چگونه نیمکره های مغز خود را تقویت کنیم؟

نیمکره های مغز انسان با تقسیم مغز به دو قسمت تشکیل می شوند. هر کدام از نیمکره های مغز عملی متفاوت انجام می دهند. جالب است بدانید نیمکره چپ مغز انسان عضلات راست بدن و نیمکره راست مغز انسان عضلات سمت چپ بدن را کنترل می کند.

 

چگونه نیمکره های مغز خود را تقویت کنیم؟

 

به همین دلیل آسیب نیمکره چپ بر سمت راست بدن اثر می گذارد و برعکس زمانی که به نیمکره راست مغز آسیب می رسد، سمت چپ بدن نیز دچار آسیب و مشکلاتی می شود. توانایی ها، استعدادها و قابلیت افراد به فعالیت نیمکره های مغز بستگی دارد. اینکه کدام نیمکره مغز فعال تر باشد توانایی و قابلی افراد رامشخص می کند.

در این رابطه دکتر “الکساندر ریوز” و دکتر “رند سونسون” کتابی با عنوان “Disorders of the Nervous System: A Primer” تألیف کردند و در آن درباره عملکرد نیمکره های مغز، وطایف و تفاوت آن ها توضیحاتی ارائه دادند.

 

وظایف نیمکره های مغز

همانطور که گفته شد سمت چپ در نیمکره های مغز ، عضلات سمت راست بدن را کنترل می کند. جزئی نگری، توانایی سخنوری، تجزیه و تحلیل، به خاطر سپردن اعداد و ارقام، منظم بودن و منطقی بودن از مواردی است که نیمکره چپ مغز آن ها را مدریت می کند. از آنجا که اکثر مردم دنیا راست دست هستند، می توان دریافت که در بیشتر مردم دنیا، نیمکره چپ مغزشان امور و فعالیت های مهم بدن مثل نوشتن، خوردن و… را مدیریت و کنترل می کنند.

اما سمت راست نیمکره های مغز ، همانگونه که گفته شد مسئولیت کنترل عضلات سمت چپ بدن را به عهده دارد. درک و به خاطر سپاری رنگ ها، درک و به خاطر سپردن صداها و تصاویر، خلاقیتف رویاسازی، توانایی ورزشی، انجام امور هنری و احساساتی بودن جزء کارها و اموری است که نیمکره راست مغز به آن ها رسیدگی می کند. تشخیص چهره و صدای افراد نیز به عهده نیمکره راست مغز است چرا که این نیمکره تصاویر، چهره ها و صداها را حفظ می کند. اگر به نیمکره های مغز خود فرصت پیشرفت ندهید و به فکر تقویت آن ها نباشید، ممکن است باعث کاهش توانایی های مغزتان شود. بنابراین بهتر است برای تقویت هر یک از نیمکره های مغز اقدام کنید.

 

چگونه نیمکره های مغز خود را تقویت کنیم؟

 

تقویت نیمکره چپ مغز

برای تقویت نیمکره چپ مغز باید بیش از پیش با ریاضی و فلسفه سر و کار داشته باشید. جدول و پازل حل کنید و با جزئیات به مسائل نگاه کنید. بیشتر به طبیعت بروید و بیشتر از شنیدن صدای طبیعت با استفاده از حس شنواییتان لذت ببرید و فن یبان و سخنوری خود را تقویت کنید.

 

تقویت نیمکره راست مغز

انجام عاقلانه و منظم همه کارها باعث کاهش توانایی نیمکره راست مغز می شود. نیمکره راست مغز نیاز دارد گاهی کودک شوید و کارهای زمان بچگی خود را انجام دهید، اشتباه کنید، از گالری های نقاشی بازدید کنید، در کنسرت های موسیقی شرکت کنید، در کلاس های هنری مثل نقاشی و موسیقی شرکت کنید، رویا پردازی کنید، کمی کلی نگر باشید و از پرداختن به جزئیات خودداری کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا