مخترع جدول کلمات متقاطع کیست؟

حل کردن جدول کلمات متقاطع برای برخی از افراد چیزی فراتر از سرگرمی به شمار می آید؛ شاید بتوان گفت این اتفاق برای آن ها به نوعی اعتیاد ذهنی تبدیل شده است! این حالت برای برخی از افراد به گونه ای است که آن ها هنگامی که با مجله و یا روزنامه ای مواجه می شوند، سریعا و فورا به بخش جدول کلمات متقاطع مراجعه می کنند و مشغول به حل آن می شوند!

مخترع جدول کلمات متقاطع کیست؟

در این بین حتی افرادی نیز هستند که کارشان از حل جدول در مجله و روزنامه فراتر رفته است و دیگر به سراغ کتابچه های جدول می روند تا همیشه و در هر زمان، جدولی برای حل کردن و سرگرم کردن خود داشته باشند!

شاید بدانید که در بین انواع گوناگون جدول ها، جدول کلمات متقاطع دارای شهرت و محبوبیت خاص و قابل توجهی است! و اکثر قریب به اتفاق جدول بازان نیز با این دسته از جدول ها بیشتر و بهتر سرگرم می شوند.

در مطالب قبلی نیز به این موضوع اشاره کرده ایم که سرگرم شدن به بازی های فکری و منطقی می تواند سبب تقویت حافظه و قدرت ذهنی آدمی شود! شاید این سوال برای تان پیش آید که این اتفاق به چه علت است؟ در پاسخ بایستی گفت مغز آدمی نیز همچون عضلات و ماهیچه های بدن در صورت استفاده ی صحیح و با برنامه و همچنین تمرین های مکرر، سلامت بیشتر و بهتری خواهد داشت! سلامتی ای که در میزان ایده آل بودن فعالیت های آن نیز موثر خواهد بود.

چنانچه دارای ذهن کنجکاو و پرسشگری باشید، این سوال در ذهن شما مطرح خواهد شد که برای اولین و نخستین بار چه کسی جدول کلمات متقاطع را طراحی کرد؟

درباره تاریخچه جدول کلمات متقاطع بد نیست بدانید این جدول برای اولین و نخستین بار توسط خبرنگار جوان و خلاقی به نام آرتور وین که در مجله ی پر تیراژ دنیای نیویورک یا new york world کار می کرد، طراحی شد!

آرتور وین در مجله ی پر تیراژ دنیای نیویورک یا new york world مسئول صفحه ی سرگرمی بود و بایستی هر هفته، معماها و سرگرمی های هیجان انگیز و بکری را برای مخاطبان این مجله طراحی می نمود! بد نیست بدانید فعالیت وین در این مجله، مهم و قابل توجه بود؛ زیرا سرگرمی های طراحی شده توسط او می توانست نظر مخاطبان را به خود جلب نماید و بر تعداد طرفداران این مجله نیز بیافزاید.

سرانجام در سال ۱۹۱۳ میلادی، هنگامی که مجله ی پر تیراژ دنیای نیویورک تصمیم داشت تا یک ویژه نامه برای کریسمس منتشر نماید،  آرتور وین به فکر ابتکار تازه ای افتاد و سپس اولین جدول کلمات متقاطع به نام “معمای جدول لغات” را طراحی نمود.

بد نیست بدانید اولین جدول کلمات متقاطع در روز ۲۱ دسامبر سال ۱۹۱۳ میلادی منتشر شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا