چگونگی ثبت نام در طرح ملی مسکن + فیلم و جزئیات

جدول یاب، محمد سیمری : ثبت نام طرح ملی مسکن آغاز شده است؛ خبری که در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به سرعت هر چه تمام در حال انتشار است. مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی در برنامه ” روی خط خبر ” شرکت کرد و پاسخگوی سوالاتی درباره ثبت نام در طرح ملی مسکن بود.

پروانه اصلانی درباره شرایط ثبت نام در این طرح ملی خانه دار شدن نیز توضیحاتی داد؛ در ادامه می توانید جزئیات را در فیلم بالا مشاهده نمایید.

همان طور که در خبرهای گذشته نیز به آن اشاره شده بود، مبلغ وام طرح ملی مسکن همانطور که پیش از این توسط بنیاد مسکن اعلام شده بود، ۷۵ میلیون تومان است.

با راه‌ اندازی سامانه ” آباد “، جزئیات جدیدی از این وام منتشر شده است که نشان می‌ دهد نرخ سود بازپرداخت این وام ۱۸ درصد است که رقم نسبتا بالایی به نظر می‌ رسد! آن طور که در شرایط سامانه ” آباد ” آمده است، دوره ساخت خانه‌ ها حداکثر دو سال است و بعد از آن، پرداخت اقساط وام شروع می‌ شود. بر اساس اطلاعات سامانه ” آباد “، دوره بازپرداخت اقساط وام طرح ملی مسکن، حدود ۱۰ سال است و اقساط ماهانه آن رقمی حدود یک و نیم میلیون تومان خواهد بود!

شرایط متقاضیان برای ثبت نام در طرح ملی مسکن

اولین شرط برای ثبت نام در این طرح ملی خانه دار شدن این است که فرم ” ج ” شما سبز باشد! آن طور که در سامانه ” آباد ” بنیاد مسکن نیز آمده است، شما نبایستی تا به امروز از امکانات دولتی و نهاد‌های عمومی در حوزه مسکن استفاده کرده باشید. اگر تا به امروز زمین، مسکن و یا حتی تسهیلات وام مسکن از دولت دریافت کرده اید، امکان ثبت نام در این طرح ملی برای شما وجود ندارد.

سامانه ” آباد ” بنیاد مسکن، امکان ثبت نام در این طرح ملی را برای افراد مجرد‌ها فراهم نکرده است! به عبارتی متقاضی بایستی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد. همچنین زنان خودسرپرست نیز بایستی حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند در سامانه ” آباد ” بنیاد مسکن ثبت نام کنند. همچنین شهری که در طرح ملی مسکن ثبت می‌ کنید، بایستی همان شهری باشد که در پنج سال اخیر در آن سکونت داشته‌ اید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا