حامد اسماعیلیون نویسنده و داستان نویس کیست؟ + اینستاگرام و توئیتر

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره حامد اسماعیلیون نویسنده و داستان نویس همراه با اینستاگرام و توئیتر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حامد اسماعیلیون ، نویسنده و داستان نویس متولد ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۵۵ شمسی در شهر کرمانشاه می باشد.

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون

اسماعیلیون دوره ی کودکی و نوجوانی خود را در شهر کرمانشاه گذراند و از سال ۱۳۷۴ شمسی تا ۱۳۷۹ شمسی در تبریز به تحصیل در رشته ی دندانپزشکی مشغول بود. اسماعیلیون پس از مدتی در گلستان و مازندران و در نهایت به مدت هفت سال در تهران به زندگی و کار مشغول بود. اسماعیلیون در سال ۱۳۸۹ شمسی به همراه خانواده ی خود به کشور کانادا مهاجرت کرد.

اسماعیلیون که از نسل نوی نویسندگان ادبیات فارسی به شمار می آید در ریچموندهیل کشور کانادا زندگی می ‌کند.

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون

آثار ادبی حامد اسماعیلیون

بد نیست بدانید مهم ترین فعالیت های ادبی اسماعیلیون پس از پایان تحصیلات دانشگاهی‌ وی بوده است! اسماعیلیون به مدت ده سال در وبلاگ ” گم شده در بزرگ راه ” می ‌نوشت؛ وبلاگی که هنوز هم برخی از نوشته های آن در نشریات پزشکی و دندانپزشکی منتشر می ‌شود!

حامد اسماعیلیون
اسماعیلیون

مجموعه داستان‌ ها و رمان ‌های اسماعیلیون عبارتند از:

  • آویشن قشنگ نیست (۱۳۸۷ شمسی) : برنده جایزه بهترین مجموعه داستان اول در بنیاد گلشیری و کاندید برخی جوایز ادبی دیگر. (این کتاب پس از سال ‌ها حضور در کلاس ‌های داستان ‌نویسی امیر حسن چهلتن در موسسه ی کارنامه تهران از سوی نشر ثالث منتشر شده بود و تا امروز به چاپ هفتم رسیده ‌است!)
  • قناری ‌باز (۱۳۸۹ شمسی) مجموعه داستان منتشر شده توسط نشر چشمه
  • دکتر داتیس (۱۳۹۱ شمسی) منتشر شده توسط نشر چشمه و برنده جایزه ی بهترین رمان اول در بنیاد گلشیری. (این کتاب به چاپ سوم رسیده ‌است.)
  • گاماسیاب ماهی ندارد (۱۳۹۲ شمسی) منتشر شده توسط نشر ثالث. (این کتاب جزو کتاب های پرفروش در آن سال بوده است و اجازه ی تجدید چاپ ندارد!)
  • توکای آبی (۱۳۹۷ شمسی) منتشر شده توسط نشر مهری در لندن. (این کتاب پس از چندین سال انتظار و بلاتکلیفی در وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران، در خارج از ایران منتشر شد. پیش از این فصلی از رمان در مجله ی همشهری داستان به همین نام منتشر شده ‌است!)

بد نیست بدانید اسماعیلیون سابقه ی همکاری با نشریات انجمن دندانپزشکی ایران، سلامت، فرهیختگان، داستان همشهری و ادبیات و سینما در شماره تازه سینما و ادبیات را نیز داشته ‌است. ویراستاری کتاب علمی کنگره‌ های سالانه ی بین ‌المللی دندانپزشکی در ایران هم از دیگر کارهای او می باشد.

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون

ماجرای مرگ همسر و دختر حامد اسماعیلیون در سانحه هواپیمای اوکراینی

پریسا اقبالیان همسر حامد اسماعیلیون و ریرا اسماعیلیون تنها فرزند حامد اسماعیلیون در سانحه ی سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین در اطراف شهر پرند ، در صبح چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی که از فرودگاه امام خمینی عازم شهر کی یف پایتخت اوکراین بود، کشته شدند.

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون

اسماعیلیون با انتشار یادداشتی در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی، احساس خود را به این صورت بیان کرد:

” برای به خاک سپردن آرزوهای پریسایم چشم های ری رایم عازم تهرانم. در میان ما سه نفر عاشقانه‌ های زیادی هست که تا مرگم پیش من خواهد ماند و آن را عریان نخواهم کرد. امیدوارم آن روز زودتر برسد. هیچ از چند و چون پرواز اوکراین نمی ‌دانم و می ‌روم که آن چشمهان درخشان را به خاک بسپارم. توان پاسخگویی به هیچ پیغامی را ندارم و راهی هیچستانم. مرا ببخشید. “

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون

حامد اسماعیلیون در اینستاگرام

https://www.instagram.com/hamedesmaeilion/?hl=en

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا