آیا خوردن پنیر به تنهایی در صبحانه مضر است؟

جدول یاب ، محمد سیمری : پنیر؛ بی شک تمام افراد با این خوراکی لبنی آشنایی دارند! در ابتدا جالب است بدانید تقریبا تمامی افراد پنیر را به عنوان لبنیات می شناسند،  اما میزان پروتئین پنیر بسیار بالا است و به همین دلیل این خوراکی، در گروه‌ های غذایی به عنوان گوشت در نظر گرفته می شود! پنیر علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین است، منبع کلسیم نیز می باشد.

 

 

جالب است بدانید برخی پنیرها شاید اصالتی ایرانی و سنتی نداشته باشند و در نتیجه کاربردی به جز از مصرف در وعده ی غذایی صبحانه دارند! و انواع آن در کارخانه های مختلف تولید می شود و شامل پنیرهایی هستند که غیر از صبحانه استفاده می شوند. دقت داشته باشید در سراسر نقاط دنیا، تعداد بسیار زیادی از انواع پنیرها وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در کشور ایران تنها به چند نوع پنیر همچون پنیر لیقوان، پنیر موتزارلا، پنیر فتا و یا پنیر دانمارکی ختم می شود!

شاید این سوال برای تان پیش آید که آیا خوردن پنیر به تنهایی در وعده ی غذایی صبحانه مضر است؟ و یا زیاد خوردن پنیر باعث بروز کند ذهنی و یا لکنت زبان می شود؟

در پاسخ بایستی گفت خوردن پنیر به تنهایی در وعده ی غذایی صبحانه، آدمی را دچار رخوت، سستی، بی‌ حالی و همچنین کندی در یادگیری می کند و باعث کاهش تمرکز ذهن در آدمی می‌ شود. به یاد داشته باشید مصرف پنیر به تنهایی در وعده ی غذایی صبحانه، بسیار مضر می باشد و بلغم‌ زا است.

 

 

بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که با دریافت پنیر، میزان دریافت ماده ی کلسیم در بدن آدمی افزایش می یابد؛ توجه داشته باشید به دلیل ایجاد تعادل بین دریافت ماده ی فسفر و همچنین ماده ی کلسیم در بدن آدمی توصیه می شود که پنیر با یک منبع فسفر مصرف شود! زیرا با جذب هر دو ماده، هم سلامت استخوان های آدمی تضمین خواهد شد و هم برای سلامت دندان و هم در نشست فسفر در ناحیه ی مغز اتفاق مثبتی خواهد افتاد! فراموش نکنید ماده ی فسفر در میزان هوش آدمی تاثیرگذار است. زیرا غده ی پاراتیروئید، فسفر مورد نیاز را از فسفر موجود در مغز آدمی تامین می‌ کند که موجب این اتفاق موجب کند ذهنی می‌ شود.

برای نمونه بهتر است همراه با پنیر در وعده ی غذایی صبحانه، گردو نیز مصرف شود تا بین ماده ی کلسیم و ماده ی فسفر تعادل ایجاد شود!

در انتها بد نیست بدانید بهترین زمان مصرف پنیر، در وعده ی غذایی شام و به همراه مصلحات آن‌ همچون گردو، زیره، سیاه‌ دانه و همچنین آویشن است! زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده ی پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌ گیرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا