مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی در چه روزی برگزار می شود؟

در این مطلب از جدول یاب درباره مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی مطلبی را برایتان تهیه کرده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گیرد. سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی به مدت ۱۰ روز در استان کرمان خبر داد.

مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی
مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی

 سردار حسین معروفی در جلسه ستاد هماهنگی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: سردار شهید سلیمانی مکتب عاشورا و امامین انقلاب را عملیاتی کرد.

وی به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم مکتب شهید سلیمانی تنها به خاطره‌ها محدود شود و سردار دل‌ها را فقط محدود به جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت نکنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز نگاه همه کشور و دنیا به سمت استان کرمان و مزار حاج قاسم است؛ بنابراین وقتی که وضعیت کشور به لحاظ شیوع کرونا سفید شود یقیناً مطالبات کشوری از استان بسیار زیاد خواهد شد و برای آن زمان نقشه راهی تعریف کرده‌ایم که سالگرد شهید سلیمانی نیز قسمتی از آن خواهد بود.

معروفی یادآور شد: در نهادینه کردن مکتب حاج قاسم سلیمانی همه نقش دارند ضمن اینکه ترویج این مکتب تنها محدود به این دولت و دولت بعدی نیست.

وی ادامه داد: در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی یک شورای سیاستگذاری و همچنین یک شورای دبیری تعریف شده که در خصوص آن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده است.

معروفی گفت: از اولویت‌های کاری این شورا می‌توان به فضاسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی اشاره کرد همچنین از دیگر اقدامات این شورا ثبت ملی اردوی راهیان نور شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر زیرساخت‌های برگزاری اردوی راهیان نور حاج قاسم سلیمانی به طور کامل آماده نیست برای همین به مدت یک سال با ۱۰ استان تفاهم‌نامه‌ای جهت برای اعزام اردوها به استان منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن برای سال اول پذیرای هزار نفر در قالب این اردوها خواهیم بود ضمن اینکه در گام‌های بعدی استان پذیرای ۳ هزار نفر خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای برگزاری هر چه بهتر اردوی راهیان نور حاج قاسم یک مدیر جداگانه برای گلزار شهدا انتخاب کرده‌ایم تا کارها با دقت بالاتری انجام شود ضمن اینکه برای این اردوی چهار روزه برنامه‌هایی از جمله زیارت، روایت، دیدار از موزه شهید سلیمانی، دیدار از موزه دفاع مقدس و … پیش‌بینی شده است.

معروفی اظهار داشت: در نظر داریم تالار بزرگ موزه دفاع مقدس را به نام تالار شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری کنیم همچنین به زودی موزه شهید سلیمانی نیز راه اندازی خواهد شد همچنین پیشنهاد دادیم میدان بسیج کرمان به میدان شهید سلیمانی تغییر نام پیدا کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد کردیم که از میدان بسیج تا موزه دفاع مقدس به دالان مکتب سلیمانی تبدیل شود ضمن اینکه قرار است در میدان آزادی شهر کرمان نماد سازی صورت گیرد.

معروفی یادآور شد: در نظر داریم برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به سمت مردمی کردن سوق دهیم ضمن اینکه برای ۱۰ روز ۱۰ برنامه تعریف خواهد شد که به طور خاص برنامه‌های ویژه‌ای در رابر زادگاه شهید سلیمانی پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین در نظر داریم میدان این شهر را به میدان جهانی تبدیل کنیم.

وی گفت: لشکر پیشکسوتان شهید سلیمانی با حدود ۴ هزار نفر سازماندهی شده که هشت مأموریت برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

 

سردار معروی یادآور شد: با مشورت همه صاحب نظران و کارشناسان برای تبیین مکتب حاج قاسم ساختاری تعریف شده است. شورای سیاست‌گذاری در استان تشکیل شده که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده عزیز شهید سلیمانی در این شورای سیاست‌گذاری عضو هستند. برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون آن پیش‌بینی شده است کرمانی‌ها در تبیین این مکتب نقش بسیار مهمی دارند و وظیفه آنها سنگین‌تر است.

سردار معروفی گفت: در سالگرد شهادت حاج قاسم قطعا مردم مشارکت زیادی دارند چرا که در پویش قربانی به یاد سردار دلها هزار و ۹۶۰ قربانی به ما تحویل داده شد . حاج قاسم در مقابل تمام شهیدان زانو زد و در مقابل پدران و مادران آنها نیز زانو می‌زد و امروز هم مردم مزار مطهر حاج قاسم را یک دارالشفاء می‌دانند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  گفت:  با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا  مهمان های ویژه ای داریم  از سراسر دنیا داریم  که می‌آیند و می‌روند. این نیاز را احساس کردیم که در گلزار شهدای تحت مدیریت یک نفر قرار بگیرد تا فعالیت‌ها بهتری انجام و نتیجه  بهتری بگیریم. همه مسئولان از جمله خانواده شهید سلیمانی بر وجود سردار حسنی به‌عنوان مدیر گلزار شهدای کرمان نظر مثبت داشتند. طرح‌های زیادی برای ساماندهی گلزار شهدای کرمان وجود دارد که باید مدیریت شود.

سردار معروفی افزود: راهیان نور حاج قاسم به ثبت رسیده و قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر کشور در کرمان هستیم . در همین راستا لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی نیز در استان کرمان راه‌اندازی شده که همه از نیروهای حاج قاسم در دوران دفاع مقدس بودند. شهر کرمان شهر حاج قاسم سلیمانی است و نمادسازی آن بسیار اهمیت دارد.   شهید حاج قاسم سلیمانی محور جهان اسلام است و باید زادگاه حاج قاسم برای مهمانانش آماده و مهیا شود و سپاه تمام قد پای کار است .

سپبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حملهٔ پهباد آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید. در این حمله ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه‌نظامی عراقی حشد شعبی به‌همراه ۱۰ تن دیگر کشته شدند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور این حملهٔ هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و فرماندهٔ کل قوای این کشور صادر کرده‌ است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا