چگونه با طب سنتی بیماری دیابت را درمان کنیم؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

بیماری دیابت نوع یک یا بیماری قند، نوعی بیماری است که با افزایش بیش از حد غلظت قند خون اتفاق می افتد؛ در بیماری دیابت نوع یک، به طور کلی افراد با کاهش انسولین مواجه هستند. دیابت نوع یک وضعیتی است که سیستم ایمنی خودکار بدن باعث آن می‌ شود! هورمون انسولین که از سلول‌ های جزایر لانگرهانس در غده‌ ی لوزالمعده به درون خون ترشح می‌ شوند، کارکردهای مختلفی در بدن دارد؛ برای مثال ورود قند را از خون به درون سلول‌ ها تسهیل می‌ کند تا سلول‌ ها بتوانند برای تامین انرژی خود از آن استفاده کنند. در صورت کمبود یا عدم تاثیر انسولین، قند نمی‌ تواند وارد سلول‌ ها شود، در نتیجه قند خون بالا می‌ رود.

 

بیماری دیابت

بیماری دیابت در سراسر جهان در حال افزایش است. بر اساس گزارشات سه سال پیش انجمن ملی دیابت ایالات متحده آمریکا، ۲۹٫۱ میلیون آمریکایی به بیماری دیابت مبتلا هستند؛ در این میان، یک نفر از چهار نفر آن ها، از این شرایط بی اطلاع هستند. دکتر سارا رتینگر، از متخصصان غدد مرکز سلامت سنت جان در سانتا مانیکای کالیفرنیای آمریکا درباره بیماری دیابت نوع یک می گوید:”بیماری دیابت نوع یک، به شدت به شرایط ژنتیکی فرد وابسته است؛ اما بدان معنا نیست که تمام دوقلوهای یکسان به بیماری دیابت نوع یک مبتلا می شوند! تصور می شود که عوامل محیطی نیز می تواند در ساخت انسولین توسط غده ی پانکراس موثر باشد.”

پروفسور مارینا باسینا، از مشاوران دانشگاه استفورد، درباره بیماری دیابت نوع یک می گوید: “زن و مرد، هر دو در دوران کودکی در معرض بیماری دیابت نوع یک قرار دارند اما در دوران بزرگسالانی، این احتمال در مردان با افزایش بیشتری همراه است” دقت داشته باشید داشتن اطلاعات صحیح از این بیماری، از آن جا که بیماری دیابت، بیماری مزمنی می باشد؛ شما را در کنترل بیماری، بسیار کمک خواهد کرد. بیماری دیابت، ریسک بالای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های کلیوی، کاهش دید، اختلالات عصبی، تخریب رگ های خونی و اندام ها را به همراه خواهد داشت.

 

برای درمان بیماری دیابت نوع یک، درمان های مخنلفی وجود دارد؛ اما از بین تمامی درمان ها، بهره گیری از طب سنتی جایگاه خاصی را دارا می باشد. بسیاری از بیمارانی که به متخصصین طب سنتی مراجعه می‌ کنند، بیماران مبتلا به بیماری دیابت نوع یک هستند. برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت نوع یک، چنانچه سلول بتای پانکراس در بیمار وجود داشته باشد ولی غیر فعال باشد می توان از طریق اصلاح مزاج و برنامه غذایی و همچنین تنظیم سیستم ایمنی بدن، اقدامات مفیدی را انجام داد؛ به صورتی که بتوان ناحیه ی پانکراس فرد بیمار را، تحریک به ترشح انسولین نمود. اما چنانچه سلول بتای پانکراس در بیمار وجود نداشته باشد، با هیچ طبی نمی‌ توان آن را درمان کرد! مگر از طریق سلول‌ های بنیادی و یا پیوند سلول.

در انتها بهتر است این نکته را نیز اضافه کنیم که هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع یک وجود ندارد! اما شما می توانید با اجرای مراقبت های دیابتی و همچنین میزان هموگلوبین A1C نرمال و کنترل دقیق قند خون خود، شانس ایجاد مشکلات ناشی از دیابت را کاهش دهید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا