انجام عمل جراحی تامی تاک چه عوارضی دارد؟

حمیدرضا فتحی، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره عمل تامی تاک (ابدومینوپلاستی) اظهار کرد: انجام این جراحی تنها به کسانی که به شُلی جداره شکم دچار هستند یا پوست اضافه در ناحیه شکم دارند، مانند افرادی که زایمان کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود. اشخاصی که زایمان کرده‌اند عضلات بدن آنها در خط وسط شکم از هم فاصله می‌گیرد که به این حالت «دیاستاز» می‌گویند.

چاقی

او بیان کرد: بیمارانی که کاهش وزن شدید داشتند هم از جمله افرادی هستند که می‌توانند روش درمانی تامی تاک را انجام دهند، بنابراین اشخاصی که پوست اضافه در ناحیه شکم ندارند یا قوام پوست آنها خوب است، نیازی نیست که این جراحی را انجام دهند.

عمل تامی تاک به کاهش وزن کمکی نمی‌کند

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: روش درمانی تامی تاک تنها به تناسب اندام افراد کمک می‌کند، بنابراین این عمل تاثیری در کاهش وزن اشخاص ندارد. فتحی تاکید کرد: اشخاصی که قصد دارند روش درمانی تامی تاک را انجام دهند باید به متخصصانی که دانش و تجربه کافی را در این زمینه دارند، مراجعه کنند. متاسفانه امروزه تعدادی پزشک نما در جامعه اعمال زیبایی مانند روش درمانی تامی تاک را انجام می‌دهند که این افراد عوارض ناگواری را برای سلامتی مردم ایجاد می‌کنند.

او یادآوری کرد: اگر روش درمانی تامی تاک در شرایطی خوب و زیر نظر افراد با تجربه انجام شود احتمال عوارض آن بسیار کم است، اما اگر شرایط استاندارد این عمل به درستی رعایت نشود عوارضی مانند خوب جوش نخوردن زخم، نکروز کامل پوست شکم (سیاه شدن پوست شکم) و آمبولی چربی یا لخته خون برای شخص ایجاد می‌شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا