چگونه لیوان و فنجان ها را با روش های سالم خانگی برق بیندازیم؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

برای تمیز ماندن لیوان های چای و یا فنجان های قهوه بهترین راه این است که همان ابتدا که نوشیدنی ها مصرف شدند ظروف شسته شوند.
اما گاهی پیش می آید که به مرور زردی چای و یا لک قهوه بر روی ظروف باقی می ماند و بمرور جلوه بدی به لیوان ها و یا فنجان ها می دهد.

در صورت زرد شدن لیوان ویا فنجان های قهوه از جرم گیرهای شیمیایی استفاده نکنید چون به مرور یک لایه سطح آنها را از بین می برد و کدر می شوند و آن شفافیت روز اول را ندارند این امر بعلت مواد قوی پاک کننده ای که دارند بوجود می آید.

برق انداختن لیوان و فنجان

تمیز کردن لیوان های چای؛
حال بهترین روش برای تمیز و سفید شدن لیوان های چای با هر جنسی ابتدا ظرف بزرگی را از آب پر کنید و بعد پورد ماشین لباسشویی را بمقدار کافی درون آن ریخته و بعد لیوان ها را بمدت ۱۲ ساعت داخل آب کفی می گذاریم و فرصت می دهیم تا تمام لکه های لیوان ها از بین بروند و بعد با آب ولرم آنها را آبکشی می کنید و می گذارید تا آب آنها برود و بعد در جای خودشان می چینید.

اما روش های دیگری نیز وجود دارد؛
اینکه نصف فنجان سرکه را با ۳ قاشق جوش شیرین و مقداری آب مخلوط کرده و داخل ظرف ریخته بعد لیوان ها را درون آن گذاشته بعد از مدتی آنها را با ابر و مایع ظرفشویی بشویید تا بوی سرکه برود.

شستشو با آب لیمو و نمک نیز راه حل دیگری هست که چندان اقتصادی نیست و کمی نیز خسته کننده می شود.

برق انداختن لیوان و فنجان

روش شستشوی فنجان های قهوه؛

برای تمیز شدن لکه های زرد قهوه از فنجان مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط می کنیم تا خمیر بدست بیاید، بعد خمیر را روی لکه ها می مالیم، سپس فنجانها را با آب شستشو می دهیم و آنها را خشک می کنیم، به همین سادگی هم از شر لکه خلاص می شوید و هم از جرم گیرهای شیمیایی مضر که به ریه ها آسیب می زند استفاده نکردید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا