آیا وایکینگ ها به آمریکا رسیدند؟

محمد سیمری ، اختصاصی جدول یابزادگاه و میهن وایکینگ ها سه کشور دانمارک، نروژ و همچنین سوئد بود. وایکینگ ها از سال ۷۸۷ میلادی تا ۲۵۰ سال بعد، به جستجو، اکتشاف و همچنین غارتگری در سراسر کشورهای اروپا پرداختند! آن ها چندین شهر در ایرلند ساختند؛ سراسر کشور انگلستان را در نوردیدند، یکی از استان های فرانسه را متصرف شدند، به کشور اسپانیا و شمال آفریقا یورش بردند، یک امپراتوری در کشور روسیه بر پا کردند، و در ایسلند نیز سکونت گزیدند و یک کوچ نشین در گرین لند تاسیس کردند.

 

در فرهنگ وایکینگ ها، مو بورها زیبایی بیشتری داشتند! به همین خاطر مردان وایکینگی با صابون های قوی موهای شان را می شستند تا رنگ آن ها برود و بور شوند! برخی از اقوام دیگر وایکینگ ها از همین روش برای بور کردن ریش های خود هم استفاده می کردند.

آیا وایکینگ ها قاره ی آمریکا را نیز کشف کردند؟ امروزه مدارکی به دست آمده است که نشان می دهد وایکینگ ها به آمریکا نیز رسیده بودند! در حدود سال ۱۰۰۰ میلادی، “لایف اریکسون” همراه با ۳۵ وایکینگ دیگر از سرزمین گرین لند به سوی غرب بادبان برافراشتند. آن ها در دو نقطه به خشکی رسیدند و سرانجام در نقطه ای زیبا پا به خشکی نهادند که پر از جانوران شکاری، چمنزارهای پر پشت و همچنین ساحل آن نیز لبریز از ماهی های قزل آلا بود. آن ها این نقطه را “واینلند” نامیدند.

کاشفان جدید، همواره کوشیده اند محل اصلی واینلند را پیدا کنند! ولی تاکنون موفق نشده اند. بسیاری از محققان، هرگز به طور جدی به افسانه های مربوط به سفرهای وایکینگ ها به دنیای جدید یا همان قاره ی آمریکا توجه نکرده اند! زیرا دلیلی برای تایید این سفرها پیدا نکرده اند. بقایای هیچ بنای یادبود، سلاح مدفون یا سنگ لوحی که گویای حضور وایکینگ ها باشد به دست نیامده است.

در سال ۱۹۶۳ میلادی یک کاشف نروژی به نام دکتر “هلگه اینگشتا” در منتهی الیه دماغه ی نیوفوندلند در شرق کشور کانادا، بقایای ۹ ساختمان و یک کوره ی آهنگری را از زیر خاک درآورد که بدون تردید به وایکینگ ها تعلق داشتند.

با استفاده از روش های جدید تاریخ گذاری، معلوم شده است که آثار مزبور به حدود سال ۱۰۰۰ میلادی یعنی تقریبا به دوران ۵۰۰ سال پیش از مسافرت کریستوف کلمب به آمریکا مربوط می شوند. ممکن است این بناها جزو همان واینلند متعلق به لایف اریکسون بوده باشند یا ممکن است به دست چند وایکینگ دیگر که پای شان به دنیای جدید یا قاره ی آمریکا رسیده بود، ساخته شده بوده باشند! ولی وجود این بقایا، بزرگ ترین و گویاترین دلیل برای رسیدن وایکینگ ها به قاره ی آمریکا است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا