چند حقیقت در مورد ایموجی ها که باید بدانید

اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند به جای نوشتن صدها کلمه از یک ایموجی مناسب استفاده کنند. ایموجی ها برای کمک به بیان احساسات در شبکه های اجتماعی یک راهکار مناسب هستند ولی استفاده بیجا از این شکلک ها می تواند سوء تفاهم های بدی را هم ایجاد کند. در این مطلب جدول یاب حقایقی از ایموجی ها رو بازگو می کند که کمتر در جایی گفته شده است.

ایموجی ها از کجا آمده اند؟

Emoji برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط Shigetaka Kurita با ۱۷۶ علامت ۱۲ در ۱۲ پیکسل معرفی شد. این شکلک ها تا سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی تایید نشدند. اصل Emoji یک کلمه ژاپنی هست که از دو بخش تشکیل شده کلمه E به معنای تصویر و moji به معنای شخصیت . اگر فکر می کردی این کلمه ای لاتین یا انگلیسی هست، کاملا اشتباه می کردی.

تا سال ۲۰۱۵ تنها ۷۲۲ ایموجی رسمی وجود داشت ولی در سال ۲۰۱۷ تعداد ایموجی ها به بیش از ۲۶۶۶ شکلک رسید که از لحاظ جنسیت، رنگ پوست و حالات بسیار متفاوت هستند.

در حال حاضر روزانه بیش از ۵ میلیارد ایموجی تنها از طریق فیسبوک ارسال میشه. در تویتر و اینستاگرام هم ایموجی های سفارشی برای حوادث،هشتگ ها و به طور کلی هر رویدادی کاربرد داره و به طرز وسیعی استفاده میشه.

ایموجی ” آدمک خندان که از خنده اشک می‌ریزه” محبوب ترین شکلک در دنیاست. این شکلک جالب برای سومین سال پیاپی تونسته مقام اول رو در توییتر و فیسبوک کسب کنه. کاربران در هر دو سیستم عامل از ایموجی” آدمک خندان که از خنده اشک می‌ریزه” بیشترین استفاده رو در پیام ها داشتند.

بعد از ایموجی ” آدمک خندان که از خنده اشک می‌ریزه ” بیشترین ارسال ها مربوط به ایموجی ” قلب قرمز” و ” بوسیدن” بوده. شاید دلیل اصلی استفاده از این ایموجی ها مربوط به مفهوم خنده، قلب و بوسه باشه که در همه جای دنیا به یک معنی هست و کسی دچار سوء تفاهم نمیشه.

گروه سنی جوان و نوجوان بیشترین کاربرانی هستند که از این ایموجی ها در فضای مجازی استفاده می کنند. در حدود ۸۶ درصد از کاربران زیر ۲۴ سال سن دارند و ۵۷ درصد از طرفداران ایموجی هم خانم های جوان هستند. بدون تردید این شکلک های با احساس محبوب جوان هاست.

چقدر از Emoji ها در پیام هات استفاده می کنی؟ بیشتر از کدوم Emoji استفاده می کنی؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
bahar
bahar
2 سال قبل

سلام
ممنونم بابت این دانستنی جالبتون ❤ که ما رو با ایموجی ها بیشتر آشنا کرد
من خیلی زیاد از ایموجی میکنم و بین تمام ایموجی ها بیشتر از ?و?و? استفاده میکنم

دکمه بازگشت به بالا