بررسی مضرات گوش دادن به موسیقی با صدای بلند برای مغز

حتما شما هم گاهی برای بیشتر لذت بردن از موسیقی و گاهی برای رهایی از دنیای شلوغ و پر سرو صدای اطراف به هدفون و یک موسیقی با صدای بلند پناه می برید. اما آیا از خطرات این کار آگاه هستید؟

 

بررسی مضرات گوش دادن به موسیقی با صدای بلند برای مغز

 

طبق تحقیقات دانشمندان هر صدای با با قدرت بیشتر از ۹۰ دسیبل می تواند به گوش آُیب های جدی وارد کند، حال آن که MP3 playerها می توانند اصواتی با ۱۰۴ دسیبل تولید و به گوش ما برسانند. شنیدن موسیقی از طریق هدفون و با صدایی بالاتر از ۵۰ درصد میزان صدای MP3 player، می تواند سلول های کوچک به نام “سلول های مویی” که درون گوش قرار دارند را صاف کند. وظیفه این سلول ها دریافت سیگنال و ارسال آن ها ا به مغز به عنوان صدا است.

نکته قابل توجه این است که این سلول ها پس از آسیب و تخریب مجددا رشد نمی کنند و به صورت دائمی از بین می روند. به یاد داشته باشید که این آسیب به مرور زمان موجب اختلال در شنوایی می شود و آسیبی ناگهانی نیست. بلکه ممکن است ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز داشته باشد.

 

گوش دادن به موسیقی در محل های شلوغ

اگر شما در مکان های شلوغ و پر سرو صدا به موسیقی گوش دهید، برای بهتر شنیدن، تا حد ممکن با صدای زیاد به آن گوش می دهید که همانطور که گفته شد صدای زیاد موسیقی آن ها از طریق هدفون اثرات منفی جبران ناپذیری بر گوش شما خواهد داشت.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا