پیش بینی اقتصاددانان بزرگ درباره آینده بازار طلا و ارز در سال ۹۹

در این مطلب از جدولیاب ، به بررسی نظرات برخی از کارشناسان مطرح بازار در خصوص پیش بینی بازار ارز و طلا خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. نوسان بالای نرخ ارز ، موثرترین عامل افزایش قیمت ‌ها در بازار طلا می باشد! البته در کنار صعود قیمت دلار، بهای اونس هم افزایش پیدا کرده است که با توجه به پیش ‌بینی رشد بیشتر طلای جهانی تا پایان سال میلادی، شاهد تاثیر آن بر پیش بینی قیمت طلا در بازار داخلی خواهیم بود. در ادامه به بررسی آینده ی بازار طلا و ارز در سال ۹۹ می پردازیم:

تاریختصویرنام و نام خانوادگیسِمتنظر
تیر ماه ۹۹راهنمای سرمایه‌گذاری طلا با سود مستمرافشین نبویمعاون ارشد بازرگانی MKSSAبه نظر می‌رسد بازار در شرایط کنونی در یک محدوده گیر کرده باشد اما برای عبور از این سطح نیاز است طلا از ۱۷۴۰ دلار در هر اونس عبورکند که در این صورت صف آرایی خوبی در این بازار خواهیم داشت.
تیر ماه ۹۹دلار تا سی هزار تومان پیش می رود!اسماعیل غلامیمعاون سابق سازمان خصوصی سازیاگر این روال به همین شکل ادامه پیدا کند و پول مردم ضعیف وارد بورس شود عده ای این پول ها را جمع می کنند و به سمت بازار ارز می روند و در پی این تقاضا بی شک قیمت دلار تا سی هزار تومان پیش می رود.
خرداد ماه ۹۹قیمت طلا و سکه گران خواهد شدابراهیم محمدولیرئیس اتحادیه طلا تهرانصعود نرخ ارز و اونس جهانی را عامل افزایش نرخ طلا و سکه طی روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: درصورت ادامه روند صعودی نرخ ارز، نرخ طلا و سکه نیز گران خواهد شد.
خرداد ماه ۹۹چه بر سر دلار خواهد آمد؟مهدی رئیس‌زادهمشاور بانکی اتاق بازرگانی تهراندر این شرایط بحرانی باید دولت‌ها به معنای واقعی به کمک مردم بشتابند و تقاضا را در یک خط متعادلی حفظ کنند تا سمت عرضه به فعالیت خود ادامه دهد، اگر این اتفاق نیفتد قیمت ارز به راحتی کاهش نمی‌یابد.
خرداد ماه ۹۹قیمت طلا تا پایان خرداد چه می‌شود؟نادر بذرافشاندبیر اتحادیه طلای تهرانچنانچه ثبات بازار ارز و انس جهانی طلا ادامه داشته باشد، قیمت طلا تا پایان خرداد ماه گران نخواهد شد.
خرداد ماه ۹۹پیش بینی وضعیت بازار ارز در سال 99علی اصغر سمیعیرییس اسبق کانون صرافاندلیل اصلی هجوم خریداران در این زمان به بازار ارز را می‌توان کاهش شتاب روند صعودی قیمت‌ها در بورس دانست، چون همه می‌دانیم سرمایه از خطر گریزان است و همین که در بازاری، خطر ریزش را احساس کند، به سرعت از آن بازار خارج شده و وارد بازارهای کم خطرتر می‌شود.
اردیبهشت ماه ۹۹پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاریوب‌سایت سیکینگ آلفابهای طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد و می توان شاهد یک طلا ۳ هزار دلاری در هر اونس در انتهای سال ۲۰۲۰ باشیم.
اردیبهشت ماه ۹۹پیش‌بینی قیمت دلار تا پایان سالمیثم رادپورکارشناس بازارهای مالیبرای سال ۹۹ مهمترین عامل موثر بر افزایش نرخ ارز را کسری بودجه دولت می‌دانم. برای سال ۹۹ جابه‌جایی جدی قیمت و جهش نرخ را برای دلار متصور نیستم.
اردیبهشت ماه ۹۹پیش بینی محدوده قیمتی دلار در سال 99سیدرضی حاجی‌آقامیریعضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهرانمهم‌ترین عامل تاثیر‌گذار بر نرخ دلار در سال ۹۹ ارتباط بین ایران و آمریکا است.
اردیبهشت ماه ۹۹کیتکونیوزاکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند. با این حال، تعداد بدبین‌ها در این نظرسنجی افزایش یافته است.
فروردین ماه ۹۹مرتضی ایمانی‌راداقتصاددان و کارشناس بازارهای مالیقیمت ارز و بازار ارز همچنان پیشرو در اقتصاد ایران خواهد بود بنابراین تغییرات قیمتی بخش بورس، مستغلات، خودرو گروه‌های کالایی، اوراق بدهی و طلا را می‌‌توان با کمک قیمت ارز و پیش‌بینی قیمت ارز در داخل کشور برآورد کرد.
فروردین ماه ۹۹نادر بذرافشاندبیر اتحادیه طلای تهرانطبق پیش‌بینی کارشناسان بین‌المللی قیمت انس جهانی طلا در سال ۹۹ به مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار خواهد رسید، با این شرایط چنانچه قیمت انس جهانی طلا گران شود قیمت طلا نیز در بازار داخل نوسان خواهد داشت.
فروردین ماه ۹۹دلار در بودجه ۹۹ چقدر است؟سهراب دل‌انگیزانرییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاهنمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت دلار در سال ۹۹ ارایه کرد، اما به نظر می‌رسد دولت علاقه‌ای به دلار زیر ۱۵ هزار تومان ندارد و من پیش‌بینی می‌کنم دلار در کانال ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان قرار بگیرد.
فروردین ماه ۹۹پیش بینی وضعیت بازار ارز در سال 99علی اصغر سمیعیرییس اسبق کانون صرافاناگر بخواهیم اوضاع ارز در کشور را مورد بررسی قرار دهیم، دو پارامتر را می باید در نظر بگیریم؛ یکی وضعیت پول ملی است و قوت و ضعف آن و روند قوی شدن یا ضعیف شدن آن و دیگری اینکه ببینیم عرضه و تقاضای ارز در چه وضعیتی قرار دارد.
اسفند ماه ۹۸ارز همچنان در مدار صعودی | دلار یک روزه ۶۰۰تومان گران شدمیثم رادپورکارشناس بازار ارزواقعیت این است که همیشه یک دوره ثبات بعد از جهش قیمتی وجود دارد، در دوره‌های قبلی ما دوره‌های ثبات ۷ تا ۸ ساله هم داشتیم. ما باید توجه داشته باشیم که در سال ۹۷ یک بحران قیمتی به وجود آمد و نمی‌دانیم که دوره ثبات پس از آن تا چه زمانی خواهد بود، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم سال ۹۹ سال ثبات هست یا خیر.
اسفند ماه ۹۸قیمت طلا پس از عید چه می‌شود؟مسعود یزدانینایب رئیس اول اتحادیه طلای تهرانچنانچه قرار باشد در بازار ارز کنترلی از سوی بانک مرکزی شکل نگیرد و قیمت دلار به همین منوال افزایش یابد قیمت طلا پس از عید مجدد گران می‌شود.
اسفند ماه ۹۸افت قیمت نفت چه تاثیری بر قیمت دلار دارد؟مرتضی عزتیاقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تهرانقیمت نفت تاثیر چندان زیادی بر قیمت دلار ما نمی‌تواند داشته باشد، چون حجم صادرات نفت ما آنقدر کم است که تاثیر نوسانات قیمت نفت بر آن به طور محسوس دیده نمی‌شود.
اسفند ماه ۹۸وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه افزایش یافتنادر بذرافشاندبیر اتحادیه طلای تهرانچنانچه قیمت انس جهانی طلا در ماه‌های آینده افزایش یابد و از طرف دیگر قیمت دلار کنترل نشود قیمت سکه در سال آینده گران خواهد شد.
بهمن ماه ۹۸غلامحسین شافعیرئیس اتاق بازرگانی ایرانبنده شخصا بعید می‌دانم سال آینده قیمت دلار تا مرز رقمی نزدیک ۲۰ هزار تومان برسد. قیمت دلار نه تنها به مسائل داخل کشور بلکه به تحولات منطقه هم بستگی دارد.
بهمن ماه ۹۸ابراهیم محمدولیرئیس اتحادیه طلا تهرانتجربه سال‌های گذشته نشان داده است که وضعیت بازار بهتر شده و رونق می‌گیرد.
بهمن ماه ۹۸دلار در بودجه ۹۹ چقدر است؟مهرداد رحمانیاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستانتا زمانی که مؤلفه‌های عرضه و تقاضای ارز دستخوش تغییر جدی نشوند لذا انتظار بر این است که تا پایان سال جاری نرخ ارز پنج درصد کمتر و یا بیشتر از نرخ جاری در نوسان باقی بماند.
بهمن ماه ۹۸محمد کشتی آراینایب ‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهرطبق آخرین معاملات انجام شده قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته با نوسان چهار تا پنج درصدی مواجه بوده اما این موضوع عاملی بر گران شدن قیمت طلا در بازار داخل نیست. طی روز پنج‌شنبه نوسان قیمت دلار باعث شد که قیمت طلا در بازار داخل گران شود.
دی ماه ۹۸FATF چه تاثیری بر بازار ارز گذاشت؟میثم رادپورکارشناس بازار ارزاین کارشناس بازار ارز درباره چشم انداز بازار ارز تا پایان امسال، گفت: تا پایان امسال، ثبات بازار ارز حفظ خواهد شد و به جز نوسان‌های کوتاه مدت و محدود، شاهد تلاطم‌ها و جهش قیمت‌ها نخواهیم بود.
دی ماه ۹۸کیتکونیوزبر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.
دی ماه ۹۸مسعود خوانساریرئیس اتاق بازرگانی تهراناگر بودجه قرار باشد اجرایی شود، به طور قطع در سال ۹۹ مجدد یک جهش ناگهانی را در مورد ارز خواهیم داشت.
دی ماه ۹۸فیلیپ نیومنمدیر موسسه Metals Focusمنفی بودن نرخ بهره اوراق قرضه در بسیاری از مناطق جهان نیز تاثیر مهمی بر رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. البته پیش بینی من این است که قیمت طلا سال آینده با رشد تدریجی روبرو خواهد شد و نباید انتظار افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت را داشته باشیم.
آذر ماه ۹۸ارز همچنان در مدار صعودی | دلار یک روزه ۶۰۰تومان گران شدمحمد لاهوتیرئیس کنفدراسیون صادراتبا توجه به افزایش قیمت بنزین افزایش ۴ تا ۵ درصدی قیمت ارز طبیعی است اما بیش از آن فاقد توجیه اقتصادی است و وضعیت اکنون به خاطر جو روانی است که اگر ثبات و اطمینان به بازار برگردد این حباب از بین می‌رود و شاهد کاهش قیمت ارز خواهیم بود.
آذر ماه ۹۸سرمایه‌گذاری بر روی طلا یکی از بهترین گزینه‌هاستنادر بذرافشاندبیر اتحادیه طلای تهرانچنانچه قصد خرید مصنوعات طلا را دارند، مصنوع مورد نظر را خریداری کنند؛ چرا که ممکن است قیمت طلا تا پایان سال گران شود.
آذر ماه ۹۸۲ سیگنال ارزی برای آینده دلار | ارز ارزان می‌شود؟جمعی از کارشناسان اقتصادیاگر اوضاع اقتصادی کشور تا پایان سال تغییر چندانی نداشته باشد نرخ ارز نیز در همین محدوده ۱۱هزار تومان در نوسان خواهد بود.
آذر ماه ۹۸علی صادقینمدرس و پژوهشگر اقتصادیبا توجه به رکود نسبی که بر اقتصاد جهان حاکم است، قیمت جهانی طلا در شش ماه آینده در محدوده هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۵۰ دلار پیش‌بینی شده است.
آبان ماه ۹۸عده‌ای فشار می‌آورند دلار گران شودعبدالناصر همتیرییس‌کل بانک مرکزینرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده و از پیشتوانه عوامل بنیادی برخوردار نیست.
آبان ماه ۹۸سرمایه‌های سرگردان بزرگترین مشکل صنف طلا و جواهرمسعود یزدانینایب رئیس اول اتحادیه طلا تهرانقیمت طلا از قیمت ارز تبعیت می‌کند. ثبات قیمت ارز و قرار گرفتن آن در کانال ۱۱ هزار تومان باعث شد که قیمت طلا ثابت باقی بماند و رشد چشمگیری نداشته باشد. آنچه که به نظر می‌رسد، این است که قیمت طلا در این هفته از محدود ۴۰۰ تا ۴۱۰ هزار تومان فراتر نخواهد رفت.
آبان ماه ۹۸دلار به بالاترین سطح ۶ روز اخیر رسیدسید تقی کبیریعضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیدولت اگر بتواند منابع ارزی را درست مدیریت کند، در خصوص بازار ارز حداقل تا پایان سال می‌توان ثبات قیمت داشت.
آبان ماه ۹۸پیش‌بینی یک فعال بازار از روند قیمت طلامحمد کشتی آراینایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهربا توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر را پشت سر می‌گذاریم به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان ماه صفر در محدوده ۴۰۵ هزار تومان ثابت باقی بماند.
مهر ماه ۹۸مرتضی ایمانی‌رادکارشناس اقتصادیکاهش قیمت دلار پیش‌بینی نمی‌شود؛ مگر توافق سیاسی مهمی شکل بگیرد.
مهر ماه ۹۸طلا در چه بازه زمانی انفجار قیمت را تجربه خواهد کرد؟سوکی کوپرتحلیلگر بانک استاندارد چارتردطلا طلا که امسال توانست به بالاترین حد قیمتی در بیش از شش سال گذشته صعود کند، همچنان از موج تقاضا برای دارایی امن سود می‌برد و قیمت این فلز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۱۵۱۰ دلار در هر اونس و در سال آینده به ۱۵۷۰ دلار خواهد رسید.
مهر ماه ۹۸حیدر مستخدمین حسینیمعاون اسبق بانک مرکزیاگر شرایط مهیا شود، پیش بینی می‌شود، تا پایان سال بازار ارز از ثبات فعلی برخوردار باشد.
مهر ماه ۹۸سرمایه گذاران منتظر افزایش قیمت نجومی طلا نباشندکیتکونیوزبیشتر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.
شهریور ماه ۹۸چرا قیمت دلار در حال کاهش است؟فاطمه مقیمیعضو اتاق بازرگانی تهراننرخ دلار می‌تواند پایین‌تر از نرخ‌های فعلی آمده و وارد کانال ۸۰۰۰ تومان شود.
شهریور ماه ۹۸پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها در ماه محرمپیش‌بینی رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها در ماه محرمابراهیم محمدولیرئیس اتحادیه طلا تهرانچند سالی است که قیمت طلا در ماه محرم بین ۱۰ تا ۱۵درصد نسبت به ماه‌های قبل ارزان‌تر می‌شود که انتظار ما برای امسال نیز همین مقدار کاهش است.
شهریور ماه ۹۸سرمایه گذاران منتظر افزایش قیمت نجومی طلا نباشندگلد ایگلبا توجه به شدت گرفتن جنگ تجاری و تشدید وضع ناآرام اقتصاد جهانی در هفته های اخیر و کاهش ارزش دلار و افزایش وابستگی روزانه کشورها به طلا این فلز گران بها نه تنها ثبات قیمت نخواهد داشت بلکه قیمت آن روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
شهریور ماه ۹۸اگرچه ریسک سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا وجود دارد اما فضا برای این فلز زرد همچنان مثبت است.مجیدرضا حریریعضو اتاق بازرگانیبه نظر می‌رسد بالاخره ابزارهای مدیریتی برای مهار نوسان بازار به درستی مورد استفاده قرار گرفته و بازارارز با آرامشی نسبی روبه‌روست که این وضعیت می‌تواند در تزریق آرامش به دیگر بازارها نیز موثر واقع شود.
مرداد ماه ۹۸مارک اوبِرنتحلیلگر بازار طلابا توجه به نااطمینانی‌های سیاسی، دورنمای اقتصادی و رشد فزاینده تقاضا برای طلا، انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی فلز زرد از مرز هزار و ۵۰۰ دلار عبور و شاید سطح هزار و ۶۰۰ دلار را هم تجربه کند.
مرداد ماه ۹۸کاهش قیمت ارز چقدر منطقی است؟معصومه آقاپور علیشاهینماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامیقاعدتا هر چه سریعتر بازار متشکل ارزی آغاز به کار کند ما به سمت تک نرخی شدن ارز نزدیک می‌شویم و هرچه آغاز به کار این بازار به تعویق بیافتد مشکلات تولیدکنندگان افزایش پیدا خواهد کرد.
مرداد ماه ۹۸ادامه روند صعودی قیمت طلا در هفته جاریکیتکونیوزاگرچه ریسک سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا وجود دارد اما فضا برای این فلز زرد همچنان مثبت است.
مرداد ماه ۹۸اگرچه ریسک سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا وجود دارد اما فضا برای این فلز زرد همچنان مثبت است.محمدرضا پور ابراهیمینماینده مجلسپیش‌بینی ما کاهش نرخ ارز است و فکر می‌کنم که این کاهش‌ها ادامه خواهد داشت ولی از نظر ما اولویت ثبات در بازار ارز است.
تیر ماه ۹۸آینده قیمت طلا چه خواهد شد؟ابراهیم محمدولیرئیس اتحادیه طلا تهرانچنانچه روال هفته اخیر در بازار ارز و سکه ادامه‌دار باشد، میزان داد و ستد احتمالا رشد خواهد کرد. در این بازه زمانی قیمت واقعی دلار نیز بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است.
تیر ماه ۹۸جاستین اسمرکتحلیلگر ارشد بانک وستپک استرالیامهمترین تغییر در چشم انداز قیمت طلا این است که قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال به بیش از ۱۴۴۰ دلار و تا پایان ۲۰۲ میلادی به ۱۳۷۴ دلار خواهد رسید.
تیر ماه ۹۸امیر خجستهعضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلسنوسانات قیمت ارز از بیرون یا از داخل نیست بلکه تیم تخصصی و اقتصادی دولت قیمت ارز را بالا و پایین می‌برد و امیدواریم قیمت دلار به زیر ۱۰ هزار تومان برسد.
تیر ماه ۹۸موسسه سرمایه گذاری تی دی اسموسسه سرمایه گذاری تی دی اس پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا به زودی به هدف ۱۴۸۵ دلاری دست خواهد یافت.
خرداد ماه ۹۸پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاریکیتکونیوزبا توجه به مثبت شدن نمودارهای فنی برای رشد قیمت طلا، انتظار دارد روند افزایش قیمت طلا ادامه پیدا کند.
خرداد ماه ۹۸دلار به بالاترین سطح ۶ روز اخیر رسیدمرتضی ایمانی‌رادکارشناس اقتصادیقیمت دلار تا سه ماه آینده در صورتی که تحول سیاسی خاصی رخ ندهد، در کانال ۱۳ هزار تومان باقی می‌ماند.
خرداد ماه ۹۸ابراهیم محمدولیرئیس اتحادیه طلا تهرانهفته گذشته قیمت انس جهانی روند متعادلی را داشت؛ چنانچه امروز قیمت انس جهانی طلا افزایش یابدقیمت طلا در بازار داخل نیز گران خواهد شد. امیدواریم قیمت طلا تا پایان این هفته نیز روند آرامشی را داشته باشد.
خرداد ماه ۹۸چرا نرخ ارز نزولی و صعودی شد؟بهمن قدمی دمآبیکارشناس مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرددلیل دیگر این تلاطم‌ها در بازار ارز، دلالان و کانال‌های اعلام نرخ هستند که یکی از اهداف تشکیل بازار جدید ارزی توسط دولت، دور نگه داشتن این عوامل از تأثیر گذاری بر نرخ ارز است.
اردیبهشت ماه ۹۸محمد کشتی آراینایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهردر شرایط فعلی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود ۵۳۰ هزار تومان حباب دارد. متاسفانه شرایط و دگرگونی لحظه‌ای در حوزه سیاست باعث کاهش پیش‌بینی‌ها در حوزه بازار طلا و ارز شده است و از این رو نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت قیمت طلا داشت.
اردیبهشت ماه ۹۸رایان لَسلیتحلیلگر بازار جهانی طلامهم‌ترین رقیب بازار طلا، بازار سهام آمریکاست. با این حال بر اساس پیش‌بینی‌های او قیمت طلا بار دیگر به روند صعودی خود باز خواهد گشت و تا پایان سال ۲۰۲۵ به بیش از ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس می‌رسد.
اردیبهشت ماه ۹۸محمود باغجریاستاد دانشگاه شهید بهشتیبا توجه به اقدامات بانک مرکزی در ایجاد بازار متشکل ارزی، اگر شرایط سیاسی فعلی در مناسبات بین ایران و آمریکا به وجود نمی‌آمد قیمت دلار قطعاً کاهشی می‌شد و نرخی بسیار کمتر از نرخ فعلی داشت. با این حال و حتی با به وجود آمدن مسائل سیاسی اخیر بعید است قیمت دلار نوسان چندانی را تجربه کند.
اردیبهشت ماه ۹۸محمد کشتی آراینایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهربا توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ارزان شود و روند باثباتی داشته باشد.
فروردین ماه ۹۸پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۹۸عبدالرضا مصریعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلسمعمولا فروردین ماه زمان مناسبی برای مشخص شدن نرخ ارز نیست، زیرا تعطیلات تازه تمام شده و بازار نیز آنچنان فعال نشده‌، اما پیش‌بینی می‌کنم که روند قیمت دلار در ماه آینده کاهشی خواهد شد و قیمت منطقی دلار بین هشت تا ۹ هزار تومان است.
فروردین ماه ۹۸قیمت سکه در ماه رمضان گران نمی‌شودنادر بذرافشاندبیر اتحادیه طلا و جواهر تهرانتقاضا در بازار طلا و سکه کاهش یافته و قیمت طلا به یک آرامش نسبی دست یافته است. چنانچه این وضعیت فعلی در ماه رمضان ادامه یابد قیمت سکه در آینده گران نمی‌شود.
فروردین ماه ۹۸یحیی آل اسحاقعضو سابق اتاق بازرگانیبانک مرکزی قصد ثبات و ریزش نرخ دلار را برای سال ۹۸ قطعی کرده و قرار است تا با تشکیل بازار متشکل ارزی دست بسیاری از سودجویان را از بازار آزاد قطع کند.
فروردین ماه ۹۸موسسه سرمایه گذاری تی دی اسموسسه سرمایه گذاری تی دی اس اعلام کرده است که طلا این پتانسیل را دارد که تا پایان سال جاری میلادی با افزایش قیمت بیشتری روبرو شود و قیمت هر اونس طلا تا ۳ ماه پایانی امسال به بیش از ۱۳۷۵ دلار خواهد رسید.
اسفند ماه ۹۷محمد عزیزیعضو کمیسیون صنایع مجلسدر سال آتی نرخ ارز و طلا با دور اندیشی های بانک مرکزی به نقطه مطلوب خود رسیده و با از بین رفتن حباب نرخ ها بازار آرامش نسبی را تجربه خواهد کرد.
اسفند ماه ۹۷ایمان نوربخشکارشناس امور بانکیتا زمانی که بانک مرکزی رشد نقدینگی را کنترل نکند، چرخه باطل جهش ارزی و بعد کنترل و ثبات ارزی ادامه خواهد داشت.
اسفند ماه ۹۷رابرت رنیتحلیلگر “وستپک گلوبالبرنامه ریزی روند فنی (تکنیکال ) قیمت طلا در حال حاضر بسیار قوی است و حتی اگر در کوتاه مدت نتواند به بالای ۱۳۵۰ دلار در هر اونس صعودکند ،سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند در سال آینده قیمت طلا به سقف قیمت چندین ساله یعنی ۱۴۸۰ دلار در هر اونس برسد.
اسفند ماه ۹۷محمد امیرزادهعضو هیات نمایندگان اتاق تهرانبعید است که در سال ۹۸ نرخ ارز تعدیل یا کاهش یابد؛ معتقدیم نرخ ارز در سال آتی روند نزولی نخواهد داشت.
بهمن ماه ۹۷محمد حسینیعضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلسبا سیاستگذاری های بانک مرکزی تراز ارزی کشور مثبت است و نرخ ارز در پایان سال گران نمی شود.
بهمن ماه ۹۷جورج میلینگ استنلیتحلیلگر و استراتژیست موسسه استیت استریت گلوبالقیمت طلا طی ماه های آینده بین ۱۳۵۰ تا ۱۴۰۰ دلار در نوسان خواهد بود. در شرایط کنونی هرگونه کاهش قیمت طلا فرصت مناسبی برای خرید خواهد بود.
بهمن ماه ۹۷مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامیدر حالی که منابع ارزی کشور به علت تحریم‌ها به شدت محدود شده است، افزایش بیش از حد تقاضا برای ورود کالاهای اساسی، می‎تواند در آینده به کمبود منابع ارزی شدت بخشیده و بر بحران ارزی و افزایش قابل توجه مجدد نرخ ارز بینجامد.
بهمن ماه ۹۷موسسه تی دی اسموسسه تی دی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است قیمت طلا و سایر فلزات صنعتی با ارزش در سال جاری با افزایش روبرو خواهد شد.
دی ماه ۹۷رویترزدر حال مشاهده ترک هایی بر روی چشم انداز آینده اقتصاد جهانی هستیم. بنابراین مردم خیلی نگران شده اند و دارند پولشان را وارد بازار طلا می کنند.»
دی ماه ۹۷محمد کشتی آرایرئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهرکشتی آرای با بیان اینکه بازار تمایلی به افزایش قیمت ندارد، گفت: با توجه به تعطیلی بازارهای مالی جهان، قیمت ها تا چند روز آینده ثابت خواهند بود.
آذر ماه ۹۷کیتکو نیوزتحلیلگران وال‌استریت درباره روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند؛ اما خرده‌فروشان مین‌استریت بر این باور هستند که قیمت طلا روندی صعودی در کوتاه‌مدت خواهد داشت.
آذر ماه ۹۷جمعی از صاحب نظران بازار ارزعده‌ای معتقدند نرخ ارز بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته و آرامش نسبی حاکم بر بازار به زودی از دست خواهد رفت.
آذر ماه ۹۷ابراهیم محمدولیرییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهرانقیمت طلا و سکه روند کاهشی خود را تا واقعی شدن نرخ این محصول ادامه خواهد داد.
آبان ماه ۹۷کیتکو نیوزدر نظرسنجی این هفته کیتکو ۱۵ تحلیلگر وال‌استریت شرکت کردند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت رای دادند.
آبان ماه ۹۷ولی الله سیفرئیس سابق بانک مرکزیانتظارات مثبت و امید و اطمینان نسبت به آینده قطعا منجر به استمرار آرامش و ثبات در فضای اقتصادی می‌شود و لازم است از هرگونه اقدامی که نتیجه آن تزریق ناامیدی و یاس به جامعه باشد پرهیز شود.
آبان ماه ۹۷عین الله شریف پورنایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیوضعیت به نحوی است که پیش بینی می شود دلارهای خانگی به بازار عرضه شود و با توجه به حجم بالای دلارهای خانگی، قیمت ارز تعدیل می شود.
آبان ماه ۹۷آستین پیکلتحلیلگر ارشد بانک ولس فارگو آمریکارابطه معکوس بین دلار آمریکا و قیمت طلا موجب خواهد شد تا قیمت این فلز گرانبها تا ۱۲ ماه آینده افزایش یابد.
مهر ماه ۹۷شورای جهانی طلانااطمینانی در فضای اقتصادی به‌مرور تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را افزایش می‌دهد که چشم‌انداز روشنی برای قیمت اونس فلز زرد خواهد بود.
مهر ماه ۹۷عبدالناصر همتیرئیس کل بانک مرکزیسکه و ارز محل خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند و ریسک زیادی دارند و بهتر است برای سرمایه گذاری بخش‌های دیگری را انتخاب کنند.
مهر ماه ۹۷سلاح ورزینایب رییس اتاق بازرگانی ایرانوی پیش‌بینی کرد که دلارهای خانگی بیشتری به بازار وارد شوند و روند افت قیمت دلار ادامه‌دار باشد و در محدوده قیمت بازار ثانویه قرار گیرد که متعادل‌ترین قیمت برای آن است.
مهر ماه ۹۷موسسه تحقیقاتی جی اف ام اسموسسه تحقیقاتی جی اف ام اس پیش بینی کرده است که نگرانی های جدید مالی می تواند قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس نگه دارد.
شهریور ماه ۹۷جیم راجرزکارشناس سرمایه‌گذاریدر سال‌های پیش رو دلار جایگاه خود را به عنوان ارز جهانی از دست خواهد داد چرا که در طول تاریخ همواره با تغییر شرایط، کشورها به سمت ارزهای جدیدتر و مطمئن‌تر حرکت کرده‌اند.
شهریور ماه ۹۷ابراهیم محمدولیرییس اتحادیه طلا و جواهر تهرانممکن است مقدار کمی خرید سکه در بازار صورت گیرد که احتمال توقف خریدها با توجه به وضعیت موجود وجود دارد.
شهریور ماه ۹۷جان هاتهاویتحلیلگر برجسته اقتصادی و استراتژیست بین المللیبه نظر من رشد فزاینده قیمت طلا در بازارهای جهانی کاملا قریب الوقوع و نزدیک است.
مرداد ماه ۹۷تب و تاب معاملات در بازار ارز|دلالان: قیمت می‌شکندرضا ترکاشونددبیرکل کانون صرافان ایرانهنوز تقاضاهای اصلی در بازار ارز، غیرواقعی است و اگر این تقاضاها کنار گذاشته شود، بازار تا دو هفته آینده به پایداری می رسد و می تواند به تقاضاهای ارز خدماتی پاسخ دهد.
مرداد ماه ۹۷چگونگی خرید و فروش ارز در بازار ثانویه تشریح شدطهماسب مظاهریرییس کل اسبق بانک مرکزیامیدواریم رییس کل جدید بانک مرکزی بتواند تقاضاها برای حفظ ارزش دارایی را از بازار خارج کند، زیرا اگر تنها تقاضای اقتصادی در بازار باشد، نرخ ارز متعادل خواهد شد.
مرداد ماه ۹۷مهمترین متغیرهای تاثیر گذار بر قیمت سکه درهفته جاری |افزایش حباب قیمتیمحمد کشتی آرایرئیس اتحادیه طلا و جواهربه نظر مى رسد که با توجه به نزدیک شدن تاریخ تحریم ها که ١۵ مرداد ماه است و نیز بسته جدید ارزى بازار که این هفته بانک مرکزى اعلام مى کند شاهد تغییراتى در قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود.
مرداد ماه ۹۷موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امروطلا نزدیک به کف قیمتی خود است و این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز گرانبها طی ماه های آینده با رشد فزاینده ای روبرو شود.
تیر ماه ۹۷محمدرضا سبزعلیپوررئیس مرکز تجارت جهانی ایرانمیتوانیم نرخ دلار را ظرف مدت ۶ ماه الی یکسال از قیمت کنونی در بازار آزاد به حدود ۶۰۰۰ تومان کاهش داده و افزایش سرسام آور تورم را هم کنترل کنیم البته به شرطی که دولت خواستار اجرای این طرح باشد.
تیر ماه ۹۷محمدرضا مودودیمعاون سازمان توسعه تجارتاز آنجاکه هماهنگی میان نرخ رسمی و آزاد ارز وجود ندارد، هیچ تضمینی برای ثبات نرخ نیست و حتی ممکن است باوجود تقاضا برای خرید یک نوع ارز، نرخ آن ریزش پیدا کند و در چنین شرایطی مردم متضرر می‌شوند.
تیر ماه ۹۷ابراهیم محمد ولیرییس اتحادیه طلا و جواهر تهراناگر دولت به تعهدات خود عمل کند به طور حتم بازار آرام و سکه ارزان خواهد شد.
تیر ماه ۹۷کیتکو نیوزتازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده را پیش بینی می کنند.
خرداد ماه ۹۷بوریس مکانیک رضاییتحلیلگر نشریه متال بولتنقیمت طلا در برابر آمارهای اشتغال آمریکا مقاومت خوبی از خود نشان داده و اکنون برای افزایش تا سطح ۱۳۷۵ دلار در هر اونس آماده می شود.
خرداد ماه ۹۷کامران ندریکارشناس اقتصادیمسلما در ماه های آینده با محدودیت ارزی مواجه خواهیم شد که این موضوع بر قیمت ارز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
خرداد ماه ۹۷وحید شقاقی‌شهریکارشناس اقتصادیاگر دولت دو سمت عرضه و تقاضای بازار ارز را هم‌زمان تقویت نکند، ممکن است نتواند افزایش نرخ ارز را طبق پیش‌بینی خود در محدود پنج تا شش درصد مهار کند.
خرداد ماه ۹۷ولی الله سیفرئیس‌کل بانک مرکزیبر اساس شرایط اقتصادی پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال جاری، ۵ تا ۶ درصد در این نرخ تغییر ایجاد شود.
اردیبهشت ماه ۹۷پل سیاناتحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ آمریکاعلی رغم افزایش ارزش دلار آمریکا، به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در مسیر دستیابی به هدف ۱۴۵۰ دلاری قرار دارد.
اردیبهشت ماه ۹۷غلامرضا سلامیاقتصادداندر وضعیتی که تقاضای زیادی در کشور برای ارز وجود داشت تک‌نرخی کردن ارز نمی‌توانست سیاست کارایی باشد. حال اگر این نرخ صرفا برای افراد خاصی باشد و اتفاقا تفاوت آن با قیمت ارز بازار غیررسمی بیشتر باشد وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.
اردیبهشت ماه ۹۷عبدلله محمدولیعضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهردرشرایطی که بازار سکه و طلا با نوسانات شدید قیمتی مواجه می‌شود به‌طور معمول برخی از مردم برای کسب سود یا حفظ ارزش دارایی‌های خود برای خرید سکه و طلا اقدام می‌کنند.
اردیبهشت ماه ۹۷کریستوفر لونیتحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتالطلا باید بتواند سطح مقاومتی ۱۳۵۰ دلاری را بشکند تا به سوی سطوح مقاومتی جدید حرکت کند. طلا در ابتدا باید در دامنه ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ دلاری تثبیت گردد.
اردیبهشت ماه ۹۷اسدالله عسگر اولادیریاست اتاق ایران و چیناعلام نرخ ارز به مبلغ ۴۲۰۰ تومان از نظر دولت، عدد مطلوبی است ولی چون نمی تواند تزریق لازم را برای مسافر یا دانشجو و یا بیمار بکند، مسلما دو نرخ می شود.
فروردین ماه ۹۷جیائو جین پورئیس بورس طلای شانگهاینگرانی‌ های مربوط به تنش‌های سیاسی می‌تواند مهمترین عامل تقویت قیمت جهانی طلا باشد.
فروردین ماه ۹۷هفت فعال بخش تجارت و صنعتفعالان بخش خصوصی، درباره قیمت گذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت اعلام کردند که این نرخ ماندگار نخواهد ماند.
فروردین ماه ۹۷سیدجواد حسینی‌کیاعضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیاگر دولت اقدام جدی نکند و پالس افزایش قیمت نرخ دلار تا ۷ هزار تومان مخابره شود، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.
فروردین ماه ۹۷ابوذر نجمیتحلیلگر اقتصاد بین المللکاهش نرخ سود بانکی در شهریور ماه سال ۹۶ بازار ارز را به شدت هیجانی کرد و در حال حاضر بازار ارز مشکل تکنیکال دارد
اسفند ماه ۹۶بانک گلدمن ساشارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده نیز به روند نزولی خود ادامه می دهد و عملکرد ارزهای کشورهای نوظهور به مراتب بهتر از دلار خواهد بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا