بزرگ ترین کشورهای اسپانیایی زبان از نظر جمعیت کدام است؟

جدول یاب، محمد سیمری : زبان اسپانیایی از جمله زبان های رایج و در حال پیشرفت در جهان به شمار می آید. جالب است بدانید مردم در مناطق مختلفی از کره زمین، اسپانیایی صحبت می کنند (بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان، به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؛ که با روندی رو به افزایش، در سال ۲۰۵۰ میلادی این رقم مرز ۶۰۰ میلیوننفر را رد خواهد کرد!)! لازم به بیان است زبان اسپانیایی پس از زبان چینی، که بیش از یک میلیارد نفر بومی دارد، دومین زبان زنده دنیا به شمار می آید.

از آنجایی که زبان انگلیسی در ۱۱۲ کشور صحبت می شود؛ از نظر پراکندگی تعداد کشورها رتبه اول را دارد! زبان فرانسوی با ۶۰ کشور دومین جایگاه و زبان عربی با ۵۷ کشور دارای جایگاه سوم است. توجه داشته باشید زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی ساختاری خیلی شبیه به هم دارند! پس از لاتین، زبان عربی بیشترین تاثیر را در زبان اسپانیایی دارد!

دقت داشته باشید ۲۱ کشور در قاره های اروپا، آفریقا و آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و همچنین آمریکای شمالی جهان وجود دارد که زبان اسپانیایی ، زبان رسمی آن ها است.

اسپانیایی به زبان های هندو-اروپایی تعلق دارد؛ مجموعه ای که شامل زبان های فرانسه، انگلیسی، روسی، آلمانی، اسلاوی و اسکاندیناوی و همچنین زبان های مختلفی در زبان هندی است! زبان های هندو-اروپایی ابتدا در قاره اروپا و بسیاری از مناطق در آسیای جنوبی گسترش پیدا کرد و پس از دوران استعمار به سایر نقاط جهان رسید. نام “هندو-اروپایی” معنی جغرافیایی دارد و به زبان هایی مربوط می شود که از سمت شرق به شبه قاره هند و از سمت غرب به قاره اروپا می رسد.

اسپانیایی در دسته زبان های رومی تبار و لاتین مثل کاتالان، ایتالیایی، فرانسه، پرتغالی و همچنین رومانیایی قرار می گیرد. در ادامه به معرفی بزرگ ترین کشورهای اسپانیایی زبان از نظر جمعیت در سراسر نقاط جهان می پردازیم با ما همراه باشید.

بیشتر کشورهای با این زبان ، در ناحیه ی آمریکای جنوبی قرار دارند. کشور مکزیک با جمعیت بیش از ۱۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ میلادی، بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان از نظر جمعیت می باشد.

بعد از کشور مکزیک ، کشورهای کلمبیا و اسپانیا به ترتیب در رده دوم و سوم کشورهایی قرار دارند که به این زبان حرف می زنند؛ البته زبان رسمی این کشورها اسپانیایی می باشد و لزوما به معنی این نیست که تمام جمعیت آن اسپانیایی زبان باشند!

رتبهکشورجمعیت در سال ۲۰۱۸ میلادی
۱ مکزیک۱۳۰,۷۵۹,۰۷۴
۲ کلمبیا۴۹,۴۶۴,۶۸۳
۳ اسپایینا۴۶,۳۹۷,۴۵۲
۴ آرژانتین۴۴,۶۸۸,۸۶۴
۵ پرو۳۲,۵۵۱,۸۱۵
۶ ونزوئلا۳۲,۳۸۱,۲۲۱
۷ شیلی۱۸,۱۹۷,۲۰۹
۸ اکوادور۱۶,۸۶۳,۴۲۵
۹ گواتمالا۱۷,۲۴۵,۳۴۶
۱۰ کوبا۱۱,۴۸۹,۰۸۲
۱۱ بولیوی۱۱,۲۱۵,۶۷۴
۱۲ جمهوری دومینیکن۱۰,۸۸۲,۹۹۶
۱۳ هندوراس۹,۴۱۷,۱۶۷
۱۴ پاراگوئه۶,۸۹۶,۹۰۸
۱۵  السالوادور۶,۴۱۱,۵۵۸
۱۶ نیکاراگوئه۶,۲۸۴,۷۵۷
۱۷ کاستاریکا۴,۹۵۳,۱۹۹
۱۸ پورتوریکو۳,۶۵۹,۰۰۷
۱۹ پاناما۴,۱۶۲,۶۱۸
۲۰ اروگوئه۳,۴۶۹,۵۵۱
۲۱ گینه استوایی۱,۳۱۳,۸۹۴

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا