طرز تهیه بامیه عسلی خانگی بزرگ و ترد به روش بازاری بدون تخم مرغ

دستور پخت بامیه عسلی با خمیرمایه

طرز تهیه بامیه عسلی

بامیه عسلی یکی از خوشمزه ترین بامیه ها می باشد که شما می توانید برای ماه مبارک رمضان و یا به همراه یک لیوان چای این بامیه خوشرنگ و بزرگ را تهیه و میل کنید. بامیه یک شیرینی نوستالوژی و خاص برای ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و شما هرچقدر بیشتر داخل شربت قرار دهید شیرین تر می شود و هر چقدر کمتر رژیمی تر. امروز در جدول یاب طرز تهیه بامیه عسلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
آب ولرم۱ پیمانه
مایه خمیر۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
آبلیموترش تازه۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه بامیه عسلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا مایه‌ خمیر و شکر و آب ولرم را داخل کاسه ریخته و همزده و آرد را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر چسبناک و شلی به دست آید و وانیل و نمک را هم افزوده و همزده و روی خمیر را پوشانده و به مدت یکساعت استراحت می‌دهیم و در این فاصله شربت را آماده می کنیم.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و شربت به جوش آید و آب لیموترش تازه را افزوده و همزده و شربت را از روی حرارت برمی‌دارید و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم: سرخ کردن بامیه عسلی

خمیر پس از یک ساعت استراحت باید حالت چسبناک و کشدار داشته باشد و اگر زیادی شل بود می‌توانید یک تا دو قاشق آرد اضافه کنید و هم بزنید و داخل قیف با سر ماسوره‌ی ستاره ریخته و داخل تابه روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهید تا داغ شود و خمیر را داخل روغن قیف بزنید و یک طرف خمیر ها که سرخ شد،برمی‌گردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود و سپس از روغن خارج کرده و روی توری قرار می‌دهید تا روغن اضافی‌ شان گرفته شود و تا گرم است داخل شربت قرار می‌دهید تا شربت به خورد بامیه‌ ها برود. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت بامیه عسلی

  1. حرارت باید متوسط باشد تا خوب مغز پخت شود.
  2. می توانید از قیف استفاده نکنید و بدون ماسوره با قیچی برش بزنید.
  3. بهتر است قیچی را کمی چرب کنید.
  4. از خمیر مایه تازه استفاده کنید تا عمل بیاید.
  5. شربت باید غلیظ شود و در حدی باشد که بین دو انگشت نخ بدهد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا