طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ و مربای آلبالو ساده و رستورانی برای ۴ نفر

دستور پخت آلبالو با مرغ

 

 آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین پلو های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید در هر فصلی که هستید با آلبالو فریزری یا مربای آلبالو به راحتی در خانه تهیه کنید و به همراه مرغ ریش شده یا تکه ای در خانه یک پلوی خوشرنگ و مجلسی تهیه کنید ما در آموزش های قبلی آلبالو پلو با گوشت قلقلی را به شما یاد دادیم که طرفداران خودش را دارد. امروز طرز تهیه جدول یاب طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۴ پیمانه
مربای آلبالو۱ پیمانه
سینه‌ی مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران غلیظ۲ ق غذا خوری
خلال پسته و بادامبرای تزیین
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا مربای آلبالو را داخل صافی می ریزیم تا شیره از میوه جدا شود. برنج را تمیز کنید و خوب بشورید و با مقداری نمک خیس کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: جوشاندن برنج

در اداممه اگر برنج را به روش آبکشی می پزید که داخل آب در حال جوش بریزید و پس از ۸ تا ۱۰ دقیقه بنا به نوع برنجتون ،آن را آبکشی نمایید و البته کمی زنده تر بردارید. من طبق معمول به روش کته میپزم و وقتی به مرحله ی دم میرسه ،قابلمه را عوض می کنم.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

داخل تابه ،پیاز خلالی نازک خرد شده را تفت داده تا سبک و طلایی شود و استخوان سینه‌ ی مرغ را جدا کرده و فیله را خلالی خرد کرده و به پیاز افزوده و تفت دهید و نمک و فلفل و زعفران افزوده و تفت دهید تا فیله‌ها پخته و طلایی شوند.

مرحله چهارم: تهیه آلبالو پلو با مرغ

کف قابلمه ی موردنظر روغن ریخته و ته دیگ دلخواه(نان یا سیب زمینی ) را قرار داده و مقداری برنج را داخل قابلمه ریخته سپس آلبالو را اضافه کنید و مرغ های پخته شده را روی برنج چیده و کمی دارچین پاشیده و دوباره برنج و آلبالو و مرغ و مابقی برنج را روی آن ها بریزید . اطراف برنج را حالت مخروطی بالا بیاورید. ٣ قاشق کره ی ذوب شده یا روغن و یک ملاقه از شربت آلبالو را با هم مخلوط کرده و روی برنج می دهیم. کمی هم به دلخواه زعفران روی برنج برگردانید و برنج را با حرارت ملایم دم بگذارید، بعد از دم کشیدن به دلخواه با خلال پسته و بادام تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با مرغ

  1. اگر آلبالو پلو را شیرین دوست ندارید ،شهد روی پلو نریزید و فقط آلبالو ها را لابلای پلو داده و دم بگذارید.
  2. اگر آلبالوی فریز شده دارید،هسته گیری کرده و با ۳ قاشق شکر بپزید و سپس از شهد جدا کرده و استفاده کنید.
  3. می توایند مرغ را به صورت مکعبی استفاده کنید یا مرغ را پخته و به صورت ریش ریش در این پلو استفاده کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا