با پاسخ به این سوالات، میزان موفق بودن خود را بسنجید

جدول یاب: “اگر امروز آخرین روز از زندگیم بود، آیا همان کاری که امروز می خواهم انجام بدهم را انجام می دادم؟” این جمله فلسفی از استیو جابز اهمیت سوال پرسیدن از خودمان را برای موفق بودن به خوبی نشان می دهد.

 

در حقیقت بیشتر افراد موفق توانایی ارزیابی خودشان را در زمینه های اصلی مانند توانایی ها، عملکرد و میزان پیشروی به سمت اهدافشان را دارند. آنها کورکورانه اسیر روزمرگی نمی شوند و همواره به کار هایی که انجام می دهند فکر می کنند.

سوال پرسیدن از خودمان به معنای ارزیابی مجدد و بی قصد و غرض آرزوهایمان است و اینکه چه کاری برای رسیدن به آنها انجام می دهیم؟ این تمرینی است که به شما کمک میکند تا فکر کنید و در زندگی و کسب و کارتان موفق تر باشید. در اینجا ۵ سوال ساده که افراد موفق هر روز ازخودشان می پرسند آورده شده است:

 

۱- آیا دارم کار درستی می کنم؟

اگر شما به کارتان عشق و علاقه نداشته باشید، انگیزه کافی برای عبور از موانعی که زندگی بر سر راهتان قرار می دهد را نخواهید داشت. به همین دلیل چک کردن روزانه عشق و علاقه تان نسبت به کاری که می کنید بسیار مهم است. اگر فکر می کنید که عشق و علاقه تان نسبت به کار کم شده، زمان آن رسیده که تغییری ایجاد کنید. یافتن و انجام دادن کاری که واقعا به آن عشق و علاقه دارید به شما ذهن باز و انگیزه کافی برای رسیدن به موفقیت را خواهد داد.

 

۲- آیا من دارم از اشتباهاتم یاد می گیرم؟

بسیاری از قسمت های مسیر موفقیت شامل مقدار زیادی شکست و ناکامی هستند. این خیلی طبیعی است اما نکته مهم این است که شما از آن اشتباهات یاد بگیرید و به ندرت یک اشتباه را دوبار تکرار کنید. وقتی اشتباهی میکنید، زمانی را به ارزیابی آن اشتباه اختصاص دهید و ببینید که چطور می توانید در آینده از وقوع دوباره آن اشتباه جلوگیری کنید. سعی کنید تا حکمت وقوع هر اشتباه در مسیر موفقیت تان را پیدا کنید.

 

۳- آیا من به طور مداوم حد و مرزهای خودم را گسترش می دهم؟

موفقیت نیازمند شکستن حد و مرزهاست. من به شما قول می دهم کسانی که در حوزه شما موفق هستند دایما در حال گسترش حد و مرز توانایی هایشان هستند. در نظر گرفتن هدف های جدید و شجاعانه و ملزم کردن خودتان به دستیابس به آن ها عشق و علاقه را در شما شعله ور می کند و شما را هم چنان پر تلاش به سمت اهدافتان سوق می دهد.

 

۴- استراتژی بازی من چیست؟

وقتی که در تلاش برای رسیدن به هدف هایتان هستید باید استراتژی داشته باشید که کارایی شما را بیشتر کند و شما را در رسیدن به هدف ها کمک کند. اگر می خواهید بهتر و سریع تر کار کنید، باید عادات و فعالیت هایی که در این زمینه به شما کمک می کنند را پرورش دهید. بنشینید و کارهایی که به شما در رسیدن از جایگاهی که الان هستید به جایگاهی که باید به آن برسید کمک می کنند را یاد داشت کنید.

 

۵- آیا هنوز باور دارم می توانم این کار را بکنم؟

مهم ترین جزء موفقیت ایمان داشتن به خودتان و به چیزی است که برای آن تلاش می کنید. بدون اعتقاد و باور به اینکه شما می توانید از پس چیزی بر آیید، هیچ کاری نمی توانید بکنید. در آینه به خودتان خوب نگاه کنید، آیا به اندازه آزمان ها و آرزوهایتان عشق و علاقه دارید؟ توانایی ها و چگونگی انجام یک کار کمتر از نصف آن چیزی است که برای موفقیت در یک نبرد نیاز دارید. اگر خودتان باور نکنید که می توانید کاری را انجام دهید، دیگران هم به سختی باور می کنند. شما باید اول خودتان را باور کنید قبل از اینکه انتظار داشته باشید دیگران شما را باور کند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا