چگونه در حین خواب وزن کم کنیم؟

مترجم: سمیرا فیض آبادی، اختصاصی جدول یاب

آیا تا به حال شنیده‌ اید که هنگام خواب می‌توانید اضافه وزن خود را از بین ببرید؟ بله، این یک واقعیت است و هرموقع این موضوع را شنیدید تعجب نکنید. طبق نتایج بدست آمده از یک سری تحقیقات، تغییراتی جزئی در سبک زندگی می‌تواند منجر به کاهش میزان قابل توجهی از وزن‌تان ‌شود.

خوابیدن

۱- قبل از خواب مقداری کمی ورزش کنید

خوب، اگر جز آن دسته افرادی هستید که از باشگاه رفتن متنفرند و واقعا می‌خواهند اضافه وزن‌شان را از بین ببرند این راهکار راز کلیدی برای دستیابی به موفقیت در کاهش وزن است. مقداری ورزش کردن قبل از خواب باعث می‌شود که چربی‌های اضافه بدن سوزانده شوند و همچنین باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشید. بااین همه لازم است بدانید که نباید در ورزش این تایم زیاده‌روی کنید چون باعث ایجاد اختلال در خواب‌تان می‌شود. تمرین‌هایی سبک مثل وزنه دست، حرکات کششی کفایت می‌کنند.

۲- از خوردن غذاهای سنگین در وعده شام پرهیز کنید

یک راهکار موثر دیگر که عامل پایه‌گذاری عادات سالم غذایی برای شما می‌شود اجتناب از خوردن غذاهای سنگین برای شام است. علاوه براین با این کار از ذخیره شدن چربی‌های اضافه در بدن‌تان هم جلوگیری خواهید کرد. اگر می‌خواهید به هنگام خواب وزن کم کنید حتما این راهکار را از یاد نبرید.
شاید ندانید که خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب، زمان بیشتری را برای متابولیزه شدن (سوخت و ساز) نیاز دارند. درنتیجه هورمون رشدی که در طول زمان خواب منتشر می شود، به سیستم بدنی ما دستور می‌دهد که غذای خورده شده را نه به عنوان سوخت بلکه به عنوان چربی ذخیره کند.

۳- قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید

یک دوش آب گرم قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می‌کند تا به میزان قابل توجهی استرس‌تان کاهش پیدا کند، درد عضلات را تسکین می‌بخشد و باعث بهتر خوابیدن می‌شود. همچنین باعث افزایش انتشار هورمون اوکسی توسین می‌شود. جدا از تمام مواردی که گفته شدن، دوش گرفتن آب گرم در پایان یک روز خسته کننده حاصل از کار روز، به جسم، ذهن و تمام سیستم بدنی شما حس آرامش می‌بخشد.

۴- تمام وسایل الکترونیکی اتاق‌تان را خاموش کنید

طبق نتایج بدست آمده از یک سری تحقیقات، وسایل الکتریکی موجود در اتاق خواب یکی از دلایل عمده‌ِ بروز چاقی و اضافه وزن هستند و این مشکل در مورد کودکان بسیار چشمگیرتر است.
به هر حال، همه‌ی افرادی که، چه کودک و چه بزرگسال زمان بیشتری را پای وسایل الکترونیکی صرف می‌کند سبک زندگی ناسالمی خواهد داشت و زمان کافی صرف خواب و استراحت نخواهد کرد. بنابراین راه ندادن این وسایل به اتاق خواب‌تان می‌تواند راهکار مناسبی باشد تا خواب کافی و راحتی داشته باشید و سبک زندگی سالمی را پیش رو بگیرید.

۵- در تاریکی کامل بخوابید

شاید اطلاع نداشته باشید اما جالب است بدانید که بدن انسان در تاریکی کامل هورمونی به نام ملاتونین ترشح می‌کند. درنتیجه خواب عمیق‌تری خواهیم داشت و یک چربی قهوه‌ای کالری‌سوز تولید خواهد شد که نهایتا منجر به کاهش وزن می‌شود. بنابراین وقتی می‌خواهید بخوابید همه‌ی چراغ‌ها را خاموش کنید و اگر یک سری نور ناخواسته در اطراف شما وجود دارد بهتر است از چشم‌بند استفاده کنید.
به جز مواردی که در بالا ذکر شد، موقعیت خواب هم نقشی حیاتی در داشتن خواب راحت و کاهش وزن دارد. سعی کنید در طول روز به مقدار کافی استراحت کنید و طی شب هم خواب کافی و پیوسته داشته باشید تا نتیجه مطلوبی بگیرید. و درآخر باید بدانید که خوابیدن در هوای خنک به شما کمک می‌کند تا ۷ درصد بیشتر کالری بسوزانید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا