horizontal warp را انتخاب کنید و سپس می توانید با استفاده از نوار لغزنده اول میزان خم را تغییر دهید.

ویرایش متن در فتوشاپ

۳- هنگامی که متن به شکل دلخواه شما ظاهر شد، برای اعمال آن روی OK کلیک کنید.

ویرایش متن در فتوشاپ

می گویند یک عکس هزاران کلمه را بیان می کند. برنامه ادوبی فتوشاپ می تواند به این امر کمک کند زیرا یکی از بهترین و محبوب ترین ابزارهای ویرایش تصویر در سراسر جهان است. آنها در سطح جهانی با برنامه‌های خلاقانه ای که واقعیت دیجیتال را زنده می کنند، در بهبود جهان پیشرو هستند.

WordArt را در ویندوز ۲۰۰۳ به یاد دارید؟ بله ادوبی فتوشاپ می تواند بیش از این کار کند.

بنابراین، چگونه می توان ویرایش متن در فتوشاپ را انجام داد؟ این کار پیچیده ای نیست که باید انجام شود. در واقع آسان است شما قادر خواهید بود کلمات عالی را در تصاویر قرار دهید، برای خانواده، دوستان یا حتی هدایای عکس تولد پست کنید! عید نوروز را فراموش نکنید! متنی را داخل یک کارت پستال قرار دهید و به دلخواه آن را ویرایش کنید.

اگرچه ادوبی فتوشاپ برنامه‌ای است که تقریباً صرفاً بر روی ویرایش تصاویر متمرکز است، اما تعدادی ابزار اضافی خارج از آن مانند ابزار متن دارد.

در فرادرس در مورد آموزش ساخت متن متحرک در فتوشاپ به صورت راهنمای تصویری و کامل مطالبی ارائه شده است . جهت دریافت این آموزش ها لطفا روی لینک زیر کلیک بفرمایید:

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا