با غذای ژاپنی سوکیاکی آشنا شوید

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

مجمع الجزایر ژاپن، کشوری با تمدن و فرهنگ غنی و فوق العاده ارزشمند شامل چیزی بیش از ۳،۰۰۰ جزیره است! ژاپن کشوری است مملو از مردمانی چشم بادامی‌ با فرهنگ های جالب و گوناگون. شاید جالب باشد که بدانید یکی از فرهنگ های بسیار جالب و خاص مردمان ژاپن، آداب و رسوم خاص غذاها و همچنین نوع طبخ عجیب و غریب آن ها می باشد که در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام است. برای نمونه بد نیست بدانید نوشیدنی‌ های فانتا در کشور ژاپن بیش از ۷۰ طعم مختلف دارد!

 

با غذای ژاپنی سوکیاکی آشنا شوید

 

بنا بر عادت وقتی به غذای ژاپنی فکر می کنیم، بلافاصله سوشی به ذهن ما می آید! جالب است بدانید در سال ۸۰ میلادی، کشور نروژ، غذای  سوشی سالمون را به مردان ژاپن شناساند! غذای سوشی را می توان یکی از مشهورترین غذاهای ژاپنی دانست، اما مسلما آشپزی اصیل و سنتی کشور ژاپن به یک غذا محدود نمی شود.

توجه داشته باشید مهم‌ ترین بخش در دنیای آشپزی مردمان ژاپن، استفاده از مواد اولیه‌‌ ی تازه، سالم و مغذی است! موادی که نقشی پر رنگ و قابل توجه را در تهیه‌ ی انواع غذاهای بومی، غذاهای محلی و همچنین غذاهای ترکیبی ایفا می‌ کنند.

به یاد داشته باشید همان طور که مردم ژاپن در ساخت و اختراع انواع لوازم تکنولوژی، وسواسی زیاد دارند، در غذا پختن و همچنین خوردن آن نیز وسواس ویژه ای به خرج می دهند و غذاهایی با طعم و بویی عجیب تولید می کنند!

 

در این مطلب تصمیم داریم پیرامون غذای ژاپنی سوکیاکی به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سوکیاکی یکی از غذاهای سنتی کشور ژاپن است که در آن برش های نازکی از گوشت گاو یا گوساله و سبزیجات تازه در داخل قابلمه ای فلزی پخته می شوند. همچنین این غذای خوشمزه ژاپنی، دارای یک سس خوش طعم نیز است! سس این غذا ترکیبی است از سس سویا و شکر که نام آن ” واریشیتا ” می باشد. این غذای ژاپنی به طور معمول در فصل زمستان سرو می شود.

 

با غذای ژاپنی سوکیاکی آشنا شوید

 

توجه داشته باشید سوکیاکی یکی از قدیمی ترین غذاهای ژاپنی است و در کتاب های آشپزی مربوط به دوره ی پیشامدرن کشور ژاپن یعنی چیزی در حدود ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی نیز دستور پخت آن آمده است!

مواد اولیه این غذا تنوع زیادی داشته و شیوه ی خوردن آن نیز بسته به منطقه متفاوت است، به عنوان مثال در برخی مناطق تخم مرغ زده شده نیز به سس اضافه می شود تا طعمی لطیف تر ایجاد کند. اگر شما دوست دارید گوشت زیادی در غذا موجود باشد، سوکیاکی انتخاب مناسبی برای شما است.

 

دقت داشته باشید غذای سوکیاکی به صورت گرم خورده می شود و به طور معمول نیز بر روی میز پخته و سرو می شود!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا