چطور سهام عدالت را بفروشیم؟ + نحوه فروش سهام عدالت ویژه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌ اند

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره نحوه فروش سهام عدالت ویژه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌ اند، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در حال حاضر ارزش برگه‌ های ۵۳۰ هزار تومانی سهام‌ عدالت به حدود ۲۰ میلیون و ارزش برگه‌ های یک ‌میلیونی به حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده است!

نحوه فروش سهام عدالت

افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده ‌‌اند، از ۱۸ مرداد همزمان با عید غدیر می‌توانند ۳۰ درصد دیگر از سهام‌ عدالت خود را از طریق کارگزاری ‌ها بفروشند. پیش از این ششم خرداد ماه در اولین مرحله آزادسازی سهام‌ عدالت امکان فروش ۳۰درصد از کل ارزش سهام برای مشمولان فراهم شده‌ بود و از ۱۸ مرداد، آنها می ‌توانند تا ۶۰ درصد سهام ‌شان را بفروشند؛ و این یعنی مشمولان به ترتیب می ‌توانند ۲۴ میلیون (برگه‌ های یک ‌میلیونی سهام عدالت) و ۱۲ میلیون تومان (برگه‌ های پانصد هزار تومانی سهام عدالت) از سهام ‌عدالت خود را بفروشند.

اما در این بین، افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده ‌‌اند، از تاریخ ۱۹ مرداد ماه می‌ توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند در حالیکه ۴۰ درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد!

محمدرضا معتمد ، عضو هیات ‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در این باره می گوید: ” ثبت شرکت ‌‌های سرمایه ‌گذاری استانی سهام عدالت به زودی نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت ‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ ها منتشر می شود. به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عید غدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده ‌اند می ‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزادسازی خواهد شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا