نحوه پوست کندن نارگیل به روشی آسان

یکی از سختترین میوه هایی که برای پوست کردن آن دچار مشکل می شویم میوه نارگیل است ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب نحوه پوست کندن نارگیل به روشی آسان را مورد بررسی قرار داده ایم ، لطفا تا انتها با ما همراه باشید :طریقه پوست کندن نارگیل تازه به راحتی . نحوه پوست کندن نارگیل در سه سوت . چگونه شیر نارگیل را از آن خارج کنیم ؟

نحوه پوست کندن نارگیل

نارگیل یکی از مغذی‌ترین میوه‌های موجود در طبیعت است که سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن و مواد آنتی‌اکسیدان می‌باشد و بخش‌های مختلف آن شامل میوه، آب نارگیل، روغن، ریشه و شیره گل آن ارزش غذایی و خواص درمانی فراوان دارد. این میوه خوشمزه و پرخاصیت دارای پوسته سخت و چوبی است که مصرف آن را کمی مشکل می‌کند.

طریقه پوست کندن الیاف نارگیل

برای پوست کندن نارگیل لازم است در ابتدا الیاف و موهای نارگیل را با کمک دست و یک چاقوی تیز و کوچک جدا کنید.
در مرحله بعد لازم است، آب نارگیل را خارج کنید. به این منظور با کمک پیچ گوشتی یا چاقوی نوک تیز بر روی ۳ نشانه شبیه به چشم که بر روی نارگیل است بزنید تا سوراخ شود. این قسمت از نارگیل پوسته نازک‌تری دارد و با کمی فشار به راحتی سوراخ ایجاد می‌شود.
توصیه می‌شود فقط دو عدد از چشم‌های نارگیل را سوراخ ‌کنید تا هوا بتواند از یکی داخل شده و آب نارگیل از دیگری خارج شود. این کار سرعت پوست کندن نارگیل را بالاتر می‌برد.

پوست کندن نارگیل را برعکس روی فنجان قرار دهید تا آب آن کاملا خارج شود. یک نارگیل متوسط در حدود نصف فنجان آب نارگیل دارد.
در ادامه برای پوست کندن نارگیل نیاز به چکش دارید. برای اینکه کار راحت‌تر انجام شود، پیشنهاد می‌کنیم نارگیل را داخل کیسه پلاستیکی، پارچه یا حوله تمیزی بپیچید و با چکش به آن ضربه وارد کنید. با چند ضربه پوست نارگیل شل شده و شکاف برمی‌دارد.

سپس با استفاده از یک قاشق یا چاقوی کند و با کمک فشار دست، پوست چوبی نارگیل را از گوشت میوه آن جدا کنید. به این منظور قاشق یا چاقو را بین گوشت نارگیل و مرز پوست چوبی فرو برده، سپس کمی آن را اهرم کنید تا تکه‌های گوشت نارگیل از پوست آن ‌جدا شود.

طریقه پوست کندن نارگیل تازه 

روش دیگری که برای پوست کندن نارگیل وجود دارد، حرارت دادن میوه است.

به این منظور نارگیل را داخل تابه یا مایکروویو قرار دهید.
در داخل تابه به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه گذاشته تا با حرارت کم بپزد و بعد از این زمان بگذارید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.
در ماکروویو آن را در درجه متوسط ۳۶۰ تا ۶۰۰ به مدت سه دقیقه بگذارید تا پوست نارگیل ترک بردارد. توجه داشته باشید در هر دوی این روش‌ها لازم است قبل از اقدام برای حرارت دادن، الیاف نارگیل را جدا نموده و آب نارگیل را خارج کرده باشید.

در صورتی که نارگیل را به صورت تازه مصرف می کنید، میتوانید آن را با پوست نازک و قهوه‌ای رنگ داخل میوه میل کنید ولی چنانچه قصد دارید از نارگیل برای تهیه روغن یا پودر نارگیل استفاده کنید، لازم است تا این پوست داخلی را نیز با کمک پوست کن جدا نمایید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

روش های دانه کردن ذرت و فریز کردن آن

دکمه بازگشت به بالا