مخوف ترین جنگل ایران کجاست؟ | معرفی جنگل جیغ

جدولیاب، فرزانه سمندر: شاید در فیلمهای تریلر و ترسناک بارها شاهد سکانسهایی بوده اید که شب بوده و فردی تک و تنها در جنگلی تاریک، پر از صداهای عجیب و ترسناک شبیه به جیغهای متوالی که به نظر فقط افکت و صداگذاری سینمایی می آید ، اما اگر بدانید در واقعیت نیز همچنین جایی وجود دارد چه خواهید کرد.

جنگل جیغ

در کشور پهناور ما ایران هنوز مکان های عجیب و پر رمز و رازی وجود دارد که کشف نشده و یا در معرض دید همگان قرار نگرفته ، اما جاهایی نیز وجود دارد که افراد ماجراجو و کنجکاو برای گردش انتخاب می کنند.
در این مقاله به معرفی جنگلی هیجان انگیز و مخوف به نام جنگل سربرج معروف به جنگل جیغ پرداخته ایم:

این جنگل در استان خراسان رضوی و در روستای سربرج واقع است ، این روستا در طرقبه مشهد می باشد که فاصله آن با مشهد تقریباً ۴۵ دقیقه می باشد.
زمانی که برای گردش و زیارت به مشهد می روید این جنگل یکی از تفرجگاه های هیجانی برای گذراندن تعطیلاتتان خواهد بود.

این جنگل به دلیل رازی که دارد میزبان گردشگران زیادی در طول سال می باشد، و چون در طول روز هیچ نکته عجیبی شاهد نیستند اغلب شب را برای ماندن و سکنی گزیدن در این جنگل انتخاب می کنند.

و امّا راز این جنگل چیست و این صداهای عجیب شبانه از کجا نشات می گیرد؟

عدّه ای صداهای وهمناک را صدای بالهای ملخ ها می دانستند که به این منطقه حمله کرده اند و شب های خود را در لابه لای درختان مخفی می کنند ، عده ای نیز بدتر این صداها را صدای شیاطین و اجنه تفرین شده در شب می دانند که از روستا به جنگل آمده اند.
امّا هیچ کدام آنها حقیقت ندارد.

صداهای جنگل جیغ از کجاست؟

جنگل جیغ

این صداها از سال ۱۳۹۰ در جنگل شنیده شد و با شنیده شدنشان رودخانه خشک این جنگل پرآب شود و ترس مردم از این صداهارا بیشتر کرد.

در حقیقت این صداها مربوط به نوعی جیرجیرک به نام محلّی ” کز” است که در سالهای پربارش که اب رودخانه زیاد است به جنگل حمله می کنند و در لابه لای درختان خود را مخفی می کنند ، این جیرجیرکها به قدری زیاد هستند که گاهی تعدادشان در هر درخت به سه هزار تا می رسد و عمر آنها تا ۴۰ روز می باشد. صدای آنها وقتی به صورت دسته جمعی سر می دهند مانند زوزه و یا جیغ زنانه به گوش می رسد و رعب آور می شود. این صداها در فصل پائیز و زمستان بیشتر می شود.

با این تفاسیر اگر سفرهای مهیج را دوست دارید این بار که به مشهد سفر کردید سری هم به این جنگل عجیب بزنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا