بهترین بیمه تکمیلی و پوشش های اصلی کدام است؟

محمد سیمری؛ اختصاصی جدول یاب

امروزه زندگی صنعتی، جامعه را بیش از گذشته در معرض خطرات و بیماری های متعدد و جدی قرار داده است. متاسفانه دچار شدن به برخی مشکلات و بیماری های جسمانی در طول زندگی و مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها و انجام برخی آزمایش ها می تواند هزینه های گزافی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل همه ی افراد نیازمند پوشش بیمه تکمیلی هستند.

بیمه تکمیلی

با بیمه تکمیلی و پوشش های اصلی آن بیشتر آشنا شوید

شرکت های بیمه، طرح های مختلفی را در قالب بیمه تکمیلی به اغلب کارکنان دولتی و یا حتی واحد های صنعتی و تولیدی ارائه می دهند. یا حتی در جامعه بسیاری از افراد هستند که دارای بیمه درمانی خاصی نیستند! شرکت های بیمه گر مختلف، پیشنهاد ویژه ای به این دسته از افراد دارند. شرکت های بیمه گر می گویند شما که بیمه تامین اجتماعی شده اید، سالانه پولی دیگری بپردازید و خود را بیمه درمان تکمیلی کنید. درباره شرکت بیمه گر بد نیست بدانید شرکتی بیمه ای است که مشخصات آن در بیمه نامه ی شما ثبت خواهد شد و در قبال هزینه دریافتی از شما، پوشش های بیمه ای خاصی را انجام خواهد داد و شما می توانید از آن ها استفاده نمایید.

 

حتی تامین اجتماعی نیز، علاوه بر ارائه ی بیمه ی پایه و بیمه ی اصلی، نوعی دیگر از بیمه را نیز با نام بیمه تکمیلی به فروش می رساند. در تعریف بهتر و واضح تر بیمه تکمیلی می توان گفت بیمه تکمیلی در حقیقت، تکمیل کننده ی بیمه پایه ی این نوع شرکت های بیمه ای است.

بیمه تکمیلی به شما این اجازه را می دهد که بیماری خود را در مراکز طرف قرارداد این نوع بیمه نامه ها به صورت رایگان درمان کنید! حتی شما می توانید در صورت نیاز، مبالغ پرداخت شده بیشتر از بیمه نامه ی اصلی را در دیگر بیمارستان ها و مراکز درمانی با ارائه ی مدارک لازم از شرکت بیمه گر دریافت نمایید.

البته توجه داشته باشید برای دریافت هزینه خدمات ارائه شده در دیگر بیمارستان ها، مرکز درمانی و یا مراکز جراحی، می بایست در ابتدا مدارک اعلام شده توسط شرکت بیمه گر را به صورت کامل ارائه دهید؛ در اسرع زمان این مدارک توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و هزینه ی های اضافی بازگشت داده خواهد شد.

پوشش‌ های اصلی بیمه‌ نامه‌ های تکمیلی عبارتند از جبران هزینه ی جراحی و بستری شدن در بیمارستان و مراکز جراحی، اعمال جراحی‌ های مهم و حیاتی، انجام زایمان طبیعی و سزارین، هزینه‌ های سرپایی شامل انواع اسکن، MRI، سونوگرافی، ماموگرافی، اکو، کاردیوگرافی، انجام جراحی‌ های محدود و حتی سرپایی، انجام تست ورزش، انجام نوار عضله، بررسی عصب و بیماری های مغز، رفع عیوب انکساری چشم و همچنین لیزر درمانی چشم.

دقت داشته باشید میزان حق‌ بیمه ماهانه برای هر فرد بیمه شده بستگی کاملی به سقف، نوع تعهدات و همچنین تعداد بیمه‌ شدگان دارد.

شاید این سوال برای تان پیش آید که فرانشیز در بیمه تکمیلی چیست؟ درصد معینی از هزینه های درمانی مشمول تعهدات قرارداد است که تامین آن به عهده ی بیمه گذار یا بیمه شده می باشد.

 

بررسی بیمه تکمیلی شرکت‌های مختلف بیمه

بیمه تکمیلی بهترین راه برای جبران هزینه‌های درمانی کسانی است که بیمه‌های پایه مثل بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه سلامت دارند. این بیمه توسط بسیاری از شرکت‌های بیمه و به دو شکل انفرادی و گروهی ارائه می‌شود.

اگر تصمیم به خرید بیمه تکمیلی دارید، حتما این سوال برای شما به وجود آمده که کدام بیمه تکمیلی بهتر است و باید کدام بیمه را خرید؟

به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی بیمه تکمیلی شرکت‌های مختلف بیمه به صورت خلاصه پرداخته شود.

بیمه تکمیلی ایران:

بیمه تکمیلی ایران فقط به صورت گروهی ارائه می‌شود. این بیمه به دلیل قدیمی و دولتی بودن شهرت و طرفداران خاص خود را دارد.

شرایط بیمه تکمیلی ایران به میانگین سنی اعضا، شغل، تعداد اعضا و بیمه پایه آن‌ها بستگی دارد.

بیمه تکمیلی دانا:

بیمه تکمیلی دانا فقط به صورت گروهی ارائه می‌شود و مزیت آن بالا بودن تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد است. به این صورت دارندگان بیمه تکمیلی دانا می‌توانند با معرفی نامه بیمه دانا (یا کارت طلایی) و بدون نیاز به پرداخت هزینه از مراکز درمانی بیشتری استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای بیمه تکمیلی دانا، سرویس آنکال ۲۴ ساعته پزشکان مورد تأیید بیمه دانا است.

بیمه تکمیلی آسیا:

بیمه آسیا یکی از شرکت‌های بیمه معتبر و قدیمی است که بیمه تکمیلی را به صورت گروهی ارائه می‌دهد. مزیت بیمه تکمیلی آسیا حق بیمه و خدمات‌دهی مناسب آن است.  یکی دیگر از مزایای بیمه تکمیلی آسیا، درمان کارت آن است. از این کارت می‌توان در مواقع اورژانس، روزهای تعطیل یا ساعات غیر اداری برای مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آسیا استفاده کرد.

بیمه تکمیلی البرز:

بیمه البرز چند طرح متنوع و مختلف در زمینه بیمه تکمیلی ارائه کرده است. طرح‌هایی شامل: بیمه مادام العمر جبران هزینه‌های درمان سرطان و بیمه امید آفرین البرز.

این طرح‌ها به صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی ارائه می‌شود. حق بیمه در این بیمه‌ها را می توان به صورت اقساط پرداخت کرد که باید حداکثر طی پنج سال تسویه شود.

بیمه تکمیلی آسماری:

بیمه آسماری یکی از شرکت‌های جدید صنعت بیمه است که بیشتر در زمینه بیمه تکمیلی فعالیت می‌کند. بیمه تکمیلی آسماری هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی ارائه می‌شود.

طرح ویژه مازاد درمان نیز یکی از طرح‌های مفید بیمه آسماری است. این طرح به صورت خانوادگی ارائه می‌شود و برای خانواده‌هایی مناسب است که هیچ گونه بیمه پایه‌ای ندارند.

بیمه تکمیلی سامان:

بیمه تکمیلی سامان از طریق شرکت کمک رسان sos به صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌شود. این بیمه طرح‌های متنوع با حق بیمه‌های متفاوتی دارد که یکی از مزیت‌های اصلی آن محسوب می‌شود. همچنین بالا بودن مراکز طرف قرارداد و سرعت در پرداخت خسارت نیز از مزایای دیگر بیمه تکمیلی سامان است.

بیمه تکمیلی ملت:

بیمه ملت علاوه بر بیمه تکمیلی گروهی بیمه تکمیلی انفرادی را هم ارائه می‌دهد. بستگان درجه ‌یک فرد بیمه‌شده، در صورتی ‌که از ۲ نفر کمتر نباشند و حداکثر سنشان ۶۴ سال باشد، می‌توانند از بیمه تکمیلی انفرادی ملت استفاده کنند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا