طرز تهیه جوجه کباب یونانی با طعم و مزه بی نظیر و خاص

دستور پخت جوجه کباب یونانی

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

جوجه کباب یونانی یکی از طعم های بی نظیر و خوشمزه است که شما می توانید برای پیک نیک و دورهمی ها یک طعم جدید از جوجه کباب تهیه کنید که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید از دست طعم های تکراری جوجه کباب راحت شوید. شما می توانید این جوجه کباب یونانی را داخل خانه و در تابه تهیه کنید و یا روی متقل کباب کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه جوجه کباب یونانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه‌ی مرغ۱ و نیم عدد معادل ۶۰۰ گرم
ماست۲ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق چای خوری
زعفران غلیظ دمکردهبه میزان لازم
سیر۱ حبه له شده
آبلیموترش تازه۱ ق سوپ خوری
روغن زیتون۲ ق سوپ خوری
کره۲۰ گرم
نمک،فلفل،تخم‌گشنیز ساییده،پودر زعفرانبه میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

ابتدا سینه‌ ی مرغ را خلالی برش زده و داخل کاسه ریخته و نمک،فلفل،تخم‌گشنیز ساییده،زعفران پودرشده،روغن زیتون، سیر له شده و سس خردل را افزوده و همزده تا تمام قسمت های مرغ مزه‌دار شود و با سلفون روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید(اگر زمان کافی دارید ۶ ساعت داخل یخچال استراحت دهید).

مرحله دوم: سیخ زدن جوجه کباب یونانی

سپس سیخ های چوبی را یک ربع داخل آب سرد خیس کرده و برش های مرغ را به سیخ بزنید که من از کدوی حلقه شده در لابلای برش ها استفاده کنید که ترکیبشان،طعم خوبی دارد.

مرحله سوم: پخت جوجه کباب یونانی

سیخ ها را داخل تابه‌ ای که کره یا روغن ریخته‌ اید و داغ شده چیده و با حرارت بالا هر دو طرف جوجه‌ ها را سرخ کنید. می‌توانید روی منقل یا گریل کبابی کنید. پس از سرخ شدن،با ترکیبی از کره‌ی ذوب شده و زعفران دمکرده سطح جوجه‌ها را چرب کنید و با لیموترش تازه سرو ، در کنار پلو یا با نان سرو کنید. می‌توانید از قارچ‌های کوچک کباب شده هم در کنار این جوجه کباب یونانی استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جوجه کباب یونانی

  1. در کنار جوجه کباب یونانی و کته زعفرانی یه پیاز جعفری خوشمزه هم درست کنید؛ به این صورت که در کاسه ای جعفری ساطوری شده را به اضافه پیاز خلالی نازک و سماق و نمک و لیموترش تازه مخلوط کنید و همراه با جوجه و کته نوش جان
  2. ماست باید پرچرب باشد و ماست شل اصلا برای تهیه این غذا مناسب نیست.
  3. به دلخواه می توانید مقدار سیر را کمی بیشتر بریزید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا