پاییز سرشار از اتفاقات جدید است

مهتاب دهقانی

بسیاری از افرادی که درگیر اضطراب هستند و حتی آنهایی که اختلال روانی ندارند، می گویند که گذر از چند هفته اول پاییز برایشان سخت است. از اواسط شهریور تا اوایل پاییز افراد زیادی احساس نگرانی و اضطراب از اتفاقات پیش رو دارند که به حال آنان اضطراب پاییزی می گویند. افراد بسیار حساس مستعد ابتلا به اضطراب در طول پاییز هستند، چون هر گونه تغییری می تواند منجر به شکننده شدن سیستم عصبی شان شود و تغییر فصلی پاییز و اضطراب بسیار چشمگیر است. پاییز سرشار از اتفاقات جدید است، برنامه ریزی های جدید، مشاغل جدید، مدارس جدید، وظایف جدید. پس جای تعجب نیست که چرا بعضی از افراد احساس تپش قلب پیدا می کنند و سعی در پردازش این وقایع جدید دارند.

اشتباه نکنید، تلاش برای داشتن تجربیات جدید برای مغزتان مفید است. چیزهای کوچک جدید، سیناپس هایی جدید در مغز ما می سازد و ما را باهوش تر و شادتر می کند.

پاییز امسال برای آن دسته از افرادی که به افسردگی فصلی مبتلا هستند، سخت تر می گذرد، اما با استفاده از راهکار‌هایی برای کنترل استرس می‌توانند اوقات خوشی را در خانه برای خود و اطرافیانشان به وجود آورند و با ایجاد شادی و آرامش به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این ویروس مرگبار و شکست آن کمک کنند. در زمان احساس خطر، مغز انسان پیام‌هایی به اعضای بدن صادر می‌کند، در این حالت افکار منفی و مزاحم، ذهن را تسخیر می‌کنند. برای کاهش استرس و تحمل وضعیت، می‌توانید به نوشتن خاطرات روزانه بپردازید و حتی افکارتان را بر روی کاغذ بنویسید. این کار سبب کاهش استرس و تخلیه ذهن از افکار نگران کننده می‌شود. گفت و گوی تلفنی با دوستان و اقوام که روحیه مثبت دارند و به شما امید می‌دهند هم می‌تواند سبب آرامش و کاهش استرس شود. کارشناسان به افرادی که دچار حمله پنیک و استرس می شوند، انجام کارهایی چون تکنیک تنفس دیافراگمی، انجام مراقبه، نوشیدن آب، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و قدم زدن در اتاق‌های خانه را توصیه می‌کنند. انجام ورزش با تولید هورمون‌های شادی آور، افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از تحلیل رفت عضله‌ها سبب رفع استرس و ایجاد آرامش و مثبت اندیشی می‌شود.

باید از این دوره نامشخص و منفی، معانی مثبتی به دست آوریم. شاید این دوره بتواند به ما در درک ارزش عزیزان‌مان بیشتر کمک کند و به نارضایتی‌ها پایان دهد. تصمیم بگیریم که سالم زندگی کنیم و به تغذیه خود توجه نماییم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا