آیا می‌دانستید بافت مواد غذایی در سرعت غذا خوردن تاثیر می‌گذارد؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

یکی از مشکلات تغذیه ما این است که در طول این سال‌ها حجم مواد غذایی‌مان‌، سطح چربی ناسالم و تراکم انرژی موجود در آنها  افزایش پیدا کرده است. رژیم‌های غذایی‌ای که در آن افراد از میزان زیادی میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند به دلیل دارا بودن آب و فیبر فراوان، تراکم انرژی کمتری دارند.

یکی از شیوه‌هایی به یک فرد کمک می‌کند تا غذای کمتری بخورد این است که آهسته غذا بخورد و برخی مطالعات تاثیری گذاری این شیوه را تائید کرده‌اند. مشکل اینجاست که آهسته غذا خوردن یک تلاش هماهنگ را می‌طلبد.  باید میان اندازه و حجم غذا، تراکم انرژی موجود در آن، سرعت خوردن یک تعامل و هماهنگی وجود داشته باشد تا یک شیوه موثر برای کمتر غذا خوردن به دست بیاید و در عین حال از خوردن وعده غذایی‌تان رضایت داشته باشید. آنها به این نتیجه رسیدند که هر چقدر مواد غذایی بافت نازک‌ترین (مثل ماکارونی) داشته باشد فرد حجم بیشتری غذا می‌خورد درحالیکه هرچقدر بافت غذا ضخیم‌تر باشد فرد غذای کمتری می خورد

محققان سنگاپوری آزمایشاتی انجام داده‌اند تا بفهمند چطور تغییر در بافت مواد غذایی می‌تواند به یک فرد کمک کند با وجود اینکه میزان غذای زیادی در اختیار اوست کمتر غذا بخورد.

توجه کردن به این تفاوت‌ها می‌تواند ارزشمند و مفید باشد و به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و با میزان کمتری غذا بخورند کمک کننده باشد.

منبع: mydr

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا